Gå til innhold

Angst?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg går rundt og er livredd for 3 ting.

Å lukte vondt eller at folk baksnakker meg. Eller å rødme.

Jeg føler også at når jeg går å tenker på det så skjer det meg..

Det er egentlig kanskje rart for jeg er ellers fornøyd med meg selv.

Syns faktisk at jeg er veldig pen.

Er jeg unormal? Er dette angst? :forvirret:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Men hvordan får jeg di tankene ut av hodet?

Blir bare værre når jeg tenker på det.

Skrevet

Man må nok bare trene seg til å la være å tenke på dette. Jeg har lett for å rødme, og hater at jeg gjør det. (som alle andre?) Og jeg rødmer enda mer om jeg tenker "nå må du ikke rødme"

Og lukte vondt kan man gjøre noe med. Man må dusje, bruke roll-on og skifte genser hver dag. Man svetter nok litt mer når man er nervøs, men er man nydusjet, så kan det ikke lukte vondt.

En av vår menneskers største frykt er at andre skal snakke stygt om oss, det må man rett og slett heve seg over. Det gjør selvsagt ting litt lettere om vi prøver å holde oss på matta ved selv å la være å snakke stygt om andre.

Det du vil at andre skal gjøre mot deg, skal du også gjøre mot andre. ;)

Det at man er usikker på seg selv og på andre, er noe som vil bedre seg med alderen.

Lykke til :klem:

Skrevet

Det er antageligvis ikke noe galt med deg. Prøv heller å ikke tenke på det du

er redd for..

Hvis du føler at du skal rødme kan du foreksempel rette opp ryggen og si positive ting om deg selv inni deg.

:) Det ordner seg for deg skal du se

• 2 måneder senere...
Skrevet

Jeg går rundt og er livredd for 3 ting.

Å lukte vondt eller at folk baksnakker meg. Eller å rødme.

Jeg føler også at når jeg går å tenker på det så skjer det meg..

Det er egentlig kanskje rart for jeg er ellers fornøyd med meg selv.

Syns faktisk at jeg er veldig pen.

Er jeg unormal? Er dette angst? :forvirret:

hey :)

du er langt ifra unormal nanna :)

jeg har lyst å spørre deg om en ting og håper du ikke misforstår eller at du er redd for å svare isåfall,-men har du også kankje blitt misbrugt? for det ble jeg fra jeg var 9-13 og har slitt volsomt (med mange ting)opp gjennom åra...blandt annet det du også sliter med...jeg har fått volsomt god hjelp av en som er spesialist på dette området.han har blandt annet skrevet bok om dette her...iallefall er desse problemene ganske vanligt for oss som har gjennomgått sånn som dette og det jeg har lært er: det skal ikke ties ihjel,det skal snakkes ihjel!!!og de mener jeg er den eneste måten å få endeligt vekk problema på...å ha angst for noe er ikke bare,bare og skal ikke leggest lokk på...det å ha angst kan ikke glemmes men man kan finne ut hva som ligger bak og hvor problemene kommer fra og snakke om d for så å "legge dem på hylla" som vi sier det....uansett hva angst du har eller kommer fra er det dette som hjelper...så det jeg vil anbefale deg nanna til å gjøre er å ta mot hjelp....du trenger ikke være unormal eller flau over det for det er så utroligt mye mer "normalt" enn hva du tror...det er ingen ulempe med å ta imot hjelp,-utenom du kan kankje havne borti feil hjelp....alle psykologer og terapauter jobber på forskjellige måter...og om du har samme bakgrunnen som meg håper jeg du finner en som jeg akkuratt sa,-at det skal ikke ties ihjel...uansett har du ikke vont av å prate med noen...det du gjennomgår er som sagt vanligt for oss(og sikkert vanligt for noen andre mennesker også)men er det så ekstremt at du kan kalle det angst så stammer det fra noe du har opplevt eller noe noen personer har gjort noe mot deg i livet ditt...for /oss/ er det vertfall en daglig beskjempelse for å ikke "røpe seg"...og da mener jeg at de er redd for å røpe hva som har skjedd dem...dette vil di fleste utsatte ha..noen kan være redd for: at du netopp skal lukte vont,kle seg feil,ha håret feil,gå feil,være for tykk/tynn,være for høg/liten,å ikke tør å se seg i speilet for visse ting en er misfornøyd med,at de skal ha fått mensenflekk på buksa og ellers røpe på kroppen hva di har vært utsatt for...andre har også pannikk for å: bli overvåket på enkelte rom,redd for det skal klikke helt for di,redd for å bli rasende,eller for å bare vri rattet bittelitt å kjør utfor veien...andre er redd for di skal skade seg selv,barna,venner osv,andre for å være utro mot kjæresten og de aller fleste har 1000 forskjellige sex-problemer...noen klær seg utfordrene,andre kan ha så mye eller svære kler på seg at di ser ut som en sekk...mangen har problemer med å ta på sin egen kropp,andre er redd for å vaske seg mens andre gjør for mye utav det...å ha disse problema kan gjerne folk forså er veldig hardt å vanskeligt...men dette er en lære som /vi/ har lært på overgrepsrommet.for der var det forbudt å vise følelser eller å lage lyd...

jeg vet ikke om det er der ditt problem stammer fra men jeg håper vertfall du og kankje andre forso det litt betre nå ;) håper jeg ikke hørtes for "psykoligisk"ud da jeg bare ville prøve å hjelpe :)

lykke til og god jul alle sammen :)

Skrevet

Jeg har aldri blitt misbrukt, men har en enorm angst for å lukte vondt! Har aldri forstått hva det kommer av, men har innsett at visse ting må man bare takle; som angst.. og du er langt fra unormal!

Skrevet

Du kan jo prøve å tenke på om du selv reagerer på dette hos andre? Merker du ofte at andre lukter vondt eller rødmer? Baksnakker du ofte andre selv? Sannsynligvis vil svarene på disse være nei, og det er ingen grunn til å tro at andre er noe annerledes enn deg selv. Husk at de fleste er mer enn nok opptatt av seg selv, og har sikkert sine egne ting de bekymrer seg over. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...