Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja jeg elsker snø og spesielt når det er jul. Nå snør det jo her jeg bor og håper på hvit jul i år, selv om det er sjelden vi har det her jeg bor. Men jeg får mer julestemning med snø i julen. Husker det var oftere snø her da jeg var barn og. Så får du mer julestemning av hvit snø til jul?

Anonymkode: 1c6a5...d40

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja

Anonymkode: fc9b3...91f

Skrevet

Nei, egentlig ikke, julestemningen kommer med julepynten og innpakking av gaver. Snø er bare fint når jeg er inne så irritasjonen over snø overskygger kosen ved snø og jul for min del... 😄 Men barna blir jo glade når vi en sjelden gang får snø her så jeg skal ikke klage for mye, høyt. Og jeg innrømmer at det ser fint og koselig ut med alle lysene og snø rundt omkring.

Skrevet

Ja, men vi har nesten aldri snø. Og om det kommer snø, så er der i februar og da trenger jeg ikke julestemning. Men håper det kommer litt i morgen.

Anonymkode: fb1db...6d1

Skrevet

Tja... ja, på en måte. Samtidig liker jeg ikke snø så jeg er egentlig bare glad til hvis den holder seg unna så lenge som mulig. 

Skrevet

Ja, snø i desember og til midten av januar er optimalt :) etter det er det bare et herk. Men øker julestemningen, ja! :) 

Anonymkode: d0f86...79e

• Liker 1
Skrevet

Ja, og hvem får vel ikke det? 🤷🏻‍♀️

Anonymkode: 26685...b74

Skrevet
9 hours ago, AnonymBruker said:

Ja jeg elsker snø og spesielt når det er jul. Nå snør det jo her jeg bor og håper på hvit jul i år, selv om det er sjelden vi har det her jeg bor. Men jeg får mer julestemning med snø i julen. Husker det var oftere snø her da jeg var barn og. Så får du mer julestemning av hvit snø til jul?

Anonymkode: 1c6a5...d40

Ja, da jeg vokste opp var det en rekke kalde vintre med mye snø fra desember av (har sjekket statistikkene i ettertid) så jeg er vel blitt ekstra preget av dette. 

Skrevet

Aner ikke, har aldri opplevd annet enn hvit jul. Så for min del kommer julestemningen med juletre og pinnekjøtt lukt. 

Anonymkode: 0da89...8de

Skrevet

Ja! Jeg elsker når snøen kommer og legger seg som et kaldt lokk på verden. Lufta blir så frisk og deilig å puste inn. Det føles så mye renere. Kommer fra et sted der der så og si alltid var snø til jul, men her jeg bor nå er det sjelden det. Kjenner det gjør mye med julefølelsen.

Anonymkode: 1c363...2ac

Skrevet

Ja, men det går heeelt fint uten snø også.

Anonymkode: 60187...558

• Liker 1
Skrevet

Ja, sannsynligvis, men det hadde holdt med den ene dagen, liksom. Fra fem til ni på julaften. Ellers tenker jeg bare på kaldt og glatt og snømåkingshelvete med vond rygg og blir sur og grinete. 

Anonymkode: 0ee01...84e

• Liker 1
Skrevet

Selvsagt - problemet er gjerne at det kommer litt nå og da, regner bort sånn etpar dager før jul og kommer igjen i januar og utover mot mars :P Egentlig burde noen finne opp en form for veidekke som er akkurat "saltholding" nok til at det ikke legger seg men ikke nok til å skade kjøretøy liksom.. MEd dagens teknologi burde jo ikke det være umulig eller?? 

Anonymkode: 977ae...6c4

• Liker 1
Skrevet

Definitivt☃️

Anonymkode: b6ba5...9a0

Skrevet

Nå er det hvitt og fint her.Men jeg forventer ikke at den blir liggende til jul, det hadde vært merkelig. Ja snø gir julestemning og det lyser opp. Men jeg klarer meg fint hvis det er grønt og tørt også.

Sandaler på kirkegården på julaften er bedre enn å måtte måke frem gravene.

Anonymkode: a4d4a...a12

Skrevet

Ja😍🥰 Julestemning for meg er barndomsminner med fyr i ovnen, kakao, snø ute, familiekos inne og godteri, blader og julefilmer 😍 Helt magisk! 😊 Kunne aldri blitt erstattet av dyre gaver, interiørhjem, og overdådige meningsløse ting. 

Anonymkode: 0bfe4...741

Gjest Pinnedyret21
Skrevet

Ja ☺️ Jeg er i utgangspunktet ikke et vintermenneske, men julen må være hvit. Bor heldigvis på et sted med vakker vinter. Jeg elsker å sitte i boblebadet på verandaen omringet av julelysene, stjernehimmel, snødekke og frost ❄️ Gjerne med en kopp kakao 🤍

har bodd på et sted hvor vi hadde flere grønne julaftener enn hvite, å jeg må ærlig si at lys og julepynt ikke ble helt det samme når vi hadde grønn plen. I tillegg syns jeg det blir så mørkt og trist uten snø i mørketiden, snøen hjelper til med å gjøre det litt lysere 😅 

Skrevet

Gjør nok absolutt det, men siden jeg bor på Vestlandet er det i grunnen en meget sjelden opplevelse, så da er det kanskje litt ekstra stas de gangene vi får hvit jul :nisse:

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...