Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Babyen er 3 mnd, og føler at hun gråter mer og mer for hver dag som går - når hun skal sove. Og at hun krever mer og mer byssing... er særlig ille før hun skal sove før natta.

Hun sovner fint i vogn når vi er ute, men får ikke trilla henne når hun skal sove for kvelden.

Noen som har noen konkrete tips til meg?

Anonymkode: 76206...782

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ammet mine i søvn.

Anonymkode: b3bfc...51f

Skrevet
Flamme skrev (49 minutter siden):

Samsoving? 🙂

Det gjør vi, men hun må sovne før hun legges ned.. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (50 minutter siden):

Jeg ammet mine i søvn.

Anonymkode: b3bfc...51f

Det er deilig når det funker, men ofte sovner hun ikke ved puppen..

Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Det gjør vi, men hun må sovne før hun legges ned.. 

Har ingen konkrete tips, bare vil si, hold ut 💗 Blir bedre. Og værre. Og bedre. Og værre 💙 

• Liker 2
Skrevet

Forøvrig så fungerte det med gammeldags vugge ved siden av vår seng her. Vugget kjempehardt og fort de første ukene, gradvis mindre etterhvert 😅 Tror ungen nesten fløyg inni der første gangene, helt utrolig at man kan sovne sånn. Lå i sengen mens jeg vugget så fikk spart mye energi på byssing og bæring 💗 

Skrevet

Kveldsuro kanskje? Det slet vi fremdeles med ved tre mnd. Han måtte bare få gråte og styre seg ferdig før han var klar for å roe ned og sove 😕 ammet i søvn i 22-tiden, etter noen timer med bare gråt og kaos. 

Som an over sier så går det helt sikkert over. Baby er veldig liten enda. Ikke at det blir mindre slitsomt av den grunn 🙈

Anonymkode: cf891...22a

Skrevet

Har du prøvd å bytte til smokk etter ammingen?

Anonymkode: 8764d...b1c

Skrevet

Ingen konkrete tips, men kan fortelle hvordan det var hos oss.

Jeg måtte etterhvert slutte å amme i søvn (våkna etter 5 min) og han måtte lære å sovne «selv». Tror han var litt yngre. Kveldene så i starten omtrent slik ut etter kveldsrutiner med stell: bære Og bysse skrikende baby som var sliten etter dagen. Amme. Legge ned i senga med smokk og holde hånda på brystet og babyens hender(for å unngå at smokken ble slått ut. Baby ble urolig og begynte å sutre. Løfte opp, bysse til rolig, legge ned igjen, gjenta til han sovna. De første rundene måtte han også ammes før han ble lagt ned. 
Han fikk ikke til å regulere seg selv ved gråt, så hvis han starta å gråte ved legging eskalerte det til hysterisk gråt, så vi måtte stoppe det før det kom dit. Han lot seg heller ikke bysse i søvn, så dette ble slik vi måtte løse det. 
Helt fra fødselen har han trengt mye hjelp til å sovne, men når jeg holdt på som dette gikk det lettere og lettere på kvelden.

Anonymkode: cec4d...798

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Babyen er 3 mnd, og føler at hun gråter mer og mer for hver dag som går - når hun skal sove. Og at hun krever mer og mer byssing... er særlig ille før hun skal sove før natta.

Hun sovner fint i vogn når vi er ute, men får ikke trilla henne når hun skal sove for kvelden.

Noen som har noen konkrete tips til meg?

Hjelpe henne å samle seg før hun blir overtrøtt. 

Anonymkode: ccab6...18a

Skrevet

Hjelpe henne å samle seg før hun blir overtrøtt. 

Anonymkode: ccab6...18a

Hvordan gjør man det? Syns det er så vanskelig å "treffe" riktig ift at hun skal være passe trøtt, ikke overtrøtt og ikke for lite trøtt. Hun har veldig lite tydelige signaler på at hun er trøtt. Gjesper stort sett bare når hun nettopp har våkna. Gnir seg ikke i øynene. Hun blir rød i øyenbrynene, men det kan være av alt mulig rart. Så jeg må bare gjette meg til at hun er trøtt når hun begynner å sutre i rimelig tid siden forrige blund.. 

Skrevet

Har du prøvd å bytte til smokk etter ammingen?

Anonymkode: 8764d...b1c

Lurt, bra du minte meg på det!

Nå i kveld funka det å amme i søvn, etter en god stund med bæring først!

Skrevet

Trillet i barnevognen over dørstokken i stua 😅 fynker som bare det..

Anonymkode: 3be99...fd5

Skrevet

Vi hadde en som sov veldig lite, og snakket med helsestasjonen. De anbefalte å begynne med grøt allerede ved 4 mnd alder, før leggetid. Ungen var rett og slett sulten fordi hen vokste så mye. Kan babyen være sulten?

Ellers så bare hold ut. Det er skit-tungt. Lær deg noe meditasjon eller noe, så gråtingen ikke skjærer deg i øret.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...