leetha Skrevet 29. november 2021 #1 Del Skrevet 29. november 2021 Med en gang testen er negativ? Vi er bedt på middag til fredag. De som er smittet er fullvaksinerte. De testet positivt nå i helgen og de mener de er safe til helgen. Er det innafor? Hadde dere dratt? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gagaen Skrevet 29. november 2021 #2 Del Skrevet 29. november 2021 Nei, jeg hadde ikke dratt. Jeg syns det er hensynsløst av dem å invitere. Dvs hadde de venta litt så hadde stemninga blitt bedre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pterinochilus Skrevet 29. november 2021 #3 Del Skrevet 29. november 2021 (endret) leetha skrev (25 minutter siden): Med en gang testen er negativ? Du kan teste positivt på en PCR-test i ganske lang tid etter gjennomgått infeksjon (median tid frem til negativ PCR-test er over 30 dager). leetha skrev (25 minutter siden): Vi er bedt på middag til fredag. De som er smittet er fullvaksinerte. De testet positivt nå i helgen og de mener de er safe til helgen. Er det innafor? Hadde dere dratt? Det synes jeg ikke er innafor og de kan jo ikke planlegge dette nå. De er nødt til å være symptomfrie først, men gitt at de er det og det har gått minst 10 dager sider positiv test så skal de ikke være smitteførende. Selv ville jeg ikke dratt på besøk til noen som hadde testet positivt nå i helgen uavhengig om de har symptomer eller ikke neste helg. Helgen etter derimot er definitivt innafor. Endret 29. november 2021 av Pterinochilus 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ab_naturals Skrevet 29. november 2021 #4 Del Skrevet 29. november 2021 Reglene er jo bare 5 dager i isolasjon, så offisielt sett er det innafor. Men jeg hadde nok vært litt skeptisk til å møte folk så kort tid etter påvist smitte. Jeg hadde ihvertfall krevd at de hadde hatt negativ test, det vil jo gi en indikasjon på evnt smittestoffer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
zemer Skrevet 30. november 2021 #5 Del Skrevet 30. november 2021 De jeg kjenner som har hatt korona tester ikke etterpå da testen er positivt i flere mnd. De kom ut av isolasjon etter 10 dager. Hadde ventet litt til jeg. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Madame Butterfly Skrevet 30. november 2021 #6 Del Skrevet 30. november 2021 5 dager, så er barn tilbake på skole, folk tilbake på jobb. 5 dager fra positiv test, eller 5 dager fra opphør av symptom. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MorTil2 Skrevet 30. november 2021 #7 Del Skrevet 30. november 2021 Hvis reglene er 5 dager, og de føler seg ok, så følger de reglene. Så er det opp til dere hva dere gjør. Personlig anser jeg ikke en omgang med Covid som verdens undergang, så jeg hadde gått i besøk. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cecilie91 Skrevet 30. november 2021 #8 Del Skrevet 30. november 2021 ville ikke tatt sjangs. ble selv dårlig på onsdag, positiv test på kvelden. jeg og barna testa positivt med pcr på torsdag. først nå i går fikk minste feber og har masse diare i dag. plutselig kan man bli litt dårlig og at det henger lenger i. jeg er opprinnelig ferdig med min isolasjon. i går og i overigår var jeg bedre og klarte mer husarbeid enn i dag. i dag må jeg ta pauser imellom, for blir svimmel og sliten. er på dag 6 i dag fra det begynte Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ab_naturals Skrevet 30. november 2021 #9 Del Skrevet 30. november 2021 Cecilie91 skrev (52 minutter siden): i dag må jeg ta pauser imellom, for blir svimmel og sliten. er på dag 6 i dag fra det begynte God bedring 🙁🧡 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
velociraptor Skrevet 30. november 2021 #10 Del Skrevet 30. november 2021 5 dager er reglene, det er ikke bevist at man kan smitte noen etter det. Hadde lett dratt, også om jeg var i risikogruppe. Som det er nå, at jeg er fullvaksinert og ikke i risikogruppe lurer jeg på om jeg hadde bedr om å få komme i dag, for å forhåpentligvis bli smittet nå mens vaksinen funker og gå bedre beskyttelse for fremtiden. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Warrior Skrevet 30. november 2021 #11 Del Skrevet 30. november 2021 Nei ville ikke dratt etter så kort tid. Hadde ventet i minst 2-3 uker. Kanskje 4 uker også. Hvis bare 5 dager er reglene nå så er det ikke rart at korona øker over hele Norge…😒 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kvinne35+ Skrevet 30. november 2021 #12 Del Skrevet 30. november 2021 leetha skrev (På 29.11.2021 den 20.19): Med en gang testen er negativ? Vi er bedt på middag til fredag. De som er smittet er fullvaksinerte. De testet positivt nå i helgen og de mener de er safe til helgen. Er det innafor? Hadde dere dratt? Ikke uten at de fikk negativ test først. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
zemer Skrevet 30. november 2021 #13 Del Skrevet 30. november 2021 kvinne35+ skrev (19 minutter siden): Ikke uten at de fikk negativ test først. Det kan ta flere mnd. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kvinne35+ Skrevet 30. november 2021 #14 Del Skrevet 30. november 2021 zemer skrev (29 minutter siden): Det kan ta flere mnd. Nei, for smitta kollega av meg testa først negativ, så 3 dager senere positiv, så 3 dager etter det negativ. Du tester ikke etter antistoffer, det er en helt annen test det. Du tar den standard testen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
zemer Skrevet 1. desember 2021 #15 Del Skrevet 1. desember 2021 kvinne35+ skrev (6 timer siden): Nei, for smitta kollega av meg testa først negativ, så 3 dager senere positiv, så 3 dager etter det negativ. Du tester ikke etter antistoffer, det er en helt annen test det. Du tar den standard testen. De jeg kjenner som har hatt korona ble ikke testet på 2 til 3 mnd da de fikk beskjed om at den uansett ville være pos. Snakk om vanlig pcr test. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg