AnonymBruker Skrevet 29. november 2021 #1 Skrevet 29. november 2021 Et hav av vogner😬 11 år siden siste baby, å skjønner meg ikke så mye på dagens vogner🙈 såå hvilken vogn er du fornøyd med og hva er dine bruksmål med vognen? Anonymkode: d75f0...a01
AnonymBruker Skrevet 29. november 2021 #2 Skrevet 29. november 2021 Er en 81-siders pinnet tråd om anbefalinger av vogn øverst i forumet  Anonymkode: 1b437...4f2 3
Sandie Skrevet 29. november 2021 #3 Skrevet 29. november 2021 Har vært veldig fornøyd med Britax Smile 2. Den er enkel Ã¥ slÃ¥ sammen, lett Ã¥ kjøre pÃ¥ bÃ¥de grus og asfalt, og ikke sÃ¥ stor og tung sÃ¥ den er lett å manøvrere. Dette passet bra for oss som bor i en by. Er kommet en Britax Smile 3 nÃ¥. Den vet jeg ikke sÃ¥ mye om, men ser den ogsÃ¥ fÃ¥r mange gode tilbakemeldinger.Â
AnonymBruker Skrevet 29. november 2021 #4 Skrevet 29. november 2021 Britax smile 3🥰 Det er den beste du får hvis man skal summere alle fordele og trekke fra alle eventuelle ulemper😊 Den kommer i tillegg i mange farger for de som har preferanser på sånt. Anonymkode: 2d804...7a2
Amatariel Skrevet 29. november 2021 #5 Skrevet 29. november 2021 Jeg forstår deg godt! Var på samme sted tidligere i høst og rev meg litt i håret. Har hatt mange vogner oppover årene, men det var lenge siden sist nå. Så alt jeg kunne den gang var det lite hjelp i nå. Så måtte rett og slett bli kjent i jungelen på nytt. Det jeg merket meg til slutt var at disse vognene er mest populære: Bugaboo fox 2/3, Emmaljunga Nxt90 og Britax smile 3. Etter litt om men klarte jeg og ta et valg. Måtte ta og prøve vognene i butikker først, lese meg mye opp på dem og ikke minst bruke tidligere erfaringer ang. hva jeg liker/ikke liker og prioriterer i en vogn. Basert på dette endte vi opp med Emmaljungaen. Lykke til i ditt valg!
AnonymBruker Skrevet 29. november 2021 #6 Skrevet 29. november 2021 Anbefaler å prøve å trille, med store (vanlige) skritt. Jeg sparker borti en haug med vogner og det er så irriterende! Ellers anbefaler jeg å sjekke lengden på rygg i sittedel. Denne var altfor kort for vår veldig tidlig på mange vogner! Smile (særlig 2 men også 3) er relativt kort i rygglengden. Jeg endte opp med tfk mono fordi den har vendbar sittedel som varer opp til 2 år (ca) og fremovervendt sittedel med veeeldig god plass. Og luftdekk og håndbrems som er helt gull når en bor blant masse fjell og bakker. Ulempen er at den er relativt stor sammenlagt, men ikke verre enn de fleste større Emmaljungaer. Vil generelt anbefale lufthjul om du går mye tur, særlig på grus. Anonymkode: 2b4b6...8ae 1
AnonymBruker Skrevet 29. november 2021 #7 Skrevet 29. november 2021 Det kommer helt an på hvor du bor og hva dine behov er! Skal du hovedsakelig trille i by (asfalt, kjøpesenter, litt grus), eller er det viktig at vogna klarer trerøtter og dyp slaps? Skal den mye inn og ut av bil (og hvor god plass er det i bilen)? Må den få plass i en trang heis / liten gang? Er det viktig at vogna varer hele perioden? Er det stor høydeforskjell på deg og mannen? Osv. De tre som er nevnt og er populære (bugaboo fox, britax smile, emmaljunga nxt90) har ganske like bruksegenskaper (og tenker på alle tre som typiske byvogner). Har selv en smile og er veldig fornøyd med den, lett å trille, supergod plass under, enkel å slå sammen, og rimelig i forhold til de to andre. Noen syns den er litt "skranglete" dog. Men om du ikke bor i by så kan det godt hende du har helt andre behov, så jeg ville starta der. Anonymkode: 8c0d1...0c8 1
AnonymBruker Skrevet 29. november 2021 #8 Skrevet 29. november 2021 Emmaljunga er populær, men merk deg at den har mye dårligere demping enn feks. Britax smile 3. Britax smile 2 er som nevnt noe kort i seteryggen, men Britax smile 3 er ikke det. Anonymkode: 2d804...7a2 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå