AnonymBruker Skrevet 29. november 2021 #1 Del Skrevet 29. november 2021 Et nært familiemedlem har klart å rote seg inn i en kult via Internett, Qanon. Har sett på noen dokumentarer om det, og der omtaler de det som en digital kult. Hun snakker bare om dette, og har forandret seg totalt. Det går ikke an å snakke med henne om vanlige ting. Hvis jeg står opp om natten for å hente litt vann, sitter hun på stuen for å se på YouTube videoer om det, selv om hun skal på jobb dagen etter. Det tar helt av. Dette begynte under korona, og har bare eskalert noe voldsomt. Hun har ikke ønsket å ta vaksinene heller, og har gått rundt og sagt hvor farlig den er til alle. Jeg tok de likevel, og hun ble illsint og sa hun følte seg sviktet av meg. Hun har sagt hun vil holde avstand til meg siden vaksinerte gir fra seg et farlig "middel" som hun kan bli syk av? Når jeg kom hjem igjen fra vaksinasjonen gikk hun med munnbind når jeg var i nærheten for å beskytte seg. Jeg følte meg så ekkel, og dro til en venninne de neste dagene. Ellers har hun aldri brukt munnbind og sier at det er en bleie, så jeg synes bare alt har blitt så utrolig rart. Hun deler mye informasjon på Facebook, og venner på Facebook har begynt å kommentere, men de kommer ingen vei. Jeg er redd hun skyver alle vekk fra seg. Hva kan jeg gjøre for å få familiemedlemmet tilbake? Jeg vil bar slenge hele PCen hennes i veggen, og ta fra hun internettet siden det er det som er skyld i at jeg har mistet henne nå. Hvordan rive henne vekk fra dette? Det er utrolig trist å se på at hun går dypere og dypere ned i dette, aner ikke hva jeg skal gjøre. Anonymkode: 92057...9f5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Doktor Dyregod Skrevet 29. november 2021 #2 Del Skrevet 29. november 2021 Der for du ikke gjort noe. Hun er lettpåvirkelig og alt annet er tull. Hu har slukt det rått og er frelst. Hun kommer til seg selv etterhvert. Kommer nok bare til å ta en stund. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonio Skrevet 8. desember 2021 #3 Del Skrevet 8. desember 2021 (endret) Jeg har også to godt voksne venner som har endt opp i lignende greier. De har gått fra normalt oppegående, arbeidende mennesker til tunge konspirasjonsteoretikere på null niks. Han ene hadde en tendens rundt 9\11, men slo det fra seg. Pandemien har gjort at de har søkt mot helt latterlige Amerikanske miljøer hvor de blir fortalt ting som grenser mot sinnsyke og sluker dette rått. Han ene har to gamle foreldre på gamlehjem, men NEKTER å teste seg, vaksinere seg, bruke munnbind eller annet. Kommunen har måttet nekte han adgang, og foreldrene er fortvilet. Det jeg synes er tragikomisk er den konstante "Trump kommer til å bli reinsatt den 11.11", så skjer det ikke noe. Og så var det Hillarys feil fordi hun spiser barn, og så blir han "Sikkert innsatt den 12.12!" og så skjer det ikke noe igjen.. Skulle nesten tro det var en slags KLM-vits. Det er trist at helt oppegående mennesker kan bli hjernevasket av ekstremistiske grupper på internett. Dråpen for meg kom når en av dem delte artikler som sier at man skal gurgle hydrogenperoxid og spise jord for å kureres for korona. De er jo helt helseskadelige.. Endret 8. desember 2021 av Anonio 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2021 #4 Del Skrevet 8. desember 2021 Iht psykologer som har utalt seg, så sier de at du kan ikke gjøre noe. Evnt kun svare med fakta opplysninger eller stille spm der det blir vanskelig å stå for logikken. Konspirasjons teorier har en svakhet og det er at logikken sprekker om du setter det sammen. Har denne personen nå eller tidligere et stoff problem eller stoff bruk? Iht undersøkelser i usa, er folk som har brukt narkotika eller for mye alkohol, veldig utsatt for konspirasjons teorier og en viss form for paranoia, som fører til konspirasjons teorier. Noe av det mest vanlige er sterk skepsis til myndigheter og helsepersonell. Har en bekjent som heldigvis ikke er på nett. Men som tror han blir overvåke av politiet, dersom noen ringer feil. At helsestasjonen ringer verkstedet, slik at bilen ikke gikk igjennom EU kontroll osv. Alt som kan ansees som minste lille avvik er det politi eller helsevesenet som er ute etter han. Han har forøvrig hatt et overforbruk på alkohol i flere år. Han går reaksjoner når jeg brister logikken, og nevner ikke mer på akkurat den påstanden lengre. Men kommer jo med noe nytt bare. En annen jeg kjenner som har vært tidligere hard rusmisbruker, snakket åpent om da han tidligere var veldig konspiratorisk. Han pakket alt med i tinnfolie bla hele huset. Han fikk hjelp og var veldig bra i ca 20/25 år. Nå er det på den igjen. Han også får utrykk som om noe rakner helt, når jeg lager logikk brist. Så tør ikke dytte den for langt, siden det ser ut som han skal rakne. Så da sier jeg bare at du skjønner du trenger en ny runde med hjelp, gan sier ja, men har fortsatt ikke bedt om det. Så uansett vær litt forsiktig også. Da du ikke vet hvordan det du sier påvirker en skada hjerne Anonymkode: fa4c6...ed9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2021 #5 Del Skrevet 10. desember 2021 On 12/8/2021 at 8:22 AM, Anonio said: Dråpen for meg kom når en av dem delte artikler som sier at man skal gurgle hydrogenperoxid og spise jord for å kureres for korona. De er jo helt helseskadelige.. Lenge siden jeg har ledd så godt siden jeg leste akkurat dette; å spise jord høres veldig fornuftig ut. Hva blir det neste - å tygge gråstein for å herde tennene? Anonymkode: 3e434...470 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå