Gå til innhold

Jeg er venn med kjæresten min på fb, men han har privat konto og jeg kan ikke se hvem han er venn med

Anbefalte innlegg

Skrevet

Da kjæresten min kom på Facebook for seks år siden, var jeg et par ganger inne på siden hans for å se hvem han hadde på sin venneliste.

Han hadde da 90% damer og jeg kjente nesten ingen av de. Han fortalte meg at det var kvinnelige kolleger, og at det jobbet 80% kvinner i hans yrke.

Det visste jeg så jeg tenkte ikke noe mer over det, men syntes det var veldig rart at han nesten ikke hadde noen menn på listen.

(Han har ikke mange kompiser og kommer veldig godt overens med kvinner.)

Ca ett år etter at han kom på Facebook ser jeg at han har stengt kontoen sin, og at jeg og han kun har fem felles venner og det er for det meste mine venner.

Jeg syntes dette var veldig rart men gadd ikke ta det opp med han fordi jeg tenkte at Facebook er ikke alt er i livet, og jeg må kunne stole på kjæresten min.

Ikke står det noe om hans sivilstatus på Facebook heller og det har det aldri gjort.

Er ikke veldig rart at han har stengt Facebook kontoen sin sånn at jeg som er hans kjæreste ikke har tilgang til hele hans venneliste?

Anonymkode: 67163...297

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Da kjæresten min kom på Facebook for seks år siden, var jeg et par ganger inne på siden hans for å se hvem han hadde på sin venneliste.

Han hadde da 90% damer og jeg kjente nesten ingen av de. Han fortalte meg at det var kvinnelige kolleger, og at det jobbet 80% kvinner i hans yrke.

Det visste jeg så jeg tenkte ikke noe mer over det, men syntes det var veldig rart at han nesten ikke hadde noen menn på listen.

(Han har ikke mange kompiser og kommer veldig godt overens med kvinner.)

Ca ett år etter at han kom på Facebook ser jeg at han har stengt kontoen sin, og at jeg og han kun har fem felles venner og det er for det meste mine venner.

Jeg syntes dette var veldig rart men gadd ikke ta det opp med han fordi jeg tenkte at Facebook er ikke alt er i livet, og jeg må kunne stole på kjæresten min.

Ikke står det noe om hans sivilstatus på Facebook heller og det har det aldri gjort.

Er ikke veldig rart at han har stengt Facebook kontoen sin sånn at jeg som er hans kjæreste ikke har tilgang til hele hans venneliste?

Du får spørre ham hvorfor han har på privat settings på vennelista.

Anonymkode: 9d6bd...217

• Liker 7
Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg synes du skal fortsette med dette. 🙂 

Anonymkode: b54a7...619

• Liker 20
Skrevet

Det har jeg også, sånn at venner bare ser våre felles venner. Hva er galt med det? 

Anonymkode: 54f4a...911

• Liker 20
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Det har jeg også, sånn at venner bare ser våre felles venner. Hva er galt med det? 

Anonymkode: 54f4a...911

Jeg synes det er helt paranoid.

Jeg har offentlig setting på min facebook-profil slik at alle kan se hva jeg legger ut fordi jeg ikke har noe behov for å være privat.

Jeg er ikke så aktiv på Facebook, går inn et par ganger om dagen bare for å se om det er noe spennende der inne, og gratulere folk med dagen.

Jeg kan forstå at folk har private settings på facebook-siden sin, men for meg er det helt obligatorisk at kjæresten da ikke er skviset ut og bare kan se det som hens venner legger ut.

Kjæresten min er en flørtete fyr og jeg tok han for flere år siden i å sende "litt på kanten" meldinger til damer, så det er kanskje grunnen til at han ikke vil at jeg skal ha noe innsyn i hans Facebook liv?

Ts

• Liker 1
Skrevet

At du har helt offentlig profil er bare merkelig. Alt av informasjon som kan misbrukes av fremmede folk på nett. Har du aldri mottatt en spam melding av diverse friere og noen gang vurdert hvor mye info de kan hente fra din profil? Navn, fødselsdato, bilder, familieinformasjon, gamle meldiner, venner, bilder av barn, telefonnummer, epost osv. Det handler ikke om behovet for å være privat, men et behov for å være smart. 

Ingen av mine venner kan se hvem jeg er venner med. Hva skal de med det? Det er jo meg de er venn med, ikke folk fra ungdomsskolen min. 

At du føler deg skviset ut er et deg-problem. Det er ikke kjæresten din sin oppgave å tilfredstille ditt behov for å snoke.

Anonymkode: 73bc6...666

• Liker 27
Skrevet

Ts her

Kan også tilføye at da han kom på Facebook sendte jeg han en forholds melding for at han skulle bekrefte at han var i forhold med megg. men den svarte han aldri på.

På min profil står det at jeg er i et forhold, men ikke med hvem.

Da jeg spurte han hvorfor han ikke ønsket å stå i forhold eller i forhold med meg på sin profil, svarte han at siden han jobbet i et yrke der det var så mange damer som var aleneforeldre og single, så virket det ikke helt riktig at han som var deres leder skulle opplyse sivilstatus på Facebook.

Nå er det fire år siden han sluttet i den jobben...

