AnonymBruker Skrevet 29. november 2021 #1 Skrevet 29. november 2021 Jeg har ikke data på mobilen utenom når jeg er hjemme og kan bruke wifi. Kan jeg derfor ikke ta bussen, for jeg kan jo ikke kjøpe billett hjem når jeg er ute. Anonymkode: 9e058...8b2
exictence Skrevet 29. november 2021 #2 Skrevet 29. november 2021 Jeg vil tro at flere ikke tar buss fordi de kan ikke kjøpe billett? 1
Mezzosoprena Skrevet 29. november 2021 #3 Skrevet 29. november 2021 AnonymBruker skrev (37 minutter siden): Jeg har ikke data på mobilen utenom når jeg er hjemme og kan bruke wifi. Kan jeg derfor ikke ta bussen, for jeg kan jo ikke kjøpe billett hjem når jeg er ute. Anonymkode: 9e058...8b2 Kan du ikke kjøpe billetten mens du er hjemme da, eller reiser du ofte veldig spontant? 1
AnonymBruker Skrevet 29. november 2021 #4 Skrevet 29. november 2021 AnonymBruker skrev (38 minutter siden): Jeg har ikke data på mobilen utenom når jeg er hjemme og kan bruke wifi. Kan jeg derfor ikke ta bussen, for jeg kan jo ikke kjøpe billett hjem når jeg er ute. Anonymkode: 9e058...8b2 De selger vel billetter på bussen? I Oslo kan man kjøpe billetter på narvesen og automater etc på forhånd. Anonymkode: 60425...a39
AnonymBruker Skrevet 29. november 2021 #5 Skrevet 29. november 2021 I Trondheim kan du kjøpe via sms.. Anonymkode: f9f00...b5d
AnonymBruker Skrevet 30. november 2021 #6 Skrevet 30. november 2021 Takk for svar. Jeg tar bussen sjelden. Her kan man ikke kjøpe billetter på bussen. Men man kan kjøpe på forhånd i noen butikker og kiosker. Ikke helt i nærheten av der jeg bor. Men jeg kan dra dit og kjøpe noen og ha. Takk for svar. Anonymkode: 9e058...8b2
AnonymBruker Skrevet 30. november 2021 #7 Skrevet 30. november 2021 Stå utenfor en butikk/kafe og koble deg på trådløst nettverk. Anonymkode: 61db2...5f3
AnonymBruker Skrevet 30. november 2021 #8 Skrevet 30. november 2021 Bor i Trondheim, her er det helt håpløst. Har sendt sms flere ganger men får sjeldent svar/billett i tide til bussen kommer selv om man bestiller 5 min før og sender flere ganger. Da får man bot selv om man har gjort sitt ytterste. Tar derfor ikke buss til jobb mer, men får samboer til å kjøre meg (er så klart veldig dårlig og dyr parkering også). Anonymkode: f5158...9bf
AnonymBruker Skrevet 30. november 2021 #9 Skrevet 30. november 2021 AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Stå utenfor en butikk/kafe og koble deg på trådløst nettverk. Anonymkode: 61db2...5f3 ? Kan man det? Hvordan? Må man ikke da ha passordet til det nettverket, og får man det?i Anonymkode: 9e058...8b2
AnonymBruker Skrevet 30. november 2021 #10 Skrevet 30. november 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Bor i Trondheim, her er det helt håpløst. Har sendt sms flere ganger men får sjeldent svar/billett i tide til bussen kommer selv om man bestiller 5 min før og sender flere ganger. Da får man bot selv om man har gjort sitt ytterste. Tar derfor ikke buss til jobb mer, men får samboer til å kjøre meg (er så klart veldig dårlig og dyr parkering også). Anonymkode: f5158...9bf Du kan kjøpe billetter på visse butikker og kiosker i nærheten. De billettene kan du forhåndskjøpe og bruke de når du vil. Du scanner de på bussen når du går på, og først da varer de i en viss tid som betyr at du kan ta bussen hvor som helst i den sonen du har kjøpt for. Anonymkode: 9e058...8b2
AnonymBruker Skrevet 30. november 2021 #11 Skrevet 30. november 2021 Hør med busselskapet. Her kan man kjøpe billett i appen på forhånd, og aktivere den når man går på bussen (uten nett). Anonymkode: 66b5e...815
AnonymBruker Skrevet 30. november 2021 #12 Skrevet 30. november 2021 Noen spesiell grunn til at du ikke vil bruke mobildata? Anonymkode: f7a3a...82f
Cole Skrevet 30. november 2021 #13 Skrevet 30. november 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Bor i Trondheim, her er det helt håpløst. Har sendt sms flere ganger men får sjeldent svar/billett i tide til bussen kommer selv om man bestiller 5 min før og sender flere ganger. Da får man bot selv om man har gjort sitt ytterste. Tar derfor ikke buss til jobb mer, men får samboer til å kjøre meg (er så klart veldig dårlig og dyr parkering også). Anonymkode: f5158...9bf Atb har fått veldig mye negativ omtale i det siste pga dette. De må jo være helt idioter. Kontrollørene til Ruter er i det minste interessert i å ta de som faktisk sniker. Kjenner mange som har glemt enkeltbillett eller glemt å fornye periodebilletten, og sluppet med en advarsel (som de registrerer) fordi de ser på historikken din at du vanligvis kjøper billett.
AnonymBruker Skrevet 30. november 2021 #14 Skrevet 30. november 2021 Hva med å gjøre livet litt enklere og kjøpe mobildata? Det er mye dyrere å kjøpe billett på buss enn å bruke data på å gjøre det på mobil.. Evt så er det jo sånn i Oslo at det finnes reisekort man kan fylle på i kiosker og i automater på t-banen o.l. Det er ikke sånn at man må ha smarttelefon for og ta buss Regner med pensjonistene hadde flydd i flint da. Anonymkode: a3145...4a8 2
Gjest laPistola Skrevet 30. november 2021 #15 Skrevet 30. november 2021 Teatrica skrev (20 timer siden): Kan du ikke kjøpe billetten mens du er hjemme da, eller reiser du ofte veldig spontant? Hva med kontroll og vise billett?
AnonymBruker Skrevet 30. november 2021 #16 Skrevet 30. november 2021 kan du kjøpe klippekort? da trenger du jo ikke å kjøpe billett for hver enkelte tur Anonymkode: 90527...d5d
AnonymBruker Skrevet 30. november 2021 #17 Skrevet 30. november 2021 I Bergen må man ha mobildata for å vise billett ved kontroll. Lurt å sjekke det på forhånd, hva som gjelder der du bor. Anonymkode: 660b2...bbe
AnonymBruker Skrevet 30. november 2021 #18 Skrevet 30. november 2021 en annen sak er vel at du må innse at man ikke lengre kan fungere i samfunnet uten data på mobilen. Anonymkode: 90527...d5d 1
Gjest laPistola Skrevet 30. november 2021 #19 Skrevet 30. november 2021 AnonymBruker skrev (20 timer siden): De selger vel billetter på bussen? I Oslo kan man kjøpe billetter på narvesen og automater etc på forhånd. Anonymkode: 60425...a39 Alle de automatene er vel stengt? Her jeg bor er det ikke Narvesen, så da må en kjøpe på en annen Narvesen på forhånd etter at automaten ble stengt 😅
AnonymBruker Skrevet 30. november 2021 #20 Skrevet 30. november 2021 Kjøper du billett på mobil så må du kunne vise denne ved kontroll, da er det ditt ansvar at du har nett på mobilen. Har du ikke det, så vil du få bot selv om du har kjøpt billett - siden du ikke kan vise den når du ikke har data. Anonymkode: 8eb4f...8a7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå