Gå til innhold

Når folk sier moren din ser ut som søsteren din (eller du ser ut som en gutt/trans) og du ikke er noen av delene

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dette skjedde med meg en gang.

En gammel mann snakket med moren min og han spurte hvem jeg var og hun sa jeg er datteren hennes. Hun sa det på engelsk for mannen snakket ikke norsk. Han spurte "daughter?" på en sånn måte som at han ikke trodde på det. Det virket som han trodde enten jeg var en gutt (jeg hadde ikke sminke på meg da) eller at jeg ikke kunne være datteren til moren min fordi jeg ser så gammel ut.

Moren min lo og smilte til ham. Hun liker når folk sier hvor ung hun ser ut og de spør om bevis på alkoholbutikkene. Det var veldig ekkelt for meg og jeg ble trist, men jeg sa ingenting. Senere, kanskje ett år, sa jeg  til moren min at jeg er stygg og vet det. Hun sa det er min egen feil at jeg er stygg og at folk synes det. Det er jo bare tull. To år etter det igjen så har jeg bestemt meg for å operere meg. Noen mennesker trenger faktisk det. 

Jeg er ikke sikker på om dette ligger i rett kategori.

Hva synes dere?

Har dere opplevd noe lignende?

Dette var egentlig bare for å dele noe ekkelt jeg opplevde og jeg kom på det i dag. Jeg garanterer ikke at det er interessant eller viktig. Det er for meg et godt bevis på lookisme. Mange andre ting har skjedd med meg som skjer med ikke attraktive folk generelt. Dette er bare ett eksempel. 

Da jeg så hvor glad min mor ble for kompliment så fikk jeg lyst å skade meg selv. Dette er fire eller tre år siden så det er ikke noe jeg tenker på lenger. 

Anonymkode: c4e03...1a3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Når jeg tenker meg om så kunne det være at han trodde jeg ikke kunne være datteren hennes fordi vi ikke ligner i det hele tatt. Moren min var modell i en kort periode, og jeg har en skade (ikke medfødt) fra tidlig barndom. 

Skrevet

Istedenfor å fokusere på å ta operasjon som uansett ikke vil gjøre deg mer glad så anbefaler jeg ta en prat med fastlege der du forteller alt og du har hatt lyst å skade deg selv. Du blir a henvist til DPS som kanskje kan hjelpe deg. 

Anonymkode: 17cbb...561

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Istedenfor å fokusere på å ta operasjon som uansett ikke vil gjøre deg mer glad så anbefaler jeg ta en prat med fastlege der du forteller alt og du har hatt lyst å skade deg selv. Du blir a henvist til DPS som kanskje kan hjelpe deg. 

Anonymkode: 17cbb...561

De vet dette da det skjedde, over tre år siden, jeg fikk ikke tilbud om psykolog eller terapi. Jeg var sett på som bortkastet (tidligere) pasient. Pluss at moren min jobber der så de ser ned på meg. Jeg har fikset livet mitt nå og er lykkelig, uten hjelp fra DPS. Jeg er et annet menneske nå. :) 

Skrevet

Here we go again...at du aldri blir lei.

Anonymkode: a521c...743

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Here we go again...at du aldri blir lei.

Anonymkode: a521c...743

Jeg har aldri skrevet om denne hendelsen. 

Skrevet

Ja, jeg har opplevd flere ganger og jeg nevner i fleng:

Da jeg var barn hadde jeg kort hår, likte best "gutteklær" som i farger, brukte bukser etc og lekte mest med gutter. Ja, jeg ble tatt for å være gutt flere ganger av folk i alle aldre. 

Da jeg var rundt 25 hadde jeg en hendelse der en jevnaldrende gutt spurte om venninna mi var mora mi, for vi var så like. Og hun var på den tiden (vi er over 40 år nå)  regnet som en særdeles attraktiv person.  

Anonymkode: a0c63...4c7

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Dette skjedde med meg en gang.

En gammel mann snakket med moren min og han spurte hvem jeg var og hun sa jeg er datteren hennes. Hun sa det på engelsk for mannen snakket ikke norsk. Han spurte "daughter?" på en sånn måte som at han ikke trodde på det. Det virket som han trodde enten jeg var en gutt (jeg hadde ikke sminke på meg da) eller at jeg ikke kunne være datteren til moren min fordi jeg ser så gammel ut.

Moren min lo og smilte til ham. Hun liker når folk sier hvor ung hun ser ut og de spør om bevis på alkoholbutikkene. Det var veldig ekkelt for meg og jeg ble trist, men jeg sa ingenting. Senere, kanskje ett år, sa jeg  til moren min at jeg er stygg og vet det. Hun sa det er min egen feil at jeg er stygg og at folk synes det. Det er jo bare tull. To år etter det igjen så har jeg bestemt meg for å operere meg. Noen mennesker trenger faktisk det. 

Jeg er ikke sikker på om dette ligger i rett kategori.

Hva synes dere?

Har dere opplevd noe lignende?

Dette var egentlig bare for å dele noe ekkelt jeg opplevde og jeg kom på det i dag. Jeg garanterer ikke at det er interessant eller viktig. Det er for meg et godt bevis på lookisme. Mange andre ting har skjedd med meg som skjer med ikke attraktive folk generelt. Dette er bare ett eksempel. 

Da jeg så hvor glad min mor ble for kompliment så fikk jeg lyst å skade meg selv. Dette er fire eller tre år siden så det er ikke noe jeg tenker på lenger. 

Høres ut som om han flørtet med din mor fordi det å være ung slår alle skjønnhet.

Anonymkode: 3b3a7...802

• Liker 1
Skrevet

Jeg har blitt tatt for og å være gutt selv om det synes ganske tydelig at jeg har både kvinnelige former, bryster og rumpe(det er nesten umulig og å ikke legge merke til). Hva f... n liksom 😮

Hvorfor skulle jeg se ut som en gutt når det er ganske tydelig? 

• Liker 1
Skrevet
Mari Y skrev (1 time siden):

Jeg har blitt tatt for og å være gutt selv om det synes ganske tydelig at jeg har både kvinnelige former, bryster og rumpe(det er nesten umulig og å ikke legge merke til). Hva f... n liksom 😮

Hvorfor skulle jeg se ut som en gutt når det er ganske tydelig? 

Jeg blir trist :(

Skrevet

Det virker jo ikke som om du har lagt det bak deg i det hele tatt. Hvorfor dveler du ved dette? Du må jobbe med selvbildet ditt, ikke gi fremmede slik makt over deg i så stor grad at du føler deg dårlig! 

Skrevet

For en kjemperar ting å tenke på. Det har skjedd med meg også, men da tenkte jeg selvfølgelig bare "ja mamma ser litt ung ut, så fint for henne."

Det har jo omtrent ingenting med deg å gjøre?

Anonymkode: 1b482...c44

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...