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

At du har helt offentlig profil er bare merkelig. Alt av informasjon som kan misbrukes av fremmede folk på nett. Har du aldri mottatt en spam melding av diverse friere og noen gang vurdert hvor mye info de kan hente fra din profil? Navn, fødselsdato, bilder, familieinformasjon, gamle meldiner, venner, bilder av barn, telefonnummer, epost osv. Det handler ikke om behovet for å være privat, men et behov for å være smart. 

Ingen av mine venner kan se hvem jeg er venner med. Hva skal de med det? Det er jo meg de er venn med, ikke folk fra ungdomsskolen min. 

At du føler deg skviset ut er et deg-problem. Det er ikke kjæresten din sin oppgave å tilfredstille ditt behov for å snoke.

Jeg tenker at når man er i et seriøst forhold, så er det ikke noe grunn for å holde bekjente og venner skjult for hverandre

Ts

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg tenker at når man er i et seriøst forhold, så er det ikke noe grunn for å holde bekjente og venner skjult for hverandre

Ts

Handler alt om deg hele tiden? 

• Liker 13
Skrevet

Du skriver i HI "jeg tenkte at Facebook er ikke alt er i livet, og jeg må kunne stole på kjæresten min" men så langt har jeg fått litt motsatt inntrykk. 

• Liker 18
Skrevet

Jeg har heller ikke status om at jeg er i et forhold på Facebook - jeg er like trygg på forholdet vårt selv om ikke Facebook og perifere bekjente vet om forholdet. 

Anonymkode: ee127...a64

• Liker 2
Skrevet

Jeg har vennelista mi privat jeg og, hvem jeg er venn med eller ikke er min sak og ingen andres.

Anonymkode: 7059e...6bb

• Liker 4
Skrevet

Jeg har vennelista mi privat jeg og, hvem jeg er venn med eller ikke er min sak og ingen andres.

Anonymkode: 7059e...6bb

Er du i et forhold?

Ts

Skrevet

Spørsmålet du bør stille deg er jo hvorfor du har så stort behov for å ha tilgang på den infoen. Og ikke snu det på hodet ved å si at det ikke burde være noen grunn til å skjule det.

Problemet er enten ditt eget kontrollbehov, og/eller din mer eller mindre velbegrunnede mistillit til ham. Ingen av delene er et problem som begrenser seg til hva slags personverninnstillinger han har på Facebook. 

Anonymkode: cd208...922

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Jeg gikk nå inn på mine Facebook settings og ser at jeg ikke har offentlig profil likevel( hadde glemt at jeg hadde forandret det), men jeg har det innstilt på at alle mine Facebook venner kan se hverandre.

Ts

Skrevet

Jeg har aldri sett et behov for å sjekke hvem min mann er venn med på facebook. Hvorfor trenger du å se dette? 

• Liker 7
Skrevet

Spørsmålet du bør stille deg er jo hvorfor du har så stort behov for å ha tilgang på den infoen. Og ikke snu det på hodet ved å si at det ikke burde være noen grunn til å skjule det.

Problemet er enten ditt eget kontrollbehov, og/eller din mer eller mindre velbegrunnede mistillit til ham. Ingen av delene er et problem som begrenser seg til hva slags personverninnstillinger han har på Facebook. 

Anonymkode: cd208...922

Det ene svaret er at jeg ikke stoler helt på han, siden han er en liten flørtepus, og har behov for å få oppmerksomhet fra andre damer.

Det andre svaret er at når man er i et forhold så skal man ikke holde noe skjult for hverandre, og det å kunne skrive at man er i et forhold på Facebook (det trenger ikke å stå med hvem) er helt naturlig.

Jeg har lyst å fortelle omverdenen at jeg har en kjæreste, og at det er han.

Ts

• Liker 4
Skrevet
Strange Doll skrev (3 minutter siden):

Jeg har aldri sett et behov for å sjekke hvem min mann er venn med på facebook. Hvorfor trenger du å se dette? 

Dette har jeg skrevet om litt lenger ned i innlegget

Ts

Skrevet (endret)

Folk kan ha personlige grunner til at de ønsker å ha kontoer på sosiale medier private. Du sier at du ikke stoler på han og at du frykter at han er utro. Jeg skjønner at du kan bli skeptisk, men samtidig handler ikke dette om Facebook. Det handler om din mistillit og evt. hans utroskap. Hva sier han selv om utroskap når du spør?

Endret av Gjenferdet
  • Liker 2
Skrevet

Når eksen min gjorde det der var det fordi han addet damer han møtte på byen og dating apper han flørtet med på snap og spilte singel til, og ikke ville jeg skulle finne det ut. 

Han sa at det bare var barn som hadde synlig forholdsstatus på facebook og påstod at han alltid hadde hatt vennelisten sin skjult og at jeg overreagerte. Det var løgn for jeg hadde ganske god kontroll på den vennelista før han plutselig skjulte den. 

Fant ut hvordan ståa var en gang han glemte telefonen sin i bilen når han skulle inn å betale for bensin, og tastelåsen ikke hadde skrudd seg på enda fordi han nettopp hadde brukt telefonen og bare slang den fra seg i bilen før han gikk inn på bensinstasjonen. Da grabbet jeg tak i den fordi jeg lenge hadde hatt en dårlig magefølelse 

Anonymkode: 48492...0c9

• Liker 5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...