Avalon Skrevet 29. november 2021 #1 Skrevet 29. november 2021 Jeg står muligens på randen av et samlivsbrudd, prøver derfor å legge en plan for meg selv om det blir et faktum. Jeg lurer rett og slett på hvilken utdanning, ta opp videregående, fagskole o. l som nå til dags KAN ha reelle jobbmuligheter andre steder enn i de store byene. Det å enten ta opp vgs, ta en fagskole utdanning står først på listen da jeg ikke har fullført vgs. Og jeg ønsker å ha en plan for en reell mulighet til å kunne klare meg selv om jeg ikke får napp på jobbsøking. Håper noen har noen smarte tips, gjerne også på hva som evt er en "bortkastet" utdanning.
Leo Skrevet 29. november 2021 #2 Skrevet 29. november 2021 Elektriker eller rørlegger. Stort sett mye bedre betalt enn de typiske kvinneyrkene, jobb på dagtid og fri i helgene. Arbeidsgivere og også gjerne fleksible med å tilpasse arbeidstid slik at man kan levere/hente i barnehage. 1
Knirke Skrevet 29. november 2021 #3 Skrevet 29. november 2021 (endret) Veldig mangel på sjøfolk for tiden (med fagbrev og evt fagskole). Du kan bo hvor du vil og ha lange perioder fri. Endret 29. november 2021 av Knirke
AnonymBruker Skrevet 29. november 2021 #4 Skrevet 29. november 2021 Leo skrev (36 minutter siden): Elektriker eller rørlegger. Stort sett mye bedre betalt enn de typiske kvinneyrkene, jobb på dagtid og fri i helgene. Arbeidsgivere og også gjerne fleksible med å tilpasse arbeidstid slik at man kan levere/hente i barnehage. Signerer denne. Eletriker trengs overalt og har gode muligheter for VELDIG bra jobb offshore. de trenger hele tiden elektrikere og de vil gjerne ha kvinner inn også. leit å høre TS. Håper det ordner seg for deg. Jobb og utdanning må man ha enten man er singel eller ei tenker jeg. det er mange som har gått i "kvinnefella" der og tapt årevis med pensjon og rettigheter. Skaff deg noe bra som tjener inn det tapte! Anonymkode: 95d04...a90 2
AnonymBruker Skrevet 29. november 2021 #5 Skrevet 29. november 2021 Jeg utdannet meg først med en master i markedsføring og tenkte at jeg lett kunne få jobb med det. Men det gjorde jeg ikke. Tok ny utdannelse med master innen arealplanlegging og jeg fikk jobb før studiet var ferdig ☺ Passer til en som er interessert i samfunn og byutvikling. Men det krever master. Jobber finnes det i både distrikt og byer. Jeg ble ferdig utdannet som 35 åring så det er aldri for sent ☺ Anonymkode: 3fbf6...132
AnonymBruker Skrevet 30. november 2021 #6 Skrevet 30. november 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg utdannet meg først med en master i markedsføring og tenkte at jeg lett kunne få jobb med det. Men det gjorde jeg ikke. Tok ny utdannelse med master innen arealplanlegging og jeg fikk jobb før studiet var ferdig ☺ Passer til en som er interessert i samfunn og byutvikling. Men det krever master. Jobber finnes det i både distrikt og byer. Jeg ble ferdig utdannet som 35 åring så det er aldri for sent ☺ Anonymkode: 3fbf6...132 Måtte du ta ny BA før ny master? Altså 10 år studier?😟 Anonymkode: c85c5...2b3
AnonymBruker Skrevet 30. november 2021 #7 Skrevet 30. november 2021 Sykepleier, fastlege, kokk, farmasøyt Anonymkode: 8d2c0...318
AnonymBruker Skrevet 30. november 2021 #8 Skrevet 30. november 2021 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Sykepleier, fastlege, kokk, farmasøyt Anonymkode: 8d2c0...318 Kokk gir ikke en lønn man kan leve av. Anonymkode: 95d04...a90 1
AnonymBruker Skrevet 30. november 2021 #9 Skrevet 30. november 2021 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Måtte du ta ny BA før ny master? Altså 10 år studier?😟 Anonymkode: c85c5...2b3 Nei, jeg hadde en samfunnsvitenskapelig bachelor. De godkjente denne til master innen arealplanlegging. Master i markedsføring tok jeg i utlandet og de godkjente samme bachelor. Anonymkode: 3fbf6...132
AnonymBruker Skrevet 30. november 2021 #10 Skrevet 30. november 2021 Mitt inntrykk er at det er vanskelig å få lærlingplass om man tar fagbrev som voksen. I hvert fall når det gjelder elektriker. Mulig det er lettere som helsefagarbeider? Jeg ville gjort ferdig vgs og tatt en bachelor. Sykepleier er bankers, selv om jeg ikke ville ha jobbet som det selv. Anonymkode: 2145e...8e8
AnonymBruker Skrevet 30. november 2021 #11 Skrevet 30. november 2021 Programmering. Anonymkode: 0b304...8b5
Rucula Skrevet 30. november 2021 #12 Skrevet 30. november 2021 software utvikler! du kommer til å få 30 jobbtilbud før fu er ferdig på skolen
AnonymBruker Skrevet 30. november 2021 #13 Skrevet 30. november 2021 Rucula skrev (10 minutter siden): software utvikler! du kommer til å få 30 jobbtilbud før fu er ferdig på skolen Min samboer er nyutdannet (ett år siden) utvikler og har enda ikke fått jobb. Tror det er mange søkere som gjør at konkurransen blir stor. Anonymkode: 3fbf6...132 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå