Gå til innhold

Mobbe sak

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kort fortalt. Barnet vårt er blitt mobbet på skolen, skolen har fått stoppet dette, men de som har mobbet han ignorerer han og vil ikke snakke med han. Dette er vondt for barnet vårt og han føler på mistrivsel på skolen. Han får jevnlige samtaler med helsesøster som hjelper. 
Jeg har kontaktet statsforvalteren da jeg ikke føler skolen gjør nok. Kjenner jeg er usikker på om det er riktig. Jeg har vært i dialog med skolen i hele høst, men jeg som tar kontakt med skolen 99% av samtalene. 
Skolen reagerer på at vi har kontaktet statsforvalteren uten å ha en dialog med de først. 
sønnen vår er henvist til bup og er deppa pga alt som er skjedd. Har en del fravær pga dette 

Vil bare det beste for barnet vårt og jobber hardt med dette hjemme. Mulig skolen gjør en kjempejobb men vi ser ingenting av det, sønnen vår opplever heller ikke at skolen gjør noe for han. Mulig skolen gjør mye uten at han ser hva de gjør. 
Jeg er veldig konfliktsky, og er usikker på om jeg har gjort det rette her 

Anonymkode: e62ce...058

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg lurer litt på hva du ser som en løsning her - hvis barnet har vært i en mobbesituasjon som har blitt stoppet av skolen, ser jeg for meg at mobberne har blitt konfrontert med dette og hatt en konflikt rundt det - kanskje (forhåpentligvis) også med sine foreldre i tillegg til skolen. Hvordan ser man for seg at alle skal være venner etterpå? Jeg mener definitivt at man skal stoppe mobbing med alle midler, men det går ikke an å tvinge barn til å være venner...

• Liker 3
Skrevet
Teatrica skrev (1 time siden):

Jeg lurer litt på hva du ser som en løsning her - hvis barnet har vært i en mobbesituasjon som har blitt stoppet av skolen, ser jeg for meg at mobberne har blitt konfrontert med dette og hatt en konflikt rundt det - kanskje (forhåpentligvis) også med sine foreldre i tillegg til skolen. Hvordan ser man for seg at alle skal være venner etterpå? Jeg mener definitivt at man skal stoppe mobbing med alle midler, men det går ikke an å tvinge barn til å være venner...

Disse guttene har vært nære venner i 8 år. Noen av de eldre guttene på skolen startet å mobbe gutten min, og de to beste vennene hans hang seg på. Dette gikk over flere uker og skolen måtte gripe inn til slutt. 
Gutten min har sorg og savner spesielt en av de guttene og vil at de skal finne tilbake til hverandre igjen. 
For de har jo vært nære i 8 år som sagt.

Jeg som mor mener at de må finne ut av dette selv, og at sønnen vår heller bør finne andre å være med som er hyggelig. Denne gutten har sikkert fattet poenget nå og kommer nok til å være snill framover. 
Tenker det er viktig å gå videre.

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Kort fortalt. Barnet vårt er blitt mobbet på skolen, skolen har fått stoppet dette, men de som har mobbet han ignorerer han og vil ikke snakke med han. Dette er vondt for barnet vårt og han føler på mistrivsel på skolen. Han får jevnlige samtaler med helsesøster som hjelper. 
Jeg har kontaktet statsforvalteren da jeg ikke føler skolen gjør nok. Kjenner jeg er usikker på om det er riktig. Jeg har vært i dialog med skolen i hele høst, men jeg som tar kontakt med skolen 99% av samtalene. 
Skolen reagerer på at vi har kontaktet statsforvalteren uten å ha en dialog med de først. 
sønnen vår er henvist til bup og er deppa pga alt som er skjedd. Har en del fravær pga dette 

Vil bare det beste for barnet vårt og jobber hardt med dette hjemme. Mulig skolen gjør en kjempejobb men vi ser ingenting av det, sønnen vår opplever heller ikke at skolen gjør noe for han. Mulig skolen gjør mye uten at han ser hva de gjør. 

De har ikke sluttet å mobbe. De har bare skiftet taktikk og alle inkluderte parter har gått rett på. 

