Gå til innhold

Gravid og ufattelig tørst, normalt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har aldri drukket mye. Vet jeg har fått i meg for lite i forhold til hva som er anbefalt, men har ikke vært mer tørst så føles rart å drikke. 

Nå er jeg helt hinsides tørst. Det er skikkelig ekkelt. Drikker og drikker og drikker, men veldig ekkel tørst/smak følelse i tunga/munnen selv om jeg har drukket. Får liksom ikke slukka tørsten. Akkurat som jeg har spist 1 kg salt. Ikke spiser jeg noe unormalt salt eller annerledes enn før denne tørsten kom. Drikker nesten bare vann og litt juice av og til. Er i uke 10 og har hatt det som i 2 uker. 

Er dette normalt? Har vært gravid før, men opplevde ikke dette da. Har vært syk i noen uker(virus). Skulle vel ikke ha noe å si.. 

Anonymkode: 637fb...06b

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg har aldri drukket mye. Vet jeg har fått i meg for lite i forhold til hva som er anbefalt, men har ikke vært mer tørst så føles rart å drikke. 

Nå er jeg helt hinsides tørst. Det er skikkelig ekkelt. Drikker og drikker og drikker, men veldig ekkel tørst/smak følelse i tunga/munnen selv om jeg har drukket. Får liksom ikke slukka tørsten. Akkurat som jeg har spist 1 kg salt. Ikke spiser jeg noe unormalt salt eller annerledes enn før denne tørsten kom. Drikker nesten bare vann og litt juice av og til. Er i uke 10 og har hatt det som i 2 uker. 

Er dette normalt? Har vært gravid før, men opplevde ikke dette da. Har vært syk i noen uker(virus). Skulle vel ikke ha noe å si.. 

svangerskapsdiabetes? Ville gått og tatt det med legen iallfall.

Anonymkode: 15189...99c

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg har bare én craving når jeg er gravid: iskaldt flaskevann. Har ikke sv.diabetes.

Skrevet

Jeg var også veldig tørst sist jeg var gravid. Måtte ha farris på nattbordet hele tiden. Har aldri hatt behov for mye vann før, men da var jeg liksom kvalm hvis jeg ikke fikk vann/farris. 

Skrevet

Jeg opplevde det samme. Hadde ikke svangerskapsdiabetes. Men er nok lurt å høre med lege.

Anonymkode: 4e129...957

Skrevet

Svangerskapsdiabetes gir som regel ingen symtomer og påvises ved urintest. Dere som foreslår at dette er årsaken: hvor i all verden har dere det fra at tørste er et tegn på sv-diabetes?

Anonymkode: b9804...097

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Svangerskapsdiabetes gir som regel ingen symtomer og påvises ved urintest. Dere som foreslår at dette er årsaken: hvor i all verden har dere det fra at tørste er et tegn på sv-diabetes?

Tørste er et tegn på diabetes. Gikk ut ifra at det gjaldt for svangerskapsdiabetes også.

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Tørste er et tegn på diabetes. Gikk ut ifra at det gjaldt for svangerskapsdiabetes også.

Så du «gikk ut fra» et eller annet du ikke har greie på og skrev det til en gravid kvinne? 

Takk for svar i alle fall, føler faktisk at jeg skjønner litt mer av fenomenet «slenge ut diverse diagnoser man har hørt om». Det fremstår nesten som en gjette- eller assosiasjonslek å sykeliggjøre alt og alle.

• Liker 4
Skrevet

Det er helt normalt! Men som du sier er det litt ekkelt at tørsten liksom ikke gir seg. Det pleier å roe seg litt utover i graviditeten. 

Grunnen er at ditt eget blodvolum øker, samtidig som nyrene dine jobber hardere og filtrerer mer blod per time for å ta seg av fosterets avfallsstoffer også. 

Anonymkode: 0b6cb...fc2

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Så du «gikk ut fra» et eller annet du ikke har greie på og skrev det til en gravid kvinne? 

Takk for svar i alle fall, føler faktisk at jeg skjønner litt mer av fenomenet «slenge ut diverse diagnoser man har hørt om». Det fremstår nesten som en gjette- eller assosiasjonslek å sykeliggjøre alt og alle.

Du spør faktisk om råd på et FORUM!!! Da må du tåle at folk skriver det de tror... herregud altså 

Anonymkode: 47eef...c65

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Du spør faktisk om råd på et FORUM!!! Da må du tåle at folk skriver det de tror... herregud altså 

Anonymkode: 47eef...c65

Du blander meg (ts) med en annen bruker 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Herregud da! Det kan absolutt være et symptom jo og bør tas på alvor! Og be TS sjekke opp dette er utelukkende godt ment fra personen som skrev det.

Finn et annet sted å spre guffe! I beste fall får TS bekreftet at svangerskapet i seg selv gjør henne tørst og ikke svangerskapsdiabetes.

Anonymkode: 16598...a64

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Det skal ganske mye til for å påvises på urinprøve også. Ofte vises det kun på glukosebelastningen og ikke urinprøvene. 

Anonymkode: 32dd4...fdc

Skrevet

Hadde det helt likt ila første og andre trimester! Ga seg i 3.

Skrevet

Jeg har også vært ekstremt tørst i svangerskapet. Cravingen min i svangerskapet har vært farris😄 Tok glukosebelastningstest da jeg var i uke 24, hadde fine blodsukkerverdier og fikk ikke påvist svangerskapsdiabetes. 

Anonymkode: 6b98f...378

Skrevet

Jeg har også vært veldig tørst i graviditeten. Har også hørt/lest at gravide SKAL drikke mer enn vanlig. 

Jeg har ikke svangerskapsdiabetes, tok glukosebelastningstest i uke 24 og er i uke 28 nå. 

Du kan jo nevne det for legen på første sv.skapskontroll så kan de si ifra om det er noe de vil sjekke mer :)

Anonymkode: 7bc27...044

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...