Gå til innhold

I vinter kommer noe til å fryse i hjel hjemme

Anbefalte innlegg

Skrevet

Håper jeg tar feil. Men i vinter tror jeg at vi får folk som vil fryse ihjel i sitt eget hjem. Strømmen koster for noen 5-10 ganger mere en for noen år siden. Samtidig opererer mange strømselskaper bare som videreformidler av strøm, og vil rett og slett ikke ha likviditet til om mange kunder ikke kan betale. Da blir strømmen skrudd av, eller avtalen vil bli oppsagt som det heter. 

Kostnadssjokket for strøm må være for mange mye hardere enn nedstigningen under første året med kovid, men ser ikke at det kommer noen særlig kraftige tiltak. 

Anonymkode: fb63d...6b0

• Liker 7
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Burde være ulovlig å kutte strømmen til folk når det et mer enn 10 minus ute. 

Anonymkode: 0c399...946

• Liker 10
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det ER ulovlig når det er fare for liv. Heldigvis. Problemet blir strømrestansen.

• Liker 18
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det er ulovlig. 

Anonymkode: 11062...bf2

• Liker 6
Skrevet
Just now, Guppy88 said:

Det ER ulovlig når det er fare for liv. Heldigvis. Problemet blir strømrestansen.

Men hva vil "fare for liv" egentlig si, og hvem er det som avgjør dette?

• Liker 2
Skrevet

Strømselskapene har ikke lov å kutte strømmen vinterstid, for det kan utgjøre fare for helse og liv.

På sommeren er det anderledes, da trenger man ikke varme 

• Liker 2
Skrevet
tussi84 skrev (1 minutt siden):

Strømselskapene har ikke lov å kutte strømmen vinterstid, for det kan utgjøre fare for helse og liv.

På sommeren er det anderledes, da trenger man ikke varme 

Om man bor i nord-norge med minus en i juli? 

Anonymkode: 23b36...61a

Skrevet

Enda flere på gata.. 

Anonymkode: 65175...59a

• Liker 2
Skrevet

Men alle har ikke spotpris heller da. En får heller vurdere fastpris for en periode, selv om den ikke er så lav som «normalt» men det er vel bedre å betale 3-4 kr kWh.

Anonymkode: 243c5...e03

• Liker 1
Skrevet

Nå skal det jo endel til for å fryse ihjel da... innendørs i sitt isolerte hjem fult på kledd og med diverse varmekilder i umiddelbar nærhet 🙄 tror det værste jeg har vært borti innendørs langt oppi nord på ei forlatt hytte fra 1920 var typ -15 inne med -30 og vind ute. 

Der det blir fare for liv tar de ikke strømmen heller, og folk klarer seg år etter år i bygder ved langvarig strømstanser. 

Men klart ikke kult og sitte ned jakke inne, dauer du nei - kjipt ja.

Anonymkode: e9679...d4a

• Liker 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Om man bor i nord-norge med minus en i juli? 

Anonymkode: 23b36...61a

Absolutt ikke fare for liv da. 

Anonymkode: e9679...d4a

• Liker 2
Skrevet

https://www.tv2.no/a/12590507/

Kanskje det er færre av den generasjonen som på død å liv skulle være selvhjulpen, og aldri skulle be om hjelp 

• Liker 1
Skrevet

1. det er ikke lov å kutte strømmen under vinteren. (De kutter i april/mai)
2. du har ca. 1 år på deg å gjøre opp for deg, før de varsler om strømkutt.

3. Strømselskapene er «snille» og enkle å legge opp avbetaling med hvis du sitter i trøbbel. HVIS du tar kontakt. 

det er min personlige erfaring. Tror ikke noen vil fryse ihjel i år heller. 

Anonymkode: b1832...ecb

• Liker 5
Skrevet

Før noen fryser ihjel vil vel vannrør sprekke og lage brudulje, så da får beboerne hjelp. Kommunens psykiske helseteam er nok på vakt og passer på kjenningene. 

Anonymkode: 83e94...d8a

Skrevet

Hvordan politikerne har håndtert strømpolitikken med utenlandskabler må jo være den største skandalen på mange tiår. De har rett og slett gått i flokk og overkjørt norges befolkning. Med ett er livet helt annerledes for store deler av befolkningen og det er ingen som helst tvil om at dette går ut over liv og helse.

Anonymkode: 8aeeb...153

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

1. det er ikke lov å kutte strømmen under vinteren. (De kutter i april/mai)
2. du har ca. 1 år på deg å gjøre opp for deg, før de varsler om strømkutt.

3. Strømselskapene er «snille» og enkle å legge opp avbetaling med hvis du sitter i trøbbel. HVIS du tar kontakt. 

det er min personlige erfaring. Tror ikke noen vil fryse ihjel i år heller. 

Anonymkode: b1832...ecb

Strømmen trenger ikke å være kuttet for at folk skal fryse ihjel.

Anonymkode: 8aeeb...153

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Håper jeg tar feil. Men i vinter tror jeg at vi får folk som vil fryse ihjel i sitt eget hjem. Strømmen koster for noen 5-10 ganger mere en for noen år siden. Samtidig opererer mange strømselskaper bare som videreformidler av strøm, og vil rett og slett ikke ha likviditet til om mange kunder ikke kan betale. Da blir strømmen skrudd av, eller avtalen vil bli oppsagt som det heter. 

Kostnadssjokket for strøm må være for mange mye hardere enn nedstigningen under første året med kovid, men ser ikke at det kommer noen særlig kraftige tiltak. 

Det er nesten så jeg håper det, så kan staten se å galt det går. 

Anonymkode: 48a6a...827

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Nei, momsen skal inn uansett. Til nød får de som ikke har råd til mat få litt ekstra støtte til noen brødskiver. Slik er velferdsnorge. Når skattenivået er så høyt er det viktig at de som holder på å sulte rett i hjel får noen kroner slik at de holder ut.

Anonymkode: 2c0ef...c63

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Det er nesten så jeg håper det, så kan staten se å galt det går. 

Anonymkode: 48a6a...827

Samme her. Da kan de begynne å telle antall som er syke og døde pga strømprisene. 

Anonymkode: 2c0ef...c63

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...