Gå til innhold

fryktelig kjedelig å dra til psykolog

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg drar til en psykolog annenhver uke og syns det direkte er fryktelig kjedelig. Jeg aner jo ikke hva jeg skal snakke om og det virker som at han også kjeder seg og stiller ikke ordentlige spørsmål. Hvordan skal liksom dette hjelpe meg om jeg syns det er kjedelig og ikke har noe å snakke om?

men må nesten gjøre dette for å ha rett til AAP, så jeg biter på en måte sammen tenna og gjennomfører det kun pga reglene til AAP.

Anonymkode: f142f...107

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg drar til en psykolog annenhver uke og syns det direkte er fryktelig kjedelig. Jeg aner jo ikke hva jeg skal snakke om og det virker som at han også kjeder seg og stiller ikke ordentlige spørsmål. Hvordan skal liksom dette hjelpe meg om jeg syns det er kjedelig og ikke har noe å snakke om?

men må nesten gjøre dette for å ha rett til AAP, så jeg biter på en måte sammen tenna og gjennomfører det kun pga reglene til AAP.

Noen som er i samme situasjon?

Skrevet

Kan du ikke bytte psykolog? Jeg likte det heller ikke, men så var jeg alvorlig syk og så på spørsmålene til psykologen som svært invaderende og krenkende der og da. 

Anonymkode: 6753f...922

• Liker 2
Skrevet

Dette er ganske horribelt, hvis du ikke får noe ut av timen. Så er det så ufattelig mange som trenger psykologhjelp.

Rart at systemet er lagt opp sånn

Anonymkode: 558a7...569

• Liker 10
Skrevet

Hadde dette vært sant, så hadde du blitt kastet ut for lenge siden. Ellers så bor du på et øde sted med svært, svært få pasienter. Det er generelt stort trykk på DPS og ingen får gå dit for kaffebesøk. 
Det er mange andre tiltak man kan ha på AAP, så dette er ren bullshit. 

Anonymkode: 7aa2d...c56

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Dette er ganske horribelt, hvis du ikke får noe ut av timen. Så er det så ufattelig mange som trenger psykologhjelp.

Rart at systemet er lagt opp sånn

Anonymkode: 558a7...569

Det er jo ikke min feil at psykologen min ikke har peiling på hva han gjør? Han tørrprater og virker ikke interessert i meg i det HELE tatt, og det merkes for å si det sånn. Nesten som at han bare venter på at timen er over, og da smitter det over til meg og. Jeg bare venter på at timen er over fordi det er jævlig å sitte der og bare stirre i veggen.

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hadde dette vært sant, så hadde du blitt kastet ut for lenge siden. Ellers så bor du på et øde sted med svært, svært få pasienter. Det er generelt stort trykk på DPS og ingen får gå dit for kaffebesøk. 

Jeg er ikke på DPS, sånn til informasjon. Dette tiltaket er via kommunen.

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Jeg er ikke på DPS, sånn til informasjon. Dette tiltaket er via kommunen.

Det er bra. Problemet høres ikke ut som psykologen, men deg. Du må jo ta litt ansvar selv og si hva du har behov for av hjelp. Om kjemien ikke stemmer så får du bytte. Du kan ikke gå dit bare for å motta AAP. Tiltakene under AAP er av en grunn. 

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Det er bra. Problemet høres ikke ut som psykologen, men deg. Du må jo ta litt ansvar selv og si hva du har behov for av hjelp. Om kjemien ikke stemmer så får du bytte. Du kan ikke gå dit bare for å motta AAP. Tiltakene under AAP er av en grunn. 

javel? er problemet meg om jeg får tildelt en dårlig psykolog? skjerp deg.

Skrevet
AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

javel? er problemet meg om jeg får tildelt en dårlig psykolog? skjerp deg.

Jeg aner jo ikke hva jeg skal snakke om
Hvordan skal liksom dette hjelpe meg om jeg syns det er kjedelig og ikke har noe å snakke om?

Skrevet

Har du ingenting i livet som du trenger å finne løsninger på for å få et bedre liv? I så fall ville jeg sagt ifra til psykologen. Kanskje han kan sette deg i kontakt med andre tiltak som fungerer bedre for deg. F.eks en veileder som kan hjelpe deg ut i jobb.

Anonymkode: 14579...742

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

ikke har noe å snakke om?

Ikke har noe å snakke om?

Hvorfor ble du henvist til psykolog da?

Depresjon eller noe annet?

Dere skal lage en behandlingsplan sammen. Er det gjort?

Anonymkode: 18d14...b0c

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

må nesten gjøre dette for å ha rett til AAP

Hva er årsaken til at du har AAP?

Anonymkode: 18d14...b0c

Skrevet

Du kunne vært sendt til et lavere nivå av helsetjenester i hvert fall, du har tydelig ingen behov av å snakke med psykologen.. Samtidig står det folk i kø og hele DPS og psykiatrisystemet er fullstendig overbelastet, mens du kjeder deg på timene og ser ikke vitsen? Dermed tar du opp plassen til noen som virkelig trenger det som har seriøse problemer. Dette var sært... Sikker på at du ikke har en diagnose der du mangler selvinnsikt i egne problemer? Typ psykose, schizofreni, eller antisosial personlighetsforstyrrelse?

Anonymkode: e00e4...9a5

Skrevet

Regner med at du selv vet årsaken til at du er henvist til psykolog? Hva du trenger jobbe med? Det er jo litt ditt ansvar også for at de temaene blir tatt opp i samtalene. Hører psykologen ikke på deg, bør du be om å få byttet  

Anonymkode: 74934...929

• Liker 4
Skrevet

Har absolutt vært på dps og kastet bort tid så det går fint ann. Mange ganger. Det som faktisk har hatt og har noe for seg var en privatpraktiserende. Har gått dit i mange år. 

Anonymkode: 205f1...a8b

• Liker 1
Skrevet

Kjemi må finnes, og å få ordentlig kontakt. Man får ikke det med hvem som helst. Uten kjemi og kontakt så er er det som hvilket som helst småprat. Ts spurte et seriøst spørsmål. Huner pålagt behandling og får ikke noe ut av den men må gå likevel. Hun kan sikkert spørre om å bytte behandler men det er ikke sikkert hun får. 

Anonymkode: 205f1...a8b

• Liker 4
Skrevet

Skremmende lesning. 

Anonymkode: 590af...c9c

• Liker 1
Skrevet

Slutt der. Gi plassen til noen som trenger den. 

Anonymkode: 71e86...520

Skrevet

Det er ikke alle som får noe ut av den typen terapi. Det fungerer aller best for folk som ikke driver med noe særlig introspeksjon alene, og som ikke er kritiske og skeptiske til egne følelser, fordommer, innfall og magefølelse. Jeg prøvde i over et tiår før jeg ga opp, og satt ofte med samme inntrykk som deg: Dette er jo bare småprat, selvfølgeligheter, de samme spørsmålene som jeg allerede har stilt meg selv hundre ganger, og fint lite ny innsikt.

Dette var heller ikke én psykolog, men et titalls psykologer, psykiatere og psykiatriske sykepleiere. Problemet er formen, ikke individet.

Anonymkode: 04fdf...159

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...