Gå til innhold

Noen her med melkeproteinallergi?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor lang tid tok det fra dere begynte med melkefri MME/ kost til plagene gav seg? Er nå på dag 4 og null endring. 

Og hvordan får man egentlig diagnosen dersom det ikke kan påvises med en test? Baserer de seg på foreldrenes beskrivelse?

Tar man det via fastlege eller helsestasjonen?

Anonymkode: 5156d...4a6

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Haha. Dag 4. du må vente minst 2 uker. Tok opptil 5 uker her før alt var ute av systemet på ungen/melken min, og måtte kutte ut soya også. 

Er du på MME eller amming? For dersom MME kan det være dere må prøve Neocate og ikke den andre «melkefrie» MME.

Anonymkode: 97c68...f95

• Liker 1
Skrevet

Hos oss så vi endring etter ca en uke. Var vandt med 5-6 bæsjebleier daglig fra nyfødt alder, og frem til vi forsøke melkefri kost ved ca 6 mnd. Var ofte plaget med grønn, slimete avføring og en gang i blant med blod. Dette stoppet fullstendig etter ca en ukes tid, og siden har vi kun hatt én bleie om dagen. 

Vi tok det via helsestasjon, grunnet dårlig kapasitet hos fastlegen. Vi ble også henvist til spesialist. 

Anonymkode: 298f3...892

Skrevet

Hei ungen min har melkeallergi. Vi måtte over på neocate for skikkelig effekt men vi merket i grunn effekt ganske snart og hvis jeg gav melkeprotein som f.eks brystmelken min så hylte ungen fra det øyeblikket og i 5t i strekk for 70ml.

Anonymkode: cd332...426

Skrevet

Ja, det kan ta tid før mage/tarm blir balansert igjen. Bakteriebalansen bygges ikke på kun dager.

Men - hva er den melkefrie mme laget av?

Om det er soya, så er soya en veldig vanlig kryssallergi.

Vi byttet til en mme uten både melk og soya, før vi begynte å se effekt. Var basert på protein fra erter mener jeg. Apoteket måtte bestille den inn spesielt for oss.

Anonymkode: a30f8...160

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Haha. Dag 4. du må vente minst 2 uker. Tok opptil 5 uker her før alt var ute av systemet på ungen/melken min, og måtte kutte ut soya også. 

Er du på MME eller amming? For dersom MME kan det være dere må prøve Neocate og ikke den andre «melkefrie» MME.

Anonymkode: 97c68...f95

Ja har hørt andre også si at man kanskje må over på Neocate. Men er den på resept?

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Hos oss så vi endring etter ca en uke. Var vandt med 5-6 bæsjebleier daglig fra nyfødt alder, og frem til vi forsøke melkefri kost ved ca 6 mnd. Var ofte plaget med grønn, slimete avføring og en gang i blant med blod. Dette stoppet fullstendig etter ca en ukes tid, og siden har vi kun hatt én bleie om dagen. 

Vi tok det via helsestasjon, grunnet dårlig kapasitet hos fastlegen. Vi ble også henvist til spesialist. 

Anonymkode: 298f3...892

Henviste helsestasjonen til spesialist?

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Henviste helsestasjonen til spesialist?

VI gikk via fastlegen til ungen.

Anonymkode: cd332...426

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...