Gjest Bellamh Skrevet 29. november 2021 #1 Skrevet 29. november 2021 Hei! Datteren min fortalte nettopp at 2 av hennes beste venninner har 3 forskjellige julekalendere! Syns det er sjokkerende. Hun spurte meg om hun kunne få flere også… jeg har vokst opp med pakkekalender og bare det! Eller så kunne jeg velge en annen en. Hvor mange gir dere? Er jeg rar som syns det er høl i huet å gi flere enn én?!
BobbySocks Skrevet 29. november 2021 #2 Skrevet 29. november 2021 De får slik 50 kr flakskalender, sjokoladekalender og legokalender, så tre. Sjokoladekalender kan koste så lite som 10 kr, så det velter ikke akkurat noen økonomi. For 60 kr ekstra har du to kalendere til. 11
AnonymBruker Skrevet 29. november 2021 #3 Skrevet 29. november 2021 Hun kan kjøpe en til selv, en sjokoladekalender koster 14,90. Har hørt om veldig mye mer sjokkerende ting enn det, og jeg tror det er andre måter å bli svært bortskjemt på en via adventskalendre. Anonymkode: 5c55c...ff5 17
Gjest Bellamh Skrevet 29. november 2021 #4 Skrevet 29. november 2021 BobbySocks skrev (1 minutt siden): De får slik 50 kr flakskalender, sjokoladekalender og legokalender, så tre. Sjokoladekalender kan koste så lite som 10 kr, så det velter ikke akkurat noen økonomi. For 60 kr ekstra har du to kalendere til. Er ikke pengene det går på. Da kunne hun gjerne fått flere, men jeg syns det er unødvendig. Nei jeg står på mitt og syns dagens barn forventer det ene og det andre og er alt for bortskjemte.
flusa Skrevet 29. november 2021 #5 Skrevet 29. november 2021 Bellamh skrev (4 minutter siden): Hei! Datteren min fortalte nettopp at 2 av hennes beste venninner har 3 forskjellige julekalendere! Syns det er sjokkerende. Hun spurte meg om hun kunne få flere også… jeg har vokst opp med pakkekalender og bare det! Eller så kunne jeg velge en annen en. Hvor mange gir dere? Er jeg rar som syns det er høl i huet å gi flere enn én?! Kanskje hun har fått av besteforeldre,tanter eller annen familie også? Her får de en kalender,men det har hendt at besteforeldre også har gitt. 9
Gjest Bellamh Skrevet 29. november 2021 #6 Skrevet 29. november 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hun kan kjøpe en til selv, en sjokoladekalender koster 14,90. Har hørt om veldig mye mer sjokkerende ting enn det, og jeg tror det er andre måter å bli svært bortskjemt på en via adventskalendre. Anonymkode: 5c55c...ff5 Hun får jo både godis og ting i pakkekalenderen.. ja selvfølgøeig finnes det mere ting som er sjokkerende, men syns dagens barn forventer så mye. Da jeg var liten forventet jeg ingen verdens ting! Ble glad for det meste.
BobbySocks Skrevet 29. november 2021 #7 Skrevet 29. november 2021 Bellamh skrev (Akkurat nå): Er ikke pengene det går på. Da kunne hun gjerne fått flere, men jeg syns det er unødvendig. Nei jeg står på mitt og syns dagens barn forventer det ene og det andre og er alt for bortskjemte. Ja Gud, lag en jævla kalender til 10 kr til en kampsak. Godt valg! 14
Gjest Bellamh Skrevet 29. november 2021 #8 Skrevet 29. november 2021 flusa skrev (Akkurat nå): Kanskje hun har fått av besteforeldre,tanter eller annen familie også? Her får de en kalender,men det har hendt at besteforeldre også har gitt. Ja og det ser jeg ikke problemet med, datteren min har noen år fått av besteforeldre også. Får de av besteforeldre så er det greit, men her er det mødrene som har kjøpt. Syns bare det forventes så mye. Blir sånn bortskjemt holdning
AnonymBruker Skrevet 29. november 2021 #9 Skrevet 29. november 2021 Jeg hadde ofte 3 stk som barn 1. Legokalender 2. Sånn kalender man kjøper for å støtte en organisasjon, åpner en luke, og ser en stjerne eller et lys. Familien kjøpte denne på deling eller jeg fikk fra besteforeldre 3. Kalender som har gått i arv og er tradisjon hvor man flytter på en bjelle hver dag Veldig stas å si at man har 3 kalendre som barn da, men man trenger ikke å tro at det betyr 1 legokalender, 1 hjemmelaget pakkekalender, og 1 kinderkalender Anonymkode: fe1cc...dcc 7
flusa Skrevet 29. november 2021 #10 Skrevet 29. november 2021 Bellamh skrev (Akkurat nå): Ja og det ser jeg ikke problemet med, datteren min har noen år fått av besteforeldre også. Får de av besteforeldre så er det greit, men her er det mødrene som har kjøpt. Syns bare det forventes så mye. Blir sånn bortskjemt holdning Javel,og hva så? Kanskje disse barna får mindre julegaver fordi de får flere pakkekalendere. Mange som lager pakkekalender med ting de trenger. 6
Gjest Bellamh Skrevet 29. november 2021 #11 Skrevet 29. november 2021 BobbySocks skrev (1 minutt siden): Ja Gud, lag en jævla kalender til 10 kr til en kampsak. Godt valg! Nei her snakker jeg ikke om sjokoøadekalender til 10kr! Snakker om pakkekalender, fidgettoys kalender og kinderkalender i dette tilfelle. Handler ikke om pengene! Handler om oppførselen og st barna bare FORVENTER å få!
AnonymBruker Skrevet 29. november 2021 #12 Skrevet 29. november 2021 Jeg vokste opp med minst 2, en fin pakkekalender og en sånn lukekalender fra barne-tv - altså uten godteri eller ting i, bare bilder/tekst. Hendte jo det fulgte med sånne luke-kalendere fra Donal-blader osv også. Men kalender uten noe i er kanskje ikke noe dagens barn er interessert i.. Tenker du må forklare henne at det ikke er antallet kalendere som teller, at det finnes forskjellige typer og kanskje disse barna har fått 3 små kalendere mens hun har fått 1 stor pakkekalender (antar det er det hun har på måten du skrev HI?). Si at hun kan bruke ukepengene sine og kjøpe seg en sjokoladekalender på matbutikken om hun har lyst på en ekstra kalender. Vis henne hva de forskjellige koster. Anonymkode: b4f2c...94c 3
Gjest Bellamh Skrevet 29. november 2021 #13 Skrevet 29. november 2021 Ser jeg har formulert meg dårlig. Jeg snakker om at barn i dag FORVENTER å få mange kalendere. Pakkekalender, sminkekalender, fidgettoys kalender OG kinderkalender. Poenget mitt er at det forventes. Da jeg var liten forventet jeg ikke mer enn pakkekalenderen! Men om jeg fikk flere, så ble jeg jo glad, men nå nærmest krever de flere og blir sure og furt om dem ikke får det som de vil.
flusa Skrevet 29. november 2021 #14 Skrevet 29. november 2021 Bellamh skrev (Akkurat nå): Ser jeg har formulert meg dårlig. Jeg snakker om at barn i dag FORVENTER å få mange kalendere. Pakkekalender, sminkekalender, fidgettoys kalender OG kinderkalender. Poenget mitt er at det forventes. Da jeg var liten forventet jeg ikke mer enn pakkekalenderen! Men om jeg fikk flere, så ble jeg jo glad, men nå nærmest krever de flere og blir sure og furt om dem ikke får det som de vil. Gjør de det? Våre barn forventer ikke å få kalender i det hele tatt. Vet heller ikke om noen barn som gjør det.. 8
Gjest Bellamh Skrevet 29. november 2021 #15 Skrevet 29. november 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Jeg vokste opp med minst 2, en fin pakkekalender og en sånn lukekalender fra barne-tv - altså uten godteri eller ting i, bare bilder/tekst. Hendte jo det fulgte med sånne luke-kalendere fra Donal-blader osv også. Men kalender uten noe i er kanskje ikke noe dagens barn er interessert i.. Tenker du må forklare henne at det ikke er antallet kalendere som teller, at det finnes forskjellige typer og kanskje disse barna har fått 3 små kalendere mens hun har fått 1 stor pakkekalender (antar det er det hun har på måten du skrev HI?). Si at hun kan bruke ukepengene sine og kjøpe seg en sjokoladekalender på matbutikken om hun har lyst på en ekstra kalender. Vis henne hva de forskjellige koster. Anonymkode: b4f2c...94c Ja hun får en ganske «fyr» pakkekalender som jeg lager selv. Hun ønsker seg nå sminkekalender og fidgettoys kalender… det er jo både fidget toys og «sminke» i pakkekalenderen. Spør hun pent om en sjokoladekalender til 10kr i tillegg, så får hun selvfølgelig det, men her er det snakk om 2 kalendere til som begge koster litt. Jeg hadde såppas «manerer» at jeg aldri hadde spurt mamma om flere kalendere.
Gjest Bellamh Skrevet 29. november 2021 #16 Skrevet 29. november 2021 flusa skrev (3 minutter siden): Gjør de det? Våre barn forventer ikke å få kalender i det hele tatt. Vet heller ikke om noen barn som gjør det.. Er jo det tråden handler om. Jentene i klassen til datteren min skryter av alle kalenderne de har fått
AnonymBruker Skrevet 29. november 2021 #17 Skrevet 29. november 2021 Bellamh skrev (Akkurat nå): Ser jeg har formulert meg dårlig. Jeg snakker om at barn i dag FORVENTER å få mange kalendere. Pakkekalender, sminkekalender, fidgettoys kalender OG kinderkalender. Poenget mitt er at det forventes. Da jeg var liten forventet jeg ikke mer enn pakkekalenderen! Men om jeg fikk flere, så ble jeg jo glad, men nå nærmest krever de flere og blir sure og furt om dem ikke får det som de vil. Det er da ikke barna sin feil det, de blir bortskjemte fordi foreldrene skjemmer dem bort, så ansvaret ligger hos foreldrene deres. Det er de som ikke setter grenser. Anonymkode: a12bd...8b4 10
Gjest Bellamh Skrevet 29. november 2021 #18 Skrevet 29. november 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det er da ikke barna sin feil det, de blir bortskjemte fordi foreldrene skjemmer dem bort, så ansvaret ligger hos foreldrene deres. Det er de som ikke setter grenser. Anonymkode: a12bd...8b4 Hun ene har mast om det, og ble sur da mor sa nei. Hun fikk likevel.
AnonymBruker Skrevet 29. november 2021 #19 Skrevet 29. november 2021 Den eneste som krever noe her er vel din datter. Så dette er nok mer et oppdragelsesproblem heller en en generell greie for alle barn slik du prøver å framstille det. Jeg har aldri hørt om barn som krever mer enn én kalender (før nå). Anonymkode: 75cbc...7b4 9
AnonymBruker Skrevet 29. november 2021 #20 Skrevet 29. november 2021 Bellamh skrev (1 minutt siden): Hun ene har mast om det, og ble sur da mor sa nei. Hun fikk likevel. Der ser du, mor skulle ha stått på sitt og satt grenser. Hvis barn vet at de får viljen sin om de bare maser nok eller blir sure så er det jo klart de kjører samme taktikken om igjen og om igjen, de vet at mor eller far gir etter. «What you permit you premote». Anonymkode: a12bd...8b4 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå