Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Som regel har jeg et par dager m småblødninger i begynnelsen av hver mens. Dette er rødt, friskt blod, men veldig lite (greier seg med truseinnlegg). Så følger to dager med skikkelige blødninger (må bruke tampong) og så muligens en dag til med bare litt.

Er dag 1 i syklusen da første dag det kommer noe som helst, eller er det 3. dagen som da er første dagen med skikkelig blødning, som skal settes som dag 1 i syklusen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er første dag med blødning som er dag 1, ikke småspotting, men blødning. Den dagn du trenger tampong (eller bind) ikke bare truseinnlegg.

Skrevet

OK - takk skal du ha!

...men da har jeg EL akkurat når jeg er i utlandet og samboern ikke - fillern! :sur: EL blir da såvidt jeg regner ut på fredag og jeg er borte fra torsdag til lørdag :frustrert: Hadde helst villet være hjemme da å ha sex hele tiden jeg! Men hvis vi har sex torsdag før jeg drar og lørdag når jeg kommer hjem kan det jo kanskje hende det blir noe likevel...?

Skrevet

Baserer du deg på "alle kvinner har el dag 14 talt fra mesnsen først dag" nå? For det er komplett uriktig informasjon....

En kvinne har eggløsning et bestemt antall dager før mensen kommer. Dette tallet er kke låst til 14 dager. Det er ganske så stabilt fra syklus til syklus for en kvinne, men hva som er hennes lengde kan variere fra kvinne til kvinne. Alt fra ti til atten ager er normalt. I gjennomsnitt er det 14 dager, men det stemmer altså slett ikke for alle.

Dersom du ikke baserer deg på annet enn å telle dager kan du fort bomme ganske mye, så jeg ville ikke stressa for mye med hvor dere var de ulike dagene.

Skrevet

Har logget syklusen noen måneder og den er temmelig stabil. Men sist syklus ble plutselig mye kortere!? Tror det kan være fordi jeg først fikk vite at en av mine nærmeste er veldig syk og ble ganske stresset av det og så fikk jeg i tillegg influensa og lå med feber i en liten uke. Kan ikke det føre til at syklusen blir forstyrret?

Så den dagen er regnet ut fra snittet de siste fire syklusene (derfor jeg lurte på hva som var dag 1), men det kan jo være feil i og med at siste syklus ble kortere?

Sånn ser de ut:

syklus 1 - 30 dg

syklus 2 - 30 dg

syklus 3 - 31 dg

syklus 4 - 27 dg

Så da regner jeg ut fra 30 dager, men akkurat den dagen kan (og er forhåpentligvis) forskjøvet ettersom alt annet har blitt forskjøvet den måneden her? Skal kjøpe noen EL-tester og bruke fra en uke før utregnet dag, da misser jeg den vel ikke?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...