linsejesus Skrevet 1. desember 2021 #21 Del Skrevet 1. desember 2021 3 hours ago, AnonymBruker said: Folkemord, drap og undertrykkelse kan det. Ateistene har jo ingen moral og dermed ingenting som hindrer dem i å drepe og skade andre. Det så vi i Sovjet, Nazi-Tyskland og ser fortsatt i statsateistiske Kina. Anonymkode: 54964...347 Moral er en innvendig, personlig fornemmelse av rett og galt. Den kan påvirkes og overstyres av lydighet, enten lydigheten er til en sjef eller en gud. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2021 #22 Del Skrevet 1. desember 2021 AnonymBruker skrev (4 timer siden): skal du dra frem den tulle-linken din igjen som bevis at hitler var ateist ? Sovjet er russisk -ortodoks kristne . Russland bedriver forfølgelse av homofile pga deres tro . Anonymkode: 23ba9...086 Det er ikke tull, den er fakta. Hitler var som kjent ateist som hatet kristendommen, det skjedde senere i livet og da gikk han inn for å utslette dem, akkurat som jødene. Homofili er en valgt livsstil, ikke en tro. På hvilken måte "forfølges" de? At de ikke får prakke på ideologien sin på barnehagebarn slik som de får i Norge? AnonymBruker skrev (4 timer siden): Mener du at Norge er et ondt land? På enkelte områder stemmer jo dette, feks med abort som tillates på uskyldige fostere som aldri har gjort noe annet enn å bli lagd med en defekt som feks. downs. Å dreppe disse er like ondskapsfullt som det tyskerne holdt på med. Anonymkode: 54964...347 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2021 #23 Del Skrevet 1. desember 2021 linsejesus skrev (2 timer siden): Moral er en innvendig, personlig fornemmelse av rett og galt. Den kan påvirkes og overstyres av lydighet, enten lydigheten er til en sjef eller en gud. Ens moral påvirkes ja, feks av religion. Det er derfor religiøse ikke driver med umoralsk oppførsel som horeri, fyll, drap, vold, dop, homofili, folkemord og undertrykkelse slik ateistene ser på som helt greit. Anonymkode: 54964...347 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
linsejesus Skrevet 2. desember 2021 #24 Del Skrevet 2. desember 2021 8 hours ago, AnonymBruker said: Ens moral påvirkes ja, feks av religion. Det er derfor religiøse ikke driver med umoralsk oppførsel som horeri, fyll, drap, vold, dop, homofili, folkemord og undertrykkelse slik ateistene ser på som helt greit. Anonymkode: 54964...347 Dette er et av de tilfellene hvor det er vanskelig å vurdere om det er trolling eller om folk faktisk mener det. Det har uansett ingenting for seg å svare på såpass ville påstander. Hvis det er trolling, skulle jeg ønske du ville la være, for ordentlige diskusjoner om moral og religion kan være ganske givende når folk ikke går inn for å ødelegge dem. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2021 #25 Del Skrevet 2. desember 2021 Hva snakker du om egentlig? Å tro eller ikke tro på en gud, er et personlig standpunkt. Jeg trenger ingen tro for å finne ut av hvordan jeg skal oppføre meg bra med mennesker, og gjør jeg feil, så står jeg i feilen selv. Jeg er opptatt av menneskerettigheter. Og er ikke imot religion, men opptatt av at religion skal være valgfritt. Ikke noe man skal skremme eller tvinge noen til å følge. Jeg har både troende og ikke troende venner. Og ferier en ukristen jul. Men jeg dør ikke av å høre en salme. Å være ikke troende er jo ingen kult og man er ikke i en menighet eller forening av noe slag. Selv om det muligens sikkert finnes noen grupperinger på det. Så kjenner jeg fint lite til de. Det funker ikke helt sånn at selv om en ikke troende har gjort noe ille, så må man da tro på en gud for å ikke støtte en gudløs. Men hadde jeg vært kristen, kunne jeg ha meldt meg ut av en menighet dersom jeg mente de gjorde og sto for noe galt, men fortsatt beholdt troen. Bare ikke i den menigheten. Men skjønner du sliter med å skille og forstå dette, dersom du er i en menighet som messer om forskjell på gudetroende og gudløse. Og gir alle et ansikt som en gruppe, når de ikke er en gruppe. Jeg skiller også imellom type religioner og grupper innenfor samme religion. Og drar feks ikke alle muslimer og alle kristne under samme kam. Anonymkode: 65b57...151 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Leifr Skrevet 2. desember 2021 #26 Del Skrevet 2. desember 2021 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Det er ikke tull, den er fakta. Hitler var som kjent ateist som hatet kristendommen, Dette er en løgn. Hvorfor lyver du? Tror du at du kan tjene det du ser på som den gode side ved å lyve? 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2021 #27 Del Skrevet 2. desember 2021 Det er kommunisme, ikke ateisme som er ansvarlig ideologi. Ateisme er ingen ideologi. Ateisme er fraværet av tro på gud. Fraværet av noe er ingenting, og ikke motsatsen til gudstro som mange religiøse liker å mene. Anonymkode: fc902...3aa 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Perleugla Skrevet 2. desember 2021 #28 Del Skrevet 2. desember 2021 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Det er ikke tull, den er fakta. Hitler var som kjent ateist som hatet kristendommen, det skjedde senere i livet og da gikk han inn for å utslette dem, akkurat som jødene. Homofili er en valgt livsstil, ikke en tro. På hvilken måte "forfølges" de? At de ikke får prakke på ideologien sin på barnehagebarn slik som de får i Norge? På enkelte områder stemmer jo dette, feks med abort som tillates på uskyldige fostere som aldri har gjort noe annet enn å bli lagd med en defekt som feks. downs. Å dreppe disse er like ondskapsfullt som det tyskerne holdt på med. Anonymkode: 54964...347 Du sier at ateister ikke har belegg for p hevde at de er moralsk overlegne. Det er jeg enig i, men du har ikke belegg for å si at kristne eller andre troende er moralsk overlegne. Vi er vel feilbarlige mennesker uansett hva vi tror eller ikke tror på. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Leifr Skrevet 2. desember 2021 #29 Del Skrevet 2. desember 2021 AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Det er kommunisme, ikke ateisme som er ansvarlig ideologi. Ateisme er ingen ideologi. Ateisme er fraværet av tro på gud. Fraværet av noe er ingenting, og ikke motsatsen til gudstro som mange religiøse liker å mene. Anonymkode: fc902...3aa Korrekt, ateisme i seg selv er ikke en ideologi, det er i høyden en egenskap som en ideologi kan ha. Historisk sett har ateisme (og mer relevant, antiklerikalisme; som ikke trenger å sammenfalle med ateisme) forekommet som et element i revolusjonære ideologier som har stått i opposisjon til en eksisterende samfunnsorden hvor religion har hatt en framtredende rolle og blitt brukt som et verktøy for sosial kontroll og undertrykkelse. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2021 #30 Del Skrevet 2. desember 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Det er kommunisme, ikke ateisme som er ansvarlig ideologi. Ateisme er ingen ideologi. Ateisme er fraværet av tro på gud. Fraværet av noe er ingenting, og ikke motsatsen til gudstro som mange religiøse liker å mene. Anonymkode: fc902...3aa Kommunistene var også ateister, og det drev deres religionshat og var årsaken til folkemordet på religiøse de begikk i Sovjet og fortsatt begår i Kina. Ateisme er ansvarlig for titalls millioner dødsfall over historien, dere har mye blod på hendene dere ateister. Anonymkode: 54964...347 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2021 #31 Del Skrevet 2. desember 2021 Problemet med logikken din er at alle ateister ikke følger samme prinsipp, det eneste som binder dem er mangel på tro. Noen blånekter for at religion eksisterer, noen hater religion og vil ha religiøse mennesker utslettet, men de fleste av oss gir faen i religion og skifter gjerne mening hvis bevis blir fremstilt. Kontrasten er dermed veldig stor. Hvis man tar f.eks en muslim som ikke nødvendigvis mener at kvinner er underdanige eller mindre verdt enn menn, kan likevel klandres for å følge og beskytte en religion hvor dette er et grunnprinsipp fordi h*n da gir legitimitet til slike meninger. Anonymkode: ab250...e81 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2021 #32 Del Skrevet 7. desember 2021 AnonymBruker skrev (På 2.12.2021 den 0.13): Ens moral påvirkes ja, feks av religion. Det er derfor religiøse ikke driver med umoralsk oppførsel som horeri, fyll, drap, vold, dop, homofili, folkemord og undertrykkelse slik ateistene ser på som helt greit. Anonymkode: 54964...347 Hva i all verden er moralskt med å forfølge uskyldige mennesker kun fordi de er homofile? Hva slags djevelgud er det du tilber? Når det kommer til folkemord, undertrykkelse, vold, drap (siden vi deler folk opp i kun 2 grupper her; religiøs eller ateist) er det vel ingen som har startet flere kriger, myrdet og torturert enn de som mener de har Gud i ryggen. Nazister/kommunister er også i samme kategori som religiøse da. De handler også ut fra tro/overbevisning. Buddhister er også religiøse selv om de kan sies å være ateister. Jeg skjønner ikke helt denne trangen til å sette ateister i en bås. De har jo så og si ingenting til felles. Anonymkode: dfb19...712 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2021 #33 Del Skrevet 7. desember 2021 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Hva i all verden er moralskt med å forfølge uskyldige mennesker kun fordi de er homofile? Hva slags djevelgud er det du tilber? Ingen har sagt det, men vi trenger heller ikke fremme dette ved å indoktrinere barnehagebarn med homolobbyens propaganda slik vi gjør idag. AnonymBruker skrev (12 timer siden): Når det kommer til folkemord, undertrykkelse, vold, drap (siden vi deler folk opp i kun 2 grupper her; religiøs eller ateist) er det vel ingen som har startet flere kriger, myrdet og torturert enn de som mener de har Gud i ryggen. Feil, Mao, Hitler og Stalin drepte flere titalls millioner, alle var ateister og forsøkte å utrydde religion med vold. Ingen har drept flere enn dere ateister og den ondskapsfulle voldsideologien deres. Anonymkode: 54964...347 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Conal Skrevet 8. desember 2021 #34 Del Skrevet 8. desember 2021 Karma finnes og alle skal betale for dems handlinger, og i sannhetens navn, veien tilbake til den Store er lang og vanskelig, unntatt for en håndfull utvalgte. Noen, ved Hans Kommand, velsignes og tilgis, og andre, ved Hans Kommand, vandrer blinde i mørket i millioner av livstid. De som Herren selv villeder, hvem sin hånd kan de ta? Og noen, som har gått over grensene med ren ondskap, Han sender dem til helvetes dyp. Dette er Sannheten. Alles handlinger og konto blir ført i den sanne domstolen. De ignorante som har glemt Gud dems Herre er villedet; de finner ikke noe hvilested. Bundet av dødsengelen blir de brutalt slått. De falske, de troløse kynikerne, liker ikke Sannheten og skal få sin straff. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2021 #35 Del Skrevet 8. desember 2021 Religion er bare en unnskyldning det er folk som er problemet. Guns don't kill people, people kill people- samme konsept! Anonymkode: 3073f...c98 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2021 #36 Del Skrevet 8. desember 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Ingen har sagt det, men vi trenger heller ikke fremme dette ved å indoktrinere barnehagebarn med homolobbyens propaganda slik vi gjør idag. Feil, Mao, Hitler og Stalin drepte flere titalls millioner, alle var ateister og forsøkte å utrydde religion med vold. Ingen har drept flere enn dere ateister og den ondskapsfulle voldsideologien deres. Anonymkode: 54964...347 Jeg er ikke ateist, men heller ikke religiøs. Ideologi og religion er samme shiten for meg. Kan du forklare hva "ateistisk ideologi" er for noe? Det gir jo ingen mening. Og tror du at en kommunist ikke kan være feks kristen? Homofili er ikke ideologi, men biologi. Og heller ikke unikt for mennesker. Det er dokumentert, med bilder, for over 1600 dyrearter. Du får misjonere for dyra også. Gå til akvariet i Bergen. De har et par homofile pingviner som driver å indoktrinerer publikum 😂 Jeg kan ikke annet enn anta enn at du er skaphomofil selv. Siden du tror dette er noe man kan bli fristet/overbevist til. AnonymBruker skrev (37 minutter siden): Religion er bare en unnskyldning det er folk som er problemet. Guns don't kill people, people kill people- samme konsept! Anonymkode: 3073f...c98 Men betraktelig færre blir drept av skytevåpen når hvermansen ikke har tilgang til det heller. Anonymkode: dfb19...712 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2021 #37 Del Skrevet 8. desember 2021 AnonymBruker skrev (På 2.12.2021 den 0.11): Homofili er en valgt livsstil, ikke en tro. På hvilken måte "forfølges" de? Er du blind og døv med vilje? Homofile forfølges ikke i Russland? Anonymkode: fc7a2...07a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå