Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg sluttet på pillen i midten av oktober, og er nå kjempespent på tiden som kommer. Jeg krysser jo fingrene for at vi slipper å prøve lenge, samtidig så er jeg realistisk og vet at det kan ta tid. Mensen er ikke stabil enda, så en stund blir det egentlig skudd i blinde. 

dere som har gått lenge på pillen eller annen hormonprevensjon, hvor lang tid tok det før det klaffet? Jeg har ingen å snakke med da vi ikke ønsker å snakke om prøvingen med de rundt oss. ønsker ikke spørsmålene folk kan komme med hvis ting tar tid. Så imens benytter jeg meg av dere her inne 😅 

Anonymkode: 8d2df...c46

Videoannonse
Annonse
Skrevet

7 mnd fra jeg sluttet på p-piller og begynt å prøve. Var da 29 år. Mistet dessverre i uke 11, ble gravid igjen etter 3 mnd. Mistet igjen i uke 8. ble gravid 3 mnd etter det igjen og det ble en nydelig liten gutt :) så ble da 1 år og 4 mnd før det klaffet og gikk hele veien. med nr 2 tok det 2 mnd og er nå i uke 25 :) 

lykke til, for de aller fleste går det veldig fint :)

Anonymkode: f4254...176

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

7 mnd fra jeg sluttet på p-piller og begynt å prøve. Var da 29 år. Mistet dessverre i uke 11, ble gravid igjen etter 3 mnd. Mistet igjen i uke 8. ble gravid 3 mnd etter det igjen og det ble en nydelig liten gutt :) så ble da 1 år og 4 mnd før det klaffet og gikk hele veien. med nr 2 tok det 2 mnd og er nå i uke 25 :) 

lykke til, for de aller fleste går det veldig fint :)

Anonymkode: f4254...176

Så leit at du mistet 😕 jeg er jo nervøs for at det skal skje, var en støtte for ei venninne som mistet mange ganger før hu fikk jenta si, å den tiden var ikke lett for henne. 
Tror jeg blir litt preget av alle trådene her inne med alle frustrerte prøvere 😶 

er det noen sammenheng med hvordan ens egen mor gikk gjennom graviditeter? 

Skrevet

Hadde hormonspiral (påvirker ikke fruktbarheten) som jeg tok ut. Ble gravid på tredje forsøk. Brukte eggløsningstester for maksimalt treff 😂 viste seg at eggløsning var på et annet tidspunkt enn hva syklusappene viste. Anbefaler eggløsningstester etterhvert dersom det drøyer. Har ei venninne som har prøvd i snart ett år. Tipset henne om eggløsningstester. Viste seg at eggløsning var et helt annet tidspunkt enn hun trodde.

Jeg venter forøvrig en gutt i mai 💙

Anonymkode: 43818...cdb

• Liker 1
Skrevet

Syklusen min var stort sett stabil rett fra jeg sluttet med minipillen. Ble gravid på andre forsøk. Med nr to ble jeg gravid på første forsøk. Så det kan gå veldig kjapt og greit også :) 

Anonymkode: 3dda0...768

Skrevet

Hadde gått på minipille i 8 år, sluttet på pillen i juni, fikk positiv test i august. Gikk rimelig kjapt. 

Anonymkode: fd095...aa8

Skrevet

Tok mindre tid enn halve ‘Look to your orb for the warning’ 👌🏻❤️

Anonymkode: 00757...3bd

Skrevet

Med første brukte vi ca 7 måneder, og med nr to brukte vi to år.. 

Anonymkode: 6dbe0...0be

Skrevet

Blir gravid bare ved å tenke på det omtrent, første gangen fikk jeg ikke mensen etter pilleslutt. Andre gangen en syklus. Tredje gangen to sykluser :) Har mellom disse tre «vellykkede» svangerskapene hatt til sammen 3 spontanaborter

Anonymkode: bd877...025

Skrevet

8 og 9 mnd. 

Anonymkode: 4816b...861

Skrevet

Betryggende å se at det ikke nødvendigvis trenger å ta så lang tid 😛 jeg har kjøpt meg sånne graviditetstest strips, så jeg venter egentlig bare på å få en grunn til å teste 😁 

håper jeg er like heldig! 

Skrevet

Sluttet på pillen i august, positiv test juni året etter. Ingen SA jeg merket og ingen MA. Termin i mars neste år. 

Hadde tilsynelatende regelmessig mens med en gang jeg sluttet på pillen, ganske normal syklus, 26-30 dager. 

Anonymkode: 859d2...cbc

Skrevet

Sluttet på pillen den 15. august, fikk en bortfallsblødning noen dager etterpå, og så fikk jeg første «skikkelige» mensen den 16. september og ble gravid på den syklusen☺️ Men det er også helt normalt å bruke opptil et år på prøving, så prøv å ikke bli frustrert om det tar noen måneder, selv om det er lettere sagt enn gjort. En vil jo gjerne at det skal klaffe så fort som mulig🤗 Jeg hadde god erfaring med bruk av eggløsningstester og apper. Masse lykke til!🤩

Skrevet

2,5 år. Måtte ta medisiner for å få det til.

Anonymkode: 3a17a...e77

Skrevet
Daisy'sDuckling skrev (2 minutter siden):

Sluttet på pillen den 15. august, fikk en bortfallsblødning noen dager etterpå, og så fikk jeg første «skikkelige» mensen den 16. september og ble gravid på den syklusen☺️ Men det er også helt normalt å bruke opptil et år på prøving, så prøv å ikke bli frustrert om det tar noen måneder, selv om det er lettere sagt enn gjort. En vil jo gjerne at det skal klaffe så fort som mulig🤗 Jeg hadde god erfaring med bruk av eggløsningstester og apper. Masse lykke til!🤩

Heh, ja det er vanskelig å ikke bli for giret over dette 😅 så jeg lever normalt og prøver å ikke tenke for mye på at hva som helst er et symptom! 😂 

jeg har en app, så jeg håper den blir hjelpsom når mensen stabiliserer seg litt, da skal jeg vurdere eggløsningstester for å få litt mer kontroll tenker jeg ☺️ 

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

2,5 år. Måtte ta medisiner for å få det til.

Hva slags medisiner måtte du ta? (Var det for personlig spm?🤔

Skrevet

6 mnd

11 mnd

10 mnd 

1 mnd

Anonymkode: 3b444...afe

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hva slags medisiner måtte du ta? (Var det for personlig spm?🤔

Neida, det går bra :) Var så dritt da det stod på men har en frisk baby nå så nå går det greit å snakke om det. Fikk ikke eggløsning så tok letrozol for å stimulere. 

Skrevet

Tok ut hormonspiral i august, ble gravid i september. Gikk fort i svingene 😅🥰

Vi hørte mye om folk som brukte lang tid og startet derfor prøvingen egentlig "før" det passet at jeg ble gravid 🙈

Skrevet
IDGAF skrev (Akkurat nå):

Tok ut hormonspiral i august, ble gravid i september. Gikk fort i svingene 😅🥰

Vi hørte mye om folk som brukte lang tid og startet derfor prøvingen egentlig "før" det passet at jeg ble gravid 🙈

Haha, ja jeg har vært redd for å bli gravid «før det passer» fordi jeg studerer 2 1/2 time unna og må være mye på en hybel 😅 men blir jeg gravid nå så rekker jeg å skrive bachelor osv før permisjon. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...