• Liker 2
Skrevet
Hr. Aktiv skrev (32 minutter siden):

De har ikke sluttet å mobbe. De har bare skiftet taktikk og alle inkluderte parter har gått rett på. 

Ja det tenker jeg også. Det er veldig vanskelig. Ignorering er nesten verre enn noe annet. Han blir usikker og føler seg utilpass. Føler skolen prøver å vri det om til at han er sårbar og svak psykisk. Det er jo situasjonen som har gjort han slik. 
han har en god venn i B klassen. En dag «gjengen» satt samlet og han sto alene i friminuttet gikk læreren bort til han gutten i B klassen og ba han være sammen med sønnen vår. Sønnen vår synes dette var veldig kleint og ekkelt. 
Ser fram til å snakke med BUP, da skolen er ganske inkompetent på området. 

• Liker 1
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker said:

Ja det tenker jeg også. Det er veldig vanskelig. Ignorering er nesten verre enn noe annet. Han blir usikker og føler seg utilpass. Føler skolen prøver å vri det om til at han er sårbar og svak psykisk. Det er jo situasjonen som har gjort han slik. 
han har en god venn i B klassen. En dag «gjengen» satt samlet og han sto alene i friminuttet gikk læreren bort til han gutten i B klassen og ba han være sammen med sønnen vår. Sønnen vår synes dette var veldig kleint og ekkelt. 
Ser fram til å snakke med BUP, da skolen er ganske inkompetent på området. 

Er han ikke venn med han i B-klassen? Joda , det er litt påtvunget... Men læreren mente jo bare å hjelpe. Noen barn ønsker å få slik hjelp så de kommer inn i lek. Men hvis sønnen din vil spørre selv, så gi beskjed om det. Har han noen andre venner? 

Anonymkode: 10ae1...860

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Er han ikke venn med han i B-klassen? Joda , det er litt påtvunget... Men læreren mente jo bare å hjelpe. Noen barn ønsker å få slik hjelp så de kommer inn i lek. Men hvis sønnen din vil spørre selv, så gi beskjed om det. Har han noen andre venner? 

Anonymkode: 10ae1...860

Læreren prøver bare å hjelpe ja. Men min sønn er blitt så følsom på dette med venner, og der ting er kleint og han føler lett på utenforskap. 
med går i 9 trinn. Han har alltid vært en del av en større gjeng og hatt mange venner 

Skrevet

Synes det er uklart hva du mener skolen skal gjøre. De har fått stoppet mobbingen, hva er det du ønsker mer enn det?

Skrevet
Aristoteles skrev (52 minutter siden):

Synes det er uklart hva du mener skolen skal gjøre. De har fått stoppet mobbingen, hva er det du ønsker mer enn det?

Kanskje sette deg inn i hva mobbing er før du uttaler deg? Mobbingen har ikke stoppet, den har bare skiftet karakter.

Har skolen opprettet vedtak etter §9a i opplæringsloven, med handlingsplan? Er den i så fall konkret nok? Ta ev kontakt med andre relevante instanser i kommunen. I min kommune finnes bl.a et tiltak som heter Skyfritt.

Anonymkode: 80d0c...740

• Liker 1
Skrevet

Å bli utestengt og oversett er også mobbing, for det vet jeg alt om. Jeg håper du finner ut av dette og at sønnen din får det bedre enn jeg gjorde. Jeg er ødelagt psykisk av nesten 9 års mobbing og har kompleks Ptsd. Voksen dame 42. Lykke til ønsker jeg dere. 

Anonymkode: 8b85a...884

• Liker 1
Skrevet

Sønnen til min venninne tok nylig sitt eget liv på grunn av mobbing. Han ble 12 år. 

Utfrysing er også mobbing. Hvis skolen tillater det, har de slett ikke løst problemet.

Er det noen mulighet for å bytte skole og finne nye venner? 

Anonymkode: 78c2b...b8f

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Kjør på med statsforvalteren. 

Jeg gikk mange runder med meg selv før jeg sendte klage. Det er jo ganske alvorlig.

De tok det veldig seriøst og intervjuet barnet mitt blant annet. 

Vi endte med å bytte skole. Er fortsatt sint på skolen, mener det ikke er mitt barn, men mobberne som skulle byttet. 

Anonymkode: b0d2d...14b

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...