AnonymBruker Skrevet 29. november 2021 #1 Skrevet 29. november 2021 Vi har et barn på 7 år som ellers er grei og snill, men har en tendens til å våkne midt på natten og da lage til et lurveleven. Hyler og skriker da det ikke får viljen sin om å se på tlf/iPad. Jeg har prøvd å si at tlf min får ikke barnet fordi den må ha strøm ellers kommer vi oss ikke opp om morran. Dette blir ikke godtatt og det blir mer hyling. Hvis barnet gis skjerm så ender det opp med å ligge våken i flere timer uten å sