Gå til innhold

Bo i Ski/Ås og jobbe i Oslo. Noen her med erfaringer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan er det å pendle daglig fra Ski/Ås til Oslo? Fungerer det greit med kollektivtrafikk eller bør/må man ha bil? 

Anonymkode: 12025...731

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Toget skal jo halvere reisetiden når Follobanen er ferdig, så det vil hjelpe veldig.

Men det vil jo avhenge av hvor du bor i Ås/Ski og hvor du jobber i Oslo. Det vil ta ganske lang tid hvis du både bruker 15-20 min hjemmefra til toget, og det samme når du kommer frem i Oslo. Kan jo hjelpe en del om du kan sykle hjemmefra til toget, er vel forholdsvis flatt både i Ski og Ås.

Anonymkode: ce482...320

Skrevet

Buss er knot fra begge steder og du må bytte buss underveis. Fra Ski synes jeg 515 med bytte på Klemetsrud går mest smidig, for 550-bussen mellom Enebakk og Oslo og 515-bussen venter på hverandre for bytte i begge retninger.

Tog fra Ås går helt fint, men det er tjåka fullt i rushen. Har opplevd å ikke få komme med på toget fordi det er for mange passasjerer. Du har kun én linje med avganger 1-2 ganger i timen. Går buss mellom Ås og Ski ofte, da.

Tog fra Ski går veldig greit. Du kan velge mellom flere linjer, så å miste toget er aldri noe problem. I verste fall må du vente 10 min på neste.

Anonymkode: f59a3...923

Skrevet

Jeg HATER det og må bytte jobb. Samboer elsker det. Så det handler antagelig mest om hvordan du er som person. Vi pendler fra Ski. Gangavstand til toget. 

Anonymkode: c73b2...82e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...