Gå til innhold

Har noen tips for å sy rift i silkekjole?

Anbefalte innlegg

Dvs silke lignende stoff i klassisk prinsesse kostyme kjole for barn. Stoffet tåler så lite. Ikke en gang maskinvask. Så vil gjerne lære noen triks som kanskje kan redde denne kjolen🌸

Anonymkode: 3a1c0...bb5

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (På 30.11.2021 den 0.06):

Polyester? Nylon? 

Anonymkode: f4a93...06d

Har lite greie på det🙈 Skal kjøpe kjolen brukt på Finn og ble gjort obs på riften. Kjøper den bare om det er mulig å fikse, så trenger tips. Her er bilde. Kanskje du kan se hvilket stoff det er?

image.jpeg.c28249940a762761a628baeacaa34353.jpeg

AnonymBruker skrev (På 30.11.2021 den 0.12):

Legg riften sammen slik at de revnede kantene kommer på innsiden av kjolen, sy kantene pent sammen på innsiden. 

Anonymkode: aebeb...39e

Takk for svar. Var nok sånn jeg vanligvis ville gjort det, men usikker på om det går med dette stoffet?🤔

image.jpeg.fd797813a735b8e55f418eeba55f4abb.jpeg

Er riften foran eller bak?  Kan det være mulig å lage to sømmer slik at det blir symmetrisk? 

Om riften er på ene siden foran, så lager du søm også på andre siden foran?

Tror jeg ville valgt den løsningen. Med dette stoffet er det umulig å sy riften slik at det blir usynlig, så å lage en synlig reparasjon som ser ut som den skal være slik er kanskje best. 

Jeg ville sydd to sømmer som smalner oppover, hvor langt opp på skjørtet det blir penest å la sømmen slutte må du nesten avgjøre når du syr. Da ser du best hva som blir penest. 

• Liker 1

Annonse

Du kan kanskje klippe av hele kanten og sy på en annen kant også. Hvis du har en stoffbutikk i nærheten så har de ofte veldig godt utvalg så du kan finne noe som er midt i blinken. 

• Liker 2
AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Er riften foran eller bak?  Kan det være mulig å lage to sømmer slik at det blir symmetrisk? 

Om riften er på ene siden foran, så lager du søm også på andre siden foran?

Tror jeg ville valgt den løsningen. Med dette stoffet er det umulig å sy riften slik at det blir usynlig, så å lage en synlig reparasjon som ser ut som den skal være slik er kanskje best. 

Jeg ville sydd to sømmer som smalner oppover, hvor langt opp på skjørtet det blir penest å la sømmen slutte må du nesten avgjøre når du syr. Da ser du best hva som blir penest. 

Takk for godt tips❤️

AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Du kan kanskje klippe av hele kanten og sy på en annen kant også. Hvis du har en stoffbutikk i nærheten så har de ofte veldig godt utvalg så du kan finne noe som er midt i blinken. 

Der begrenser nok syferdighetene mine seg, men det var et knakendes godt tips dette også🌸☺️ 

Får bare prøve meg fram☺️

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...