AnonymBruker Skrevet 29. november 2021 #1 Del Skrevet 29. november 2021 Hei Sliter litt med ett problem på arbeidsplassen som har gjort meg misfornøyd og jeg er usikker på om det er mulig å få gjort noe med dette. Det startet for noen uker siden da min leder ville ta en prat med meg privat, da fikk jeg beskjed om at lederen i HR hadde kontaktet min leder og sagt det hadde kommet klage på at jeg og to kolleger bråket for mye på kontoret og vedkommende krevde at vi skjerpet oss. Vi snakker en del med kunder på telefon og jeg har selv tatt meg selv i å prate litt høyere enn vanlig under samtaler og tenkte det var dette det var snakk om men det var det ikke, jeg stilte ett par spørsmål til ang det jeg trodde kunne være årsaken men da får jeg til slutt beskjed om at det ikke er arbeidsrelatert, da ble jeg veldig usikker på hva årsaken er og sa det til min leder. Jeg spurte om det kunne utdypes litt mer men det kunne han ikke, da forklarte jeg at det blir vanskelig for oss å vite hvordan vi skal skjerpe oss når vi får null informasjon om hva det er snakk om, min leder var enig i at det er vanskelig men han kunne ikke utdype da lederen i HR nektet å si noe mer pga frykt for at vi skal finne ut hvem som sa ifra og vi tar hevn (Vet ikke hvor HR har fått for seg dette) Selv om jeg forstår at HR må tenke personvern i slike tilfeller som dette så synes jeg fortsatt at det er veldig rart at de ikke kan si noe mer enn å bare si vi er skyldige i å ha gjort noe og vi må skjerpe oss for å unngå ytterligere straff. Jeg tok en kjapp prat med de to kollegene mine sånn at de er klar over situasjonen og 'skjerper seg' men også de var veldig usikre på hva det er snakk om og hvordan det forventes at vi skal skjerpe oss, da ble vi enkelt enig om at vi bare jobber hjemmefra fremover fordi da er vi sikret å ikke gjøre noe feil. Det jeg lurer på er om vi har lov å få noe mer info enn det vi har fått eller kan HR gi minimalt med info i ett slikt tilfelle? Jeg har tidligere hørt fra andre kolleger om at de også har opplevd det samme hvor HR gir minimalt med info når de krever at noe skal skjerpe seg så det virker ikke å være en uvanlig greie i bedriften. Anonymkode: 9e9e2...b5b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. november 2021 #2 Del Skrevet 29. november 2021 Ville tatt kontakt med fagforeningen eller verneombud, for det er selvsagt ikke holdbart at dere ikke får vite hva det dreier seg om. Det virker også ganske useriøst at dere har fått beskjed om at det ikke er arbeidsrelartert. Generelt er det vanskelig å vite om det er noe reelt når man ikke får vite grunnen eller om det bare er noen som har lagt deg/dere for hat. Anonymkode: 7ca38...cc1 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. november 2021 #3 Del Skrevet 29. november 2021 Fikk du skriftlig innkalling til møtet med din leder og fra HR? Ble det skrevet referat? Jeg hadde gjort som brukeren ovenfor, kontaktet verneombud/tillitsvalgte. Veldig vanskelig å få løst «konflikt» når ikke opplyses om årsak, merkelig håndtert av HR. Anonymkode: db909...e66 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. november 2021 #4 Del Skrevet 29. november 2021 40 minutter siden, AnonymBruker said: Fikk du skriftlig innkalling til møtet med din leder og fra HR? Ble det skrevet referat? Jeg hadde gjort som brukeren ovenfor, kontaktet verneombud/tillitsvalgte. Veldig vanskelig å få løst «konflikt» når ikke opplyses om årsak, merkelig håndtert av HR. Anonymkode: db909...e66 Det kom ikke noe skriftlig, jeg fikk bare en kjapp melding på Teams fra min leder som spurte om jeg hadde noen minutter og ba meg komme ned til ett lite møterom vi brukte halvtime tidligere til ett gruppemøte, om det ble skrevet referat vet jeg ikke da jeg verken fikk noe info muntlig eller skriftlig om det. Jeg er litt usikker på hvem som er verneombud/tillitsvalgt i bedriften så det må jeg prøve å finne ut. Jeg syns også det er merkelig håndtert av HR, spesielt mtp at den ene kollegaen ble ansatt for ca 3 mnd siden og den andre startet for 5-6 uker siden så de er fortsatt under prøvetid. Anonymkode: 9e9e2...b5b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Entern Skrevet 29. november 2021 #5 Del Skrevet 29. november 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Ville tatt kontakt med fagforeningen eller verneombud, for det er selvsagt ikke holdbart at dere ikke får vite hva det dreier seg om. Det virker også ganske useriøst at dere har fått beskjed om at det ikke er arbeidsrelartert. Generelt er det vanskelig å vite om det er noe reelt når man ikke får vite grunnen eller om det bare er noen som har lagt deg/dere for hat. Anonymkode: 7ca38...cc1 Jepp. Dette høres ut som intrigemakeri og drittslenging, dessverre er det noe som kan skje hvor som helst. Ta kontakt med fagforening og verneombud, og hvis dette skjer igjen så ta med fagforeningsrepresentant på møtet. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. november 2021 #6 Del Skrevet 29. november 2021 Bytt jobb. Dårlig arbeidsmiljø er nesten umulig å bli kvitt. Anonymkode: 09158...023 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Entern Skrevet 29. november 2021 #7 Del Skrevet 29. november 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Bytt jobb. Dårlig arbeidsmiljø er nesten umulig å bli kvitt. Anonymkode: 09158...023 Det verste er at dette ikke er et dårlig råd, heller. Hvis noen har lagt TS og/eller de to medarbeiderne så for hat at de har begynt en intrigekampanje kan det faktisk være det lureste... 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. november 2021 #8 Del Skrevet 30. november 2021 18 hours ago, Entern said: Jepp. Dette høres ut som intrigemakeri og drittslenging, dessverre er det noe som kan skje hvor som helst. Ta kontakt med fagforening og verneombud, og hvis dette skjer igjen så ta med fagforeningsrepresentant på møtet. 17 hours ago, Entern said: Det verste er at dette ikke er et dårlig råd, heller. Hvis noen har lagt TS og/eller de to medarbeiderne så for hat at de har begynt en intrigekampanje kan det faktisk være det lureste... Jeg tenkte over disse svarene i går og kom til slutt frem at dere har helt rett i det dere sier, det beste er nok å bare bytte jobb, jeg er skeptisk til at miljøet blir noe særlig bedre i fremtiden. Takk for tilbakemeldingene alle sammen! Anonymkode: 9e9e2...b5b 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cole Skrevet 30. november 2021 #9 Del Skrevet 30. november 2021 Hørtes ut som en kvinnedominert arbeidsplass. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
WorkingStiff Skrevet 30. november 2021 #10 Del Skrevet 30. november 2021 3 hours ago, Cole said: Hørtes ut som en kvinnedominert arbeidsplass. Bedriften prøver å ha det 50/50, vet ikke hvordan det er på de andre kontorene men på kontoret jeg holder til så er det for det meste menn. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. november 2021 #11 Del Skrevet 30. november 2021 Jeg skjønner ikke hva du mener med dårlig arbeidsmiljø? At du får beskjed om å dempe deg litt? Her høres det jo ut som at noen andre mener du er en som skaper dårlig arbeids miljø og er redd for hevn fra deg ved å si fra. Og ønsker å være anonym. Da får du bare gå noen runder med deg selv og finne ut av hvordan du skal bidra med for bedre arbeidsmiljø. Min erfaring er at de som bidrar med dårlig arb miljø, "skjønner ingenenting" når de går beskjed. Selv om de har tråkket på de fleste tær med flåsete og nedverdigende kommentarer høylytt Anonymkode: e2f86...cfc 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bacteria Skrevet 30. november 2021 #12 Del Skrevet 30. november 2021 Dette skjønte jeg ikke så mye av. Dere har fått beskjed om «å skjerpe dere», men ikke ift hva? Bare at det ikke er arbeidsrelatert? Gjort noe gæli på fritida, da eller? Som sjefen på jobb har noe med? Nei dette var kryptisk. Hadde sagt at jeg ikke kan skjerpe meg når jeg ikke vet hva jeg skal skjerpe meg i forhold til. Umulig å forholde seg til. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cole Skrevet 30. november 2021 #13 Del Skrevet 30. november 2021 AnonymBruker skrev (32 minutter siden): Min erfaring er at de som bidrar med dårlig arb miljø, "skjønner ingenenting" når de går beskjed Her har du et godt poeng jeg ikke tenkte på! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
WorkingStiff Skrevet 30. november 2021 #14 Del Skrevet 30. november 2021 33 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg skjønner ikke hva du mener med dårlig arbeidsmiljø? At du får beskjed om å dempe deg litt? Her høres det jo ut som at noen andre mener du er en som skaper dårlig arbeids miljø og er redd for hevn fra deg ved å si fra. Og ønsker å være anonym. Da får du bare gå noen runder med deg selv og finne ut av hvordan du skal bidra med for bedre arbeidsmiljø. Min erfaring er at de som bidrar med dårlig arb miljø, "skjønner ingenenting" når de går beskjed. Selv om de har tråkket på de fleste tær med flåsete og nedverdigende kommentarer høylytt Anonymkode: e2f86...cfc Har aldri sagt noe om dårlig arbeidsmiljø, bare at to kommentarer høyere opp ga litt mening ut i fra det spørsmålet mitt handlet om. Hvis jeg har gjort noe feil så har jeg ikke noe problem med å forbedre miljøet, det eneste jeg etterspør er litt mer konkret info enn bare 'du har gjort noe feil, vi sier ikke hva, skjerp deg'. Det virker som at du leser noe annet enn det jeg skriver og antar jeg er som en av dine tidligere kolleger basert på din 'erfaring' så derfor holder jeg responsen kort. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
WorkingStiff Skrevet 30. november 2021 #15 Del Skrevet 30. november 2021 55 minutter siden, Bacteria said: Dette skjønte jeg ikke så mye av. Dere har fått beskjed om «å skjerpe dere», men ikke ift hva? Bare at det ikke er arbeidsrelatert? Gjort noe gæli på fritida, da eller? Som sjefen på jobb har noe med? Nei dette var kryptisk. Hadde sagt at jeg ikke kan skjerpe meg når jeg ikke vet hva jeg skal skjerpe meg i forhold til. Umulig å forholde seg til. Beskjeden var 'ikke arbeidsrelatert bråk' og det sa ikke oss tre så mye, som jeg skrev så sa jeg til sjefen at det var litt lite info mtp at de ber oss skjerpe oss og han var enig med meg men han kunne ikke gjøre så mye da HR nekter å gi noe mer info men han er likevel pliktet å ta det videre med oss. Jeg har ikke brutt loven på noe vis så jeg vet ikke hva på fritiden jeg kan ha gjort som sjefen skal ha noe med, langt mindre HR eller noen andre på kontoret. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. november 2021 #16 Del Skrevet 30. november 2021 Dere er unge/littbarnslige og prater, ler og fjaser litt høyt i pauser fra arbeidet? I garderoben, kantina, mellom pultene, før dere skal hjem ect.. Sånn at dere forstyrrer de andre.. eller de føler seg utenfor eller bare synnes det er irriterende. sånn forstår jeg det med at det ikke er arbeidsrelatert... og det er vel litt vanskelig å si konkret; du ropte hade til x mens y satt i telefonen, du hylte av latter i går, du fortalte støtende vitser i kantina i går osv.. det er ikke sikkert sjefen har fått konkrete eksempler heller, men tenker at dere forstår beskjeden om å dempe seg uten at det trengs noe nærmere forklaring. Anonymkode: 3d738...295 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cole Skrevet 30. november 2021 #17 Del Skrevet 30. november 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): men tenker at dere forstår beskjeden om å dempe seg uten at det trengs noe nærmere forklaring. Altså, det er godt mulig at saken er som du fremstiller det, må når det har gått via HR og leder, så må faktisk TS få konkret beskjed. Hvordan skal man endre atferd når man ikke vet hva som skal endres?! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. november 2021 #18 Del Skrevet 30. november 2021 Cole skrev (4 minutter siden): Altså, det er godt mulig at saken er som du fremstiller det, må når det har gått via HR og leder, så må faktisk TS få konkret beskjed. Hvordan skal man endre atferd når man ikke vet hva som skal endres?! Begynne med å bruke innestemme og ta hensyn til alle rundt seg og se om det hjelper? Anonymkode: 3d738...295 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cole Skrevet 30. november 2021 #19 Del Skrevet 30. november 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Begynne med å bruke innestemme og ta hensyn til alle rundt seg og se om det hjelper? Anonymkode: 3d738...295 Hvorfor skal TS gjette seg frem til en løsning? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. november 2021 #20 Del Skrevet 30. november 2021 Cole skrev (2 minutter siden): Hvorfor skal TS gjette seg frem til en løsning? Fordi de forslagene uansett er normal oppførsel på en arbeidsplass så det er en vinn-vinn situasjon. Kommer det fortsatt klager derimot, så kan ts gjerne be om bedre forklaring med konkrete eksempler. Anonymkode: 3d738...295 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå