Gå til innhold

Burde jeg gå til legen med dette?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg var syk for 6-7 uker siden. Da oppstod det et press/ubehag øverst på venstre side av magen. Virker som det er bak ribbeina. Ubehaget var kun fremtredende når jeg prøvde å ligge på venstre side, og jeg klarte rett og slett ikke å ligge på den siden pga ubehaget. Nå 6 uker etterpå, har jeg fortsatt ubehag om jeg ligger på venstre side, men ikke i den grad det var før. En presslignende følelse, som før var både stikkende og pressende i den tiden jeg var syk. Hva tror du?

Anonymkode: 1f1eb...447

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vanskelig å si uten å vite hva slags sykdom du har hatt. 
men er du i tvil; kontakt lege.

Anonymkode: bcfce...3a9

Skrevet

Gå alltid en gang for mye til legen enn en gang for lite. Vil ikke skremme deg men har selv mistet flere til kreft og andre ting som hadde milde symptomer. Det er helt sikkert ikke det men har lært at man alltid skal gå til legen tidlig i tilfelle noe kan forverres. Da slipper du å tenke på det også.

Skrevet
Silla123 skrev (4 timer siden):

Gå alltid en gang for mye til legen enn en gang for lite. Vil ikke skremme deg men har selv mistet flere til kreft og andre ting som hadde milde symptomer. Det er helt sikkert ikke det men har lært at man alltid skal gå til legen tidlig i tilfelle noe kan forverres. Da slipper du å tenke på det også.

Det var nok beroligende å høre.....

Anonymkode: 7a6b8...01d

• Liker 1
Skrevet

Kan det være milten du kjenner som presser og gir ubehag? Kanskje du har hatt kyssesyke? Det kan gi sånne symptomer, såvidt jeg kan huske. Legen sjekker dette lett, hun/han kjenner om milten er forstørret og kan ta blodprøver for å sjekke om du har hatt viruset. 

Det er nok ikke noe farlig, men bedre å sjekke en gang for mye enn for lite. 😊

Skrevet
AnonymBruker skrev (46 minutter siden):

Det var nok beroligende å høre.....

Anonymkode: 7a6b8...01d

Det er sant, da.. Min mor hadde litt vondt i magen og det var tarmkreft. Pappa hadde litt trykk i hodet av og til og det var en svulst. Sier det ikke for å skremme, men av erfaring har jeg lært å alltid gå til legen selv med små plager da det kan være et tegn på noe annet. Slik som mammas situasjon, så hadde hun levd i dag om hun hadde gått tidligere.

• Liker 1
Skrevet

Blodpropp?

Anonymkode: 41274...a86

Skrevet

Jeg tenker at siden det har blitt bedre, er det mest sannsynlig ikke noe veldig alvorlig. Jeg har satt meg en regel at jeg ser an i 2-3 uker, hvis det ikke er bedre ringer jeg lege. Ofte blir det borte av seg selv. 
hvis det skulle forverres eller bli intense smerter, ser man selvfølgelig ikke an lenger. 

Anonymkode: 38fdf...8c1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...