Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg tenkte prøve å farge en hvit bukse sort. Kan jeg bruke vanlig jozo salt uten jod? Blir buksa sort eller blir den grå? Noen med erfaring her? :roll:

Skrevet

Hvilket stoff er buksa?

Blir mest sannsynlig ikke noe bra resultat. Jeg skulle farge en bomulls-veske og noen gensere fra beige til sort og fulgte bruksanvisningen til punkt og prikke, men alt ble marineblått.

Husk at sømmene forblir hvite.

Skrevet

Den er i bomull. Blir kanskje ikke noe særlig med hvite sømmer nei.... :forvirret:

Skrevet

:tristbla: Jeg MÅTTE selvfølgelig prøve da, og buksa ble lys lilla!! :forvirra:

Jeg lurer på hva det egentlig er meningen å bruke disse fargene til? Ikke kan det være meningen å farge klær?

Er det noen der ute som har ett eller annet forslag til hva jeg kan gjøre for å få farga buksa til sort?

Skrevet

...Jeg slenger inn et lite fargespørsmål jeg også ;) Har en trench-coat i beige som jeg vurderer å farge sort. Noen som har erfaringer med sånt og vet om dette kan bli bra?

Skrevet

Coral: det blir neppe bra. Jeg har erfaring med at tøyet blitt marineblått, trådstarter fikk den erfaringen at tøyet ble lyselilla. Man vet rett og slett ikke hvordan det blir, og da er det kanskje ikke verdt å ta sjangsen på en trench-coat? Dessuten, så er den vel ikke i 100% bomull?

Skrevet
:tristbla: Jeg MÅTTE selvfølgelig prøve da, og buksa ble lys lilla!!  :forvirra:

Jeg lurer på hva det egentlig er meningen å bruke disse fargene til? Ikke kan det være meningen å farge klær?

Er det noen der ute som har ett eller annet forslag til hva jeg kan gjøre for å få farga buksa til sort?

Det er jo meningen at man skal bruke fargene til å farge tøyet, men det blir sjeldent bra likevel.. du får nok ikke buksa di sort, nei.

Skrevet
...Jeg slenger inn et lite fargespørsmål jeg også ;)  Har en trench-coat i beige som jeg vurderer å farge sort. Noen som har erfaringer med sånt og vet om dette kan bli bra?

NEI!!!!! IKKE GJØR DET!!

Det kommer garantert ikke til å gå bra. Det er bedre med en beige trench-coat enn ingen i det hele tatt!

Skrevet

Jeg har endel sorte gensere og topper fra H&M etc som falmer fort i fargen. DA går det vel bra å farge det? *Har kjøpt sort farge og sånn salt*

Skrevet

Hm, rart... Husker at vi farget en god del klær da jeg var liten, og det gikk da alltid greit? :klø:

Skrevet

Jeg har farga masse tøy lin og bomull, og det har alltid gått veldig bra. Det eneste er som sagt er at sømmene forblir hvite.

Gjest Violetta
Skrevet

Jeg har farget trekkene til en hel sofa! Sofaen er fra Ikea, og trekkene var hvite. Måtte bruke flere pakker selvsagt, men resultatet ble kjempebra, helt sort sofa!

Tror man bør bruke det saltet som hører til.

Skrevet
Jeg har endel sorte gensere og topper fra H&M etc som falmer fort i fargen. DA går det vel bra å farge det? *Har kjøpt sort farge og sånn salt*

Det skal nok gå bra.

Jeg har farget en svart kjole fra 50-tallet som naturlig nok begynte å bli ganske blass. Ble fin den.

Men tror det bør være bomull eller lin. Står sikkert på pakka.

Skrevet

Man må alltid bruke saltet som hører til, bordsalt blir ikke bra.

Bomull og andre naturstoff tar farge godt, men ikke tråder, for de er ofte syntetiske.

Grunnen til at bukser ikke blir skikkelig sorte er nok at de er litt for store for 1 pk. Har du to i maskinen, går det fint.

Å farve opp klær som er falmet går aldeles utmerket, jeg gjorde det ofte da jeg hadde mye sorte klær som student. Blir som ny!

Hvis det er flekker på klær, kan disse vise også etter farving, særlig hvis man ikke farver med en veldig mørk farve.

Trenchcoat: nei, ikke prøv en gang. Det blir garantert mislykket!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...