Gjest Karbojunkie Skrevet 10. oktober 2005 #1 Skrevet 10. oktober 2005 (endret) Jeg blir så SINT!!!! Jeg er på utkikk etter kjole og ser på Finn.no o.l. og jeg må bare si at det finnes utrolig mange kjoler som blir solgt som EKTE designkjoler som egentlig er billige kinakopier. Jeg vet dette for jeg kjenner igjen bildene fra e-bay + at selger ikke kan fremskaffe ekthetsbevis for kjolen. De som selger disse kjolene kjøper dem på e-bay for under 1000-lappen og prøver å selge dem som ekte for rundt 5000,- Ikke bit på!!! Men be om ekthetsbevis og hør gjerne hvor de har kjøpt kjolen og om de har kvittering etc. Det har de fleste som har kjøpt en ekte..... Bare litt eder og galle fra meg............ Endret 10. oktober 2005 av Karbojunkie
Juicy_girl Skrevet 10. oktober 2005 #2 Skrevet 10. oktober 2005 Men hvis di har kjøpt dem fra andre selgere da? Kjøper inn store opplag og selger videre? Da har ikke selgerne kvittering. Jeg kjøper masse klær på internett selv. Mest fordi mye av det ikke fins i norske butikker.
Gjest Karbojunkie Skrevet 10. oktober 2005 #3 Skrevet 10. oktober 2005 Nei men da er det jo forståelig..... Det er bare viktig å vite at ikke alle har rent mel i posen og det må være veldig surt å kjøpe "katten i sekken". Jeg har ingenting imot å kjøpe fra e-bay, finn eller andre, men jeg forventer å få det jeg betaler for!! Hvis du har kjøpt fra andre selgere så har de jo tags og bevis..... Jeg er bare litt sjokkert at noen kan være så frekk å selge kopier som ekte, og jeg er ikke så irritert nå som jeg var i sted heller.....
kitekatt Skrevet 10. oktober 2005 #4 Skrevet 10. oktober 2005 Huffda! Har du lagt ebay på hylla ang. brudekjole?
Gjest Karbojunkie Skrevet 10. oktober 2005 #5 Skrevet 10. oktober 2005 Neida e-bay er ikke lagt på hylla, jeg klarer bare ikke å bestemme meg .......
Gjest Gjest Skrevet 10. oktober 2005 #6 Skrevet 10. oktober 2005 Gå i en brudesalong og kjøp en "ekte" brudekjole da for svingende. Triste greier. Merkehysteriet har spredt seg til brudekjoler også.
Gjest Gjesta Skrevet 11. oktober 2005 #7 Skrevet 11. oktober 2005 Det dreiser seg bare om at det er forkjell på ekte silke og simpel polyester.
Gjest Gjest Skrevet 12. oktober 2005 #8 Skrevet 12. oktober 2005 Hvordan i all verden kan noen tro at en kjole til 1000kr på eBay noen gang kan være "ekte" eller av eksklusivt materiale og ypperste kvalitet?
Gjest Oppgitt Skrevet 12. oktober 2005 #9 Skrevet 12. oktober 2005 Det dreiser seg bare om at det er forkjell på ekte silke og simpel polyester. ← hehe, det er det dummeste jeg har hørt!! Dette er langt ifra det det dreier seg om. De aller fleste brudekjoler fra de mest eksklusive designerne er faktisk sydd i sateng - og ikke i silke! Silke må som regel spesialbestilles, og koster deretter. De fleste av oss har giftet oss - eller skal gifte oss i en satengkjole. Det er store kvalitetsforskjeller på sateng, men de aller fleste brudekjoler blir sydd i tykk og eksklusiv, matt brudesateng - uavhengig av flott designermerke eller ikke. Det er ytterst få kjoler som lages av "blank", tynn sateng. Jeg har sett både Maggie Sottero kjoler og "simple" kjoler i såkalt "kina-kvalitet", og skal bare fortelle dere 1 ting: Kvaliteten er AKKURAT den samme, og det er nøyaktig samme satengkvalitet som brukes i "billigkjolene" som i designerkjolene. Den eneste forskjellen her er merkelappen bak i kjolen hvor det står f.eks MAGGIE SOTTERO. Det er DEN lappen som koster flesk, og prisforskjellen mellom designerkjoler og "billigkjoler" har derfor ingenting med stoffkvaliteten å gjøre! Så må dere huske på da, at nærmest ALLE brudekjoler har sitt opphav i Asia. Selv den lekreste designerkjole syes på løpende bånd på fabrikk i Asia. For de som tror at designerkjoler blir håndsydd med silkehansker på en eksklusiv systue i Europa...... tja... da har dere virkelig misforstått!
stephania24 Skrevet 12. oktober 2005 #10 Skrevet 12. oktober 2005 Det er ikke alle kjolene som kommer med sertifikat men de er originale for det, det som må sjekkes er at det er merkelapp på kjolen i hvertfall. Brude butikkene jeg har vært og prøvd kjoler solgte f. eks maggie sottero kjole med den kom ikke med sertifikat.......... Da er den falsk??
Gjest Gjest Skrevet 12. oktober 2005 #11 Skrevet 12. oktober 2005 For de som tror at designerkjoler blir håndsydd med silkehansker på en eksklusiv systue i Europa...... tja... da har dere virkelig misforstått! ← Hmm, min silkekjole blir faktisk sydd på systue i Paris..., men om de bruker silkehansker det vet jeg sannelig ikke
Gjest Gjest Skrevet 13. oktober 2005 #12 Skrevet 13. oktober 2005 Hmm, min silkekjole blir faktisk sydd på systue i Paris..., men om de bruker silkehansker det vet jeg sannelig ikke ←
Gjest Miss.Chanel Skrevet 13. oktober 2005 #13 Skrevet 13. oktober 2005 MÅtte bare skrive svar, enda jeg er jo gifta meg da! spørsmål: er ikke en Maggie Sottero kjole ekte også FØR lappen er sydd på? Tricky? vel, faktisk kommer kjolene fra samme fabrikk, jeg kjøpte den FØR lappen ble sydd på og betalte 5000; mindre! hva er virkelig så viktig med den lappen? jeg synes det var sløsing med penger! jeg også la den ut på nett, og uten bevis og lapp ble den solgt raskt! hu som kjøpte den ga F i lapp og bevis! hilsen JANNEMM giftet meg 27.august i MS Marion kjolen. www.janne.k-nettet.com (bilder)
blingbling Skrevet 20. oktober 2005 #14 Skrevet 20. oktober 2005 (endret) Hmm, min silkekjole blir faktisk sydd på systue i Paris..., men om de bruker silkehansker det vet jeg sannelig ikke jahhh må bare le :grine2: jeg tenkte vel også i de banene ang brudekjole om jeg skulle kjøpe kopi eller original men de endte opp med original, grunnen til det var at jeg ikke ville ha en kjole som kunne "muligens ha noen feil" ei vennine kjøpe en kopi på qxl og den var jo helt fælt og ville egenlitg spare meg for opplevelsen. Endret 20. oktober 2005 av blingbling
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå