Gå til innhold

Du som er student og jobber ved siden av studiene har du fast stilling?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Se tittel

Anonymkode: 77343...022

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, hadde fast stilling. 

hva lurer du på? 

Anonymkode: 19786...55c

Skrevet

Nei. Har prosentstilling, men veldig opp og ned. Men nå har jeg jobbet der en stund og er pålitelig og vet at jeg får nok vakter til å ikke ta opp studielån.

Anonymkode: f13b8...eaf

Skrevet

Jeg har hatt fast annenhver lørdag, med mulighet til å få ekstra vakter. 

Anonymkode: bea05...5ff

Skrevet
AnonymBruker skrev (47 minutter siden):

Ja, hadde fast stilling. 

hva lurer du på? 

Anonymkode: 19786...55c

Jeg trer av fra min nåværende stilling som leder pga mye ansvar som ikke helt passet å ta når man er student. Jeg er da på utikk etter en annen deltidsjobb vedsiden av studiene. 

Jeg har en god utdannelse + en god del relevante arbeidserfaring for å være en student, dette for jeg har blant annet jobbet tidligere før studiene også jobbet alltid vedsiden av studiene. Jobbene jeg har hatt har alltid vært relevante iforhold til det jeg studerer. 

Jeg kom nå på en stilling som jeg lurer på om det er verdt å søke på, den  er 40%  og det er et engagement ut 2022, stillingen er veldig relevant iforhold til det jeg studerer og en stor internasjonal bedrift det er snakk om. Jeg er litt usikker på om jeg skal søke på den pga at den er kun 1 år, dem sier muligens det blir forlenget, men kommer an på behovet.  

Skrevet

Hvorfor skulle den ikke være verdt å søke på? 

Anonymkode: e82ef...0d1

• Liker 1
Skrevet

Ansatt som ekstrahjelp formelt men jobber fast 5 dager i uka inkl helg 

Anonymkode: 3f831...b42

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Hvorfor skulle den ikke være verdt å søke på? 

Anonymkode: e82ef...0d1

2 grunner: 

1. Ligger den langt fra der jeg bor, men man trenger ikke være på kontoret, man kan jobbe hjemmefra, men et par møter må påregnes 

2. Det er et engasjement på kun 1 år. 

Skrevet

Nei, jeg har aldri fått fast stilling ved siden av studiene. Jeg har jobbet på sykehus som tilkallingsvikar, og det har ikke manglet på vakter, men fast ansettelse har aldri vært tema. 

Anonymkode: 41e7a...471

Skrevet

Jeg har hatt fast 20%, men jobben jeg har nå er kun ringevikar. Begge deler funker fett som student! 

Anonymkode: 10740...c00

Skrevet

Har hatt flere vikariater på samme sted, 100% hvert vikariat. Hver sommer og jul. Jobbet sommeren 2020, så 1. desember til 15. april 2021, sommeren 2021 og nå 5. november til 7. januar 2022. Tungt å i lengre perioder jobbe 100% ved siden av studier, men verdt det. Lever godt som student og får verdifull erfaring.

Anonymkode: 7e5b7...dd3

Skrevet (endret)

Jeg hadde fast ansettelse på 20%, dvs at jeg var garantert 1 vakt i uken samtidig som jeg forpliktet meg til å ta 1 vakt i uken med mindre vi avtalte noe annet. Jobbet stort sett mer enn dette da, typisk 2 vakter i uken + en strøvakt her og der hvis jeg hadde tid og det var behov, og så mye som mulig i ferier.

Endret av Cole
Skrevet

Ja. Jeg studerer heltid og jobber heltid. Har fast jobb. :) 

Skrevet

jeg jobbet fast 30-50 prosent hele studietiden. kveld og helger. Det var mulighet for mye ekstravakter særlig i ferier. I november året fikk jeg relevant jobb og jobbet da to dager på dagtid, samtidig med eksamen og masterskriving. 

for meg fungerte det fint med 30. en kveld +lørdag, +2 dager den andre uken. 

Anonymkode: e0ef1...6ff

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 29.11.2021 den 10.12):

Jeg trer av fra min nåværende stilling som leder pga mye ansvar som ikke helt passet å ta når man er student. Jeg er da på utikk etter en annen deltidsjobb vedsiden av studiene. 

Jeg har en god utdannelse + en god del relevante arbeidserfaring for å være en student, dette for jeg har blant annet jobbet tidligere før studiene også jobbet alltid vedsiden av studiene. Jobbene jeg har hatt har alltid vært relevante iforhold til det jeg studerer. 

Jeg kom nå på en stilling som jeg lurer på om det er verdt å søke på, den  er 40%  og det er et engagement ut 2022, stillingen er veldig relevant iforhold til det jeg studerer og en stor internasjonal bedrift det er snakk om. Jeg er litt usikker på om jeg skal søke på den pga at den er kun 1 år, dem sier muligens det blir forlenget, men kommer an på behovet.  

hvorfor ikke søke. 

jeg tok selv vikariat siste året. Jeg hadde da opparbeidet rett til dagpenger som ferdigutdannet. de andre medstudenter fikk ikke noe. 

du utdanner deg videre og finne nye jobber som er relevant for videre utdanning. Hvis du er ferdig med studiet samtidig/før har du uansett fått ret mt på dagpenger fordi vikariatet har gått ut. 

selv synes jeg 40 var perfekt. 

Anonymkode: e0ef1...6ff

Skrevet

Ja, har en fast stilling i 50%, og en fast i 20%, er ellers ringevikar. 

Greit med fast i 1 år da, og muligheter for mer. Da får du kjent på om du liker den typen jobb eller ikke. 

Anonymkode: 43c5d...8df

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...