Gå til innhold

Hvor godt varmer ull?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har fint lite ullklær, men vurderer å kjøpe noe. Hvor godt varmer ull i forhold til andre klær? Jeg mener å ha lest at det ikke varmer så godt alene men at man må ha noe utenpå?

Anonymkode: 3b318...fb4

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Varmer såklart helt vanvittig bra, men du vil jo fryse om du går ut kun i ullsokker og superundertøyet.

Anonymkode: 7382a...057

• Liker 2
Skrevet

Kun ull som varmer om vinteren. Har hatt såkalt superundertøy, men det er ikke i nærheten av varmen fra ren ull. Lukter heller ikke før etter flere gangers bruk. Og det som er å få kjøpt i dag, klør heller ikke. Mykt og fint, om det ikke er hjemmestrikka da.

Skrevet

Jeg har mye ullklær, tynne ullgensere fra Devold, Pierre Robert og Eva, disse brukes enten alene eller inderst med en ullgenser eller ull-cardigan eller noe ull oppå.  Ull er gull altså! Jeg bruker ull hele året unntatt sommeren. 
På jobb med bluser og skjorter har jeg Eva ull under.

Anonymkode: def73...9f9

• Liker 3
Skrevet

Jeg har ullundertøy under strikkegenser på jobb nå, det er stor forskjell på ull og bomull altså. Men er man ute må man selvfølgelig ha yttertøy på utsiden, nå som det er kaldt ute. 

Skrevet

Nå som vinteren er her så går jeg i ulltøy hele tiden. Skal jeg ut så drar jeg på meg noen klær over, men hjemme så trenger jeg ikke ha på meg noe over. Kanskje bare en cardigan eller noe

Ser veldig rart ut å gå ut i bare ulltøy 🤷‍♀️

Anonymkode: 0a4cc...938

• Liker 2
Gjest AthenaRavenLuna
Skrevet

Ull er gull, på kalde dager 🙏

Skrevet

Finnes ikke noe som varmer mer enn ull. Etter jeg begynte med det har jeg aldri gått tilbake. Det finnes mye fine ull topper og gensere nå, samt bukser . Man trenger ikke gå i "undertøy ull" dvs de settene som ser ut som pyjamas. 

Anonymkode: 9b7e6...4f6

• Liker 3
Skrevet

Jeg har ulloverdel fra devold og en ulltights, over det har jeg en glatt regnbukseaktig bukse og en billig tykk jakke, det varmer GODT selv i -13 her. Til sammenligning så holdt jeg på å fryse i hel da jeg hadde dongeribukse og vanlig genser under de samme uteklærne i -7

Anonymkode: fc013...bcd

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 29.11.2021 den 13.20):

Jeg har fint lite ullklær, men vurderer å kjøpe noe. Hvor godt varmer ull i forhold til andre klær? Jeg mener å ha lest at det ikke varmer så godt alene men at man må ha noe utenpå?

Anonymkode: 3b318...fb4

Det varmer veldig bra men hvis du har fleece utenpå ullen så blir det enda bedre ❤️ 

Anonymkode: 1aef9...9e3

• Liker 1
Skrevet

Går i merinoull tskjorter og singlet året rundt. Ikke på de varmeste sommerdagene, men på fjellturer. Varme, luftige, lukter ikke. 

Anonymkode: f0488...ad2

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Går i merinoull tskjorter og singlet året rundt. Ikke på de varmeste sommerdagene, men på fjellturer. Varme, luftige, lukter ikke. 

Anonymkode: f0488...ad2

Funker vel bra på treningssenter også dette? Vurderer å prøve noen nye plagg for trening. Lukter litt av polyester tøy av og til synes jeg.

Og for TS sitt spørsmål, kjøp hvertfall noen plagg av ull som du kan bruke, det varmer godt og så ser du hvordan det passer til ditt bruk 🙂

Anonymkode: 0aa14...118

Skrevet
AnonymBruker skrev (51 minutter siden):

Det varmer veldig bra men hvis du har fleece utenpå ullen så blir det enda bedre ❤️ 

Anonymkode: 1aef9...9e3

Hvis det er så kaldt at man trenger enda et lag på utsiden, er en tykkere ulljakke/genser enda bedre. 

Skrevet

Jeg er en frysepinn. Liker ikke kulde overhodet. En ullsinglet har jeg gjerne på også om sommeren, på kvelden. 

Ingenting varmer som ull. Må være pels isåfall, men det er lettere med ull. 😄

• Liker 1
Skrevet

Alpakka varmer 3 ganger mer enn lammeull :) 

Anonymkode: d4285...66a

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...