Gå til innhold

Tier dere noen ganger om sykdom til bhg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er ingen hemmelighet at foreldre har brukt en helg haug med sykt barn dager dette året. Det er ekstremt mye sykdom og led 24 timer og 48 timers regelen forsvinner dagene fort. Press fra arbeidsgivere om å komme på jobb, slitsomme dager med friske barn som egentlig er i form til barnehage men må være hjemme pga reglene.

Har dere noen gang latt være å si ifra om sykdom til bhg for å sende barnet tilbake mens det helst skulle vært hjemme? Eks. barnet får feber mandag kveld, men er feberfri tirsdag morgen. Eks. oppkast en ettermiddag, engangs hendelse, levere dagen etter?

Anonymkode: 220ae...cbb

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Det er ingen hemmelighet at foreldre har brukt en helg haug med sykt barn dager dette året. Det er ekstremt mye sykdom og led 24 timer og 48 timers regelen forsvinner dagene fort. Press fra arbeidsgivere om å komme på jobb, slitsomme dager med friske barn som egentlig er i form til barnehage men må være hjemme pga reglene.

Har dere noen gang latt være å si ifra om sykdom til bhg for å sende barnet tilbake mens det helst skulle vært hjemme? Eks. barnet får feber mandag kveld, men er feberfri tirsdag morgen. Eks. oppkast en ettermiddag, engangs hendelse, levere dagen etter?

Nei, det gjorde jeg ikke før corona heller. Har de feber på kvelden er det en selvfølge at de er hjemme neste dag, da er det gjerne noe på gang. Holder også hjemme etter oppkast, for jeg vet hvor jævlig det er å få i hus. Hvis alle skal tenke egoistisk så blir man jo aldri kvitt det. Ellers kan de jo være i barnehagen nå med restsymptomer som hoste og snørr, så da sender jeg. 

Anonymkode: 48ada...b79

• Liker 29
Skrevet

Ja hele tiden, gir blaffen i formen til barnet så lenge jeg får gjøre det jeg vil

Anonymkode: 55a16...877

• Liker 2
Skrevet

Har en fleksibel arbeidstid og kunne godt tatt ut flere sykt barn-dager. Men, helt ærlig: Jeg sender min datter i barnehagen selv om hun har hatt feber kvelden før. Fordi hun har feber omtrent hver bidige gang hun er forkjølet (har sjekket med lege men er visstnok ikke noe galt), har vært forkjølet så og si sammenhengende den tiden hun har gått i bhg,  og hvis hun skal være hjemme dagen derpå-dagene i tillegg til feberdagene, så blir det rett og slett alt for mye fravær. Barnehagen er ikke noe begeistret for fravær. Dette gjelder selvfølgelig kun hvis hun er i bra form og spiser og drikker. Er hun slapp, får hun være hjemme. 

Anonymkode: 86eef...50c

• Liker 5
Skrevet

Sender ungen i bhg og ber om at ingen hører at hun er litt tett i nesa. Men bor i Sverige, de tester ikke barnehage-barn for covid, så én snørrdråpe er 7 (!) dager hjemme før de får gå i barnehagen igjen. 

Anonymkode: a2564...cd9

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Har en fleksibel arbeidstid og kunne godt tatt ut flere sykt barn-dager. Men, helt ærlig: Jeg sender min datter i barnehagen selv om hun har hatt feber kvelden før. Fordi hun har feber omtrent hver bidige gang hun er forkjølet (har sjekket med lege men er visstnok ikke noe galt), har vært forkjølet så og si sammenhengende den tiden hun har gått i bhg,  og hvis hun skal være hjemme dagen derpå-dagene i tillegg til feberdagene, så blir det rett og slett alt for mye fravær. Barnehagen er ikke noe begeistret for fravær. Dette gjelder selvfølgelig kun hvis hun er i bra form og spiser og drikker. Er hun slapp, får hun være hjemme. 

Anonymkode: 86eef...50c

Barnehagen er ikke begeistret for fravær? Det er frivillig å sende barna sine i barnehagen. Vi har hatt barna våre i 3 forskjellige barnehager og har aldri hørt noe om at barn ikke skal være hjemme når man ønsker det - faktisk så har de oppmuntret til det de dagene vi har hatt fri.

Anonymkode: 91bdd...bf3

• Liker 14
Skrevet

Ja. 

Anonymkode: e514f...101

• Liker 2
Skrevet

Håper virkelig ikke det. I så fall håper jeg barnehagen har vett til å sende bekymring til barnevernet….

Anonymkode: edcab...6be

• Liker 5
Skrevet

Nei, det gjorde jeg ikke før corona heller. Har de feber på kvelden er det en selvfølge at de er hjemme neste dag, da er det gjerne noe på gang. Holder også hjemme etter oppkast, for jeg vet hvor jævlig det er å få i hus. Hvis alle skal tenke egoistisk så blir man jo aldri kvitt det. Ellers kan de jo være i barnehagen nå med restsymptomer som hoste og snørr, så da sender jeg. 

Anonymkode: 48ada...b79

Enig.
Jeg hater spesielt de egoistiske j***** som sender barn i barnehagen før det har gått 48 timer etter oppkast. De er så opptatt av å spare sjefene sine for én dag med fravær i sine såååå viktige jobber, at de driter i alle andres sjefer. Dermed ender man med kanskje 10-30 dagers fravær til sammen (ansatte og foreldre) på én enkelt avdeling - som kunne vært UNNGÅTT. Og alle disse andre som må være hjemme har høyst sannsynlig minst like viktige jobber som de egoistiske j****** har. 

Anonymkode: ac12a...eb5

• Liker 30
Skrevet

Vi sendte aldri barna i barnehagen når de var syke. Men vi har antakelig en annen terskel enn en del andre for hva som er sykdom. Virker som om en del holder barna hjemme langt mer enn nødvendig. I alle fall når det ikke er pandemi.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Enig.
Jeg hater spesielt de egoistiske j***** som sender barn i barnehagen før det har gått 48 timer etter oppkast. De er så opptatt av å spare sjefene sine for én dag med fravær i sine såååå viktige jobber, at de driter i alle andres sjefer. Dermed ender man med kanskje 10-30 dagers fravær til sammen (ansatte og foreldre) på én enkelt avdeling - som kunne vært UNNGÅTT. Og alle disse andre som må være hjemme har høyst sannsynlig minst like viktige jobber som de egoistiske j****** har. 

Anonymkode: ac12a...eb5

👏🏼👏🏼👏🏼👏🏼👏🏼
De er også opptatt av å bruke tiden til å «hvile» dersom de har noen fridager og likevel slenger ungen i barnehagen. Makan  til egoisme når man regelrett driter i at man smitter andre folks barn!

Anonymkode: 91bdd...bf3

• Liker 10
Skrevet

Nei, alltid feberfri dag og ALLTID 48 timer etter oppkast/diaré. Det er så ubeskrivelig egoistisk å sende barn i barnehagen når det fortsatt er stor fare for å smitte andre. Syns dere selv at det er helt ok at hele familien deres må gjennom en runde med omgangssyke fordi et barn kom tilbake for tidlig? Nei? Ikke det? Så ikke send ungen din tilbake for tidlig du heller! Kjenner akkurat dette irriterer meg sånn..

Anonymkode: 8df6f...d44

• Liker 21
Skrevet

Nei, aldri sendt sykt barn i barnehage. Fordi det er så forbanna dårlig gjort når andre gjør det. Som nå, vårt barn er alvorlig sykt og på antibiotika fordi en dust sendte barnet i barnehagen mandag sist uke med sykdom. Fortalte meg det til og med. Hvorfor gjøre det mot andre? Alle må bidra og det starter med deg selv 

Anonymkode: 08bdb...18e

• Liker 8
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Håper virkelig ikke det. I så fall håper jeg barnehagen har vett til å sende bekymring til barnevernet….

Anonymkode: edcab...6be

Ts her:

Jeg jobber i bhg med noe som virker som en uendelig sirkel av sykdom. Jeg har mine mistanker, men vi ansatte har ikke muligheten til å påvise at foreldrene lyver i slike tilfeller. Vi må jo bare stole på dem. Er barnet helt fin på mandag så kan vi jo ikke vite om de faktisk spøy på lørdag. 

• Liker 3
Skrevet

Overholder alltid 24/48 timers-regelen.

Anonymkode: 47427...ddf

• Liker 6
Skrevet

Det er jo helt klart endel foreldre som sender syke barn i barnehagen. Vet at ansatte på småbarnsavdelingene i vår barnehage har funnet stikkpiller i bleia til barnet, og barnet var sykt dagen før. 

Anonymkode: 679d8...805

• Liker 7
Skrevet

Holder reglene og irriterer meg over å måtte være hjemme med han (så ærlig kan jeg være, jeg hater å være hjemme med sykt barn). Men jeg synes det er såpass viktig at mine personlige behov går til side. Det finnes barn i alle barnehager som reagerer ekstra på sykdom av forskjellige grunner, og jeg ønsker ingen noe vondt. Pluss at når man ikke er helt i form så vil man jo bare være hjemme og bli passet på, ikke herje rundt med 14 andre barn en hel dag.

• Liker 4
Skrevet

Sender aldri syke barn i bhg og jeg blir utrolig irritert på de egoistiske foreldrene som gjør det! 

Her holder vi hjemme ved feber og har en feber fri dag selv om barnet er i topp form. Holder 48 timers regelen ved oppkast og dersom det har vært hoste på kveld/natt så venter vi med å levere for å se om hosten gir seg på morgenen. Hoster barnet enda så holder vi hjemme. 

Kan ikke foreldre ha litt vett i huet å holde barna hjemme?! Stakkars barn som har foreldre som bryr seg mer om jobben enn at barnet har det bra. Man vet jo selv hvor tøft det er å dra på jobb når man ikke er helt i form.. 

Anonymkode: 5f888...a98

• Liker 10
Skrevet

Nei, av hensyn til vårt barn, andres barn og ansatte gjør vi ikke det.

Anonymkode: b9970...aec

• Liker 3
Skrevet

Sender ungen i bhg og ber om at ingen hører at hun er litt tett i nesa. Men bor i Sverige, de tester ikke barnehage-barn for covid, så én snørrdråpe er 7 (!) dager hjemme før de får gå i barnehagen igjen. 

Anonymkode: a2564...cd9

Jeg bor også i Sverige: vi har 120 sykt-barn-dager(!)

Klarer du virkelig ikke å holde barnet hjemme når det er sykt? Det er de første dagene av forkjølelsen hvor viruset smitter som mest og du risikerer å la barnet smitte langt flere barn enn nødvendig. 

Barnet får gå tilbake i barnehagen igjen etter 48 timer symptomfri eller 7 dager fravær. Vi har ingenting å klage på - vi er tross alt i en pandemi.

Anonymkode: 119f0...16a

• Liker 7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...