Gå til innhold

Overføre penger fra kredittkort til brukskonto.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg kommer til å få refundert et større beløp på kredittkortet mitt i nær fremtid. Dette vil overstige kredittrammen på selve kortet. Kan jeg overføre disse pengene fra kredittkortet til f.eks brukskonto uten at pengene må inn igjen på kredittkortet? Jeg er klar over at pengene må inn igjen på kortet hvis man bruker av kredittrammen, men her er det altså snakk om overskudd på kredittkortet slik at noe som helst av kredittrammen har blitt brukt. F.eks at jeg har en kredittramme på 55.000 kr og får refundert 20.000 kr. slik at det er 75.000 kr på kredittkortkontoen, disse ekstra 25.000 må vel ikke betales inn igjen på kortet?

Anonymkode: a0dcb...564

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Neida.

Anonymkode: a91c3...066

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

slik at noe som helst av kredittrammen har blitt brukt.

*ikke noe som helst.

Anonymkode: a0dcb...564

Skrevet

Mest sannsynlig kan du det, men jeg ville sjekket med det aktuelle kredittselskapet for å være sikker på at de ikke belaster deg gebyrer eller renter for det. Kan hende de belaster om du gjør det, men om du ber dem overføre det overskytende er det gebyrfritt. 

Skrevet

Noen banker har slik funksjon dersom det er kredittkort utstedt av banken din:

Feks SpB1: 

Kan man overføre penger fra kredittkort til bankkonto?

Kan jeg overføre penger fra kredittkort til egen konto? Ja, velg overfør, og velg kredittkort som fra konto i nedtrekksmenyen. Pengene blir tilgjengelig på valgt konto med en gang du har overført.

Dersom du har et kredittkort fra en ekstern tilbyder må du kanskje fylle ut skjema. Prøv google.

Hvordan overføre fra Eurocard til konto?
Kort til konto
  1. Fyll ut skjema for anmodning om overførsel og returner anmodningsskjemaet per post eller e-post.
  2. Når søknaden er godkjent, overføres pengene til din bankkonto.

Anonymkode: 6ab36...d21

Skrevet

Kredittkort er jo ikke noen konto da. Det er bare et kort. Bruker du kredittkort får du regning med banken. Kan ikke overføres fra et kort. 

Anonymkode: f4561...0e2

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Kredittkort er jo ikke noen konto da. Det er bare et kort. Bruker du kredittkort får du regning med banken. Kan ikke overføres fra et kort. 

Selvfølgelig er det et kontonummer som belastes når man bruker kredittkortet sitt. Kjøpene registreres på kundens kortkonto hos kortutsteder, f.eks. Ya Bank Visa eller et eller annet Mastercard fra noen.

Til ts:

Jeg fikk en gang et tilgodebeløp på et kredittkort som ikke var i bruk lenger. Det ble altså en saldo i min favør. Jeg ringte da til kortselskapet og ba om å få beløpet overført til min konto. De ordnet det for meg, uten noen gebyrer e.l. 

Anonymkode: 6940e...59d

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Jo da, det er en konto i bakkant av et kredittkort også. Når du bruker kredittkortet går denne kontoen mer og mer i minus og når du betaler regningen fylles det på kontoen igjen slik at den ikke lenger er i minus(dersom du betaler maxbeløpet da).

Anonymkode: e158e...8f3

• Liker 1
Gjest Blondie65
Skrevet

Jeg hadde den samme utfordringen i fjor der beløpet som ble refundert var 10K større enn kredittrammen på kortet. Jeg kontaktet kredittkortselskapet og de fikset det lett som en plett uten kostnad for meg.

Skrevet

Hos DnB er det veldig lett, heter bare overfør til konto, se tannhjul. Gjort flere ganger suste året pga fått refundert penger for flyreiser som ble kansellert.

Anonymkode: 6b478...b4e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...