Gå til innhold

Hvor lenge kan naboen pusse opp på kvelden?

Anbefalte innlegg

Skrevet

For min del tenker jeg at jeg bare får tåle det.. Men de pusser opp og det dundrer i hele leiligheten vår (blokk med betong). Jeg kunne levd med det til 22 ish, men barnet mitt på 2 år skriker av redsel og hadde sovnet.. Nå bare gråter han, fordi han er redd! Det er seriøst helt ille, høres ut som vår leilighet blir pusset opp. Når må de stoppe i hverdag med ekstremt støy? Kan jo ikke be de stoppe pga 2-åringen før det eventuelt går over et visst klokkeslett.. Får så vondt av han, og han begynner bli overtrøtt i tillegg. 

Anonymkode: 0fc22...e10

Skrevet

Til klokken 23.00 og begynne igjen 07.00,

Anonymkode: 8daba...786

• Liker 8
Skrevet

Er det ikke til kl. 21:00 som er vanlig i ukedagene i blokk?

• Liker 1
Skrevet

Til 23, tror jeg 

Anonymkode: bc4ae...025

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Denne tidsperioden bruker ikke å gjelde oppussing, vanligvus kun generell støy som tv, musikk etc.

• Liker 4
Skrevet

Leste et sted at kl 23 er vanlig støy som musikk, men at ekstremt støy som harddcore oppussing var 20-21, men usikker på om det stemmer..

• Liker 3
Skrevet

Jeg bor i borettslag. Sjekket reglene nå og her er det til kl. 21:00, da med boring og hamring.

• Liker 2
Skrevet

Det skal være normal nattro kl 22/23,til kl 7. Oppussing går ikke under det. Om det er ekstremt bråk/borring etc, skal man for det første alltid varsle. Man vet på forhånd når det må bores/hamre etc, og en skal gi naboer sjanse til å komme seg unna/kanskje overnatte et annet sted om en vet det blir ille samme kveld eller kvelden etter. Mulig jeg er helt nazi men jeg banket på når naboen holdt på slik og sa at den lille våknet og var redd, noe som jo var helt sant. 1,5 år og måtte opp tidlig i bhg og. De stoppa og de tok hensyn siden. Hadde tre naboer ila 1 år som totalrenoverte etter hverandre, alle viste forståelse. 

Anonymkode: 3ec32...72d

• Liker 6
Skrevet
Sniffen skrev (2 minutter siden):

Jeg bor i borettslag. Sjekket reglene nå og her er det til kl. 21:00, da med boring og hamring.

Takk ☺️ Får kanskje sjekke med styret her og høre hva som er innenfor her vi bor! 

Skrevet

Her jeg bor står det i reglementet  at det ikke er lov med slik støy etter kl 20.

Sjekk med styret.

Anonymkode: 176c7...5c0

• Liker 6
Skrevet

Jeg tror det er til kl. 20 eller 21 her i sameie.

Anonymkode: 101c2...cd3

• Liker 3
Skrevet

Hør med styret, hvis du ikke har ordensreglementet tilgjengelig. Her står det veldig tydelig i reglene og overtredelser blir slått ned på.

Skjønner deg godt!

Anonymkode: 0b0ce...942

• Liker 4
Skrevet

Jeg flyttet inn i en kjellerleilighet hos en hyggelig nyskilt 40 åring. Så veldig fint og idyllisk ut til å begynne med. Men når "leieinntekten" begynte å komme inn begynte oppussinga virkelig å ta tak. Det var borring, hakking og hamring fra morgen til kveld. Ofte polsk registrerte varebiler parkert i gården. I helgene var det avløst av drøy festing og musikk. De rangler rundt der oppe og man hører at de blir så fulle at de krangler og faller innimellom. Så har noen på seg høyhælte sko INNE som selvfølgelig gjør at man hører hver eneste bevegelse i ganglaget... Disse kveldene blir ofte avsluttet med høylydt sex og jokkelyder..  Jobber turnus og har vært et helvette å leve i dette. Når jeg har tatt det opp har det roet seg litt men brått begynt igjen. Nå er det kjøkkenet som skal pusses opp.. Hjemmet er ikke lenger et hyggelig sted for avslapning og tenker å si opp snart... 

Anonymkode: 6a678...327

• Liker 2
Skrevet

Jeg flyttet inn i en kjellerleilighet hos en hyggelig nyskilt 40 åring. Så veldig fint og idyllisk ut til å begynne med. Men når "leieinntekten" begynte å komme inn begynte oppussinga virkelig å ta tak. Det var borring, hakking og hamring fra morgen til kveld. Ofte polsk registrerte varebiler parkert i gården. I helgene var det avløst av drøy festing og musikk. De rangler rundt der oppe og man hører at de blir så fulle at de krangler og faller innimellom. Så har noen på seg høyhælte sko INNE som selvfølgelig gjør at man hører hver eneste bevegelse i ganglaget... Disse kveldene blir ofte avsluttet med høylydt sex og jokkelyder..  Jobber turnus og har vært et helvette å leve i dette. Når jeg har tatt det opp har det roet seg litt men brått begynt igjen. Nå er det kjøkkenet som skal pusses opp.. Hjemmet er ikke lenger et hyggelig sted for avslapning og tenker å si opp snart... 

Jeg hadde flyttet for lenge siden.

• Liker 8
Skrevet
AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

Jeg hadde flyttet for lenge siden.

Jobber med saken..

Annonse
Gjest Blondie65
Skrevet

Hos oss er det nattero kl 23 og støyende arbeid skal avsluttes kl 20. Dette er ikke en allmenngyldig regel, men noe som vedtas i hvert enkelt boligselskap. Hva er grunnen til at verken du eller naboen kjenner til husordensreglene, TS?

Jeg lurer oppriktig for disse følger vanligvis med salgspapirene når man kjøper samt at de sendes ut til alle husstander i forbindelse med endringer.

Hvordan skal vi nå frem til de som ikke gidder å lese dem på en bedre måte?

Skrevet

Det er så mange som viser til styret. Og regelverk.

Har du forsøkt å snakke med naboen? Det har jeg alltid gjort, uansett hvor vi har bodd. Og tilsvarende informerer vi alltid godt når det er arbeid hos oss. Ofte vet man ikke selv hvor lytt det er. Har aldri opplevd å måtte gå til styret, eller vise til regelverk, da folk flest er veldig hyggelige. 

Anonymkode: e6d17...cb5

• Liker 4
Skrevet

Hos oss i borettslaget skal det ikke være sånne støy etter kl. 1900. Søndager er forbudt uansett hvor du bor. Lørdag får de ikke lov og starte opp før kl. 0900. Du kan klage til styret. Vet at noen har fram til kl 21 og 22. Men flere driter i det og banker til kl. 21. Men vi klager til styret og de tar tak i det. 

Anonymkode: 1216c...a0e

Skrevet

I vårt sameie skal oppussingsbråk stanse senest klokka 20, med unntak av innflyttingsdagen (!), og ikke lov i det hele tatt søndager. Tror det er ganske vanlig.

Anonymkode: 9978f...941

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Takk ☺️ Får kanskje sjekke med styret her og høre hva som er innenfor her vi bor! 

Du trenger ikke å spørre styret, du kan bare lese husordensreglene.

Anonymkode: e98a2...105

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...