Gå til innhold

Fordeling av eiendeler ved samlivsbrudd

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mener dere at motpart skal kjøpe vedkommende ut av en eiendel (eksempelvis sofa) med utgangspunkt i hva eiendelen koster nå, eller hva eiendelen kostet når dere kjøpte den? 

Anonymkode: 45614...ef8

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Det kommer an på hvor nytt det er. 

Endret av Virrevirrevapp
Skrevet

Jeg tenker dere skal gå ut fra hva den koster nå… 

Anonymkode: dfca1...564

• Liker 4
Skrevet

En mellomting kanskje, kommer litt an på prisnivå og hvor bra bruktmarkedet er for tingen.

Det letteste er kanskje å fordele møbler så man får x møbler hver, istedet for å begynne å tenke på verdi og utkjøping.. brukte møbler er jo ikke så mye verdt liksom men samtidig er det dyrt å måtte kjøpe alt nytt, så man må finne en balanse der. 

Anonymkode: 56887...bdd

• Liker 8
Skrevet

Tenk dere at dere har en tv fra 1986. Den kostet sikkert 10000 da. Den er sikkert verdt minus 50 kr nå fordi man må betale for å hive den på bosset. Du må se på verdien den har i dag. Hva du kunne få solgt den for. Brukt.

Anonymkode: 5d82c...2fc

• Liker 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Mener dere at motpart skal kjøpe vedkommende ut av en eiendel (eksempelvis sofa) med utgangspunkt i hva eiendelen koster nå, eller hva eiendelen kostet når dere kjøpte den? 

Anonymkode: 45614...ef8

Vil du ha sofaen? okay. kan jeg ta spisebordet da? ok. du vil ha den hylla eller? så kan jeg ta stolen. eller vil du ha den? osv. sånn gjorde vi det. :P 

• Liker 11
Skrevet

Han kjøpte meg ut til halv pris. Fordi tingene/møblene var brukt...av OSS... (inkl. han selv ja).. haha, latterlig

Anonymkode: 4a389...810

• Liker 2
Skrevet

Jeg mener det er verdien man kunne fått om man solgte tingen brukt på Finn som gjelder. Som man ville gjort med bolig eller en bil. 

Så må man fordele rettferdig hvem som får kjøpe ut den andre av de ulike tingene. 

Anonymkode: df68f...b24

• Liker 2
Gjest Dævendøtte
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Han kjøpte meg ut til halv pris. Fordi tingene/møblene var brukt...av OSS... (inkl. han selv ja).. haha, latterlig

Å få halv pris er jo helt ok. 

Skrevet

Man legger til grunn hva gjenstanden er verdt nå. Det vil si hva man får for den på Finn.no.

Skrevet

Selvfølgelig dagens verdi, ikke nypris.

Anonymkode: 49c41...3b1

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Mener du han skulle betalt full pris? Da kunne han heller ha kjøpt ny.

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

På markedet hadde tingene trolig vært verdt under halv pris.

Anonymkode: 11e65...f93

• Liker 2
Skrevet
Brunello skrev (8 minutter siden):

Man legger til grunn hva gjenstanden er verdt nå. Det vil si hva man får for den på Finn.no.

Ville lagt meg litt over det. Heller tatt utgangspunkt i avskrivningsverdi.

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Ville lagt meg litt over det. Heller tatt utgangspunkt i avskrivningsverdi.

Hvorfor? Den som mener det er for billig får heller ta over gjenstanden dyrt selv.

• Liker 2
Skrevet

Halvparten av hva man kunne få tilsvarende brukt for. 

Greiest å begynne helt på nytt etter samlivsbrudd, så jeg lot ham få det meste. Ville ikke ha vår seng, sofa, og så videre. 

Det jeg tok var gaver fra min familie. 

Anonymkode: 9481a...730

Skrevet

Dagens pris, selvsagt ikke nypris. 

Anonymkode: 57706...7a5

Skrevet

Jeg ga alt til eksmannen jeg. 

Anonymkode: e32f7...48d

• Liker 1
Skrevet
Brunello skrev (1 time siden):

Hvorfor? Den som mener det er for billig får heller ta over gjenstanden dyrt selv.

Jeg mener det er riktig, og har praktisert det når jeg har kjøpt ut ekser av felles ting. 

Skrevet

Hver beholder det man har kjøpt? Eller fordeler ca likt.

Anonymkode: ce3e4...8dd

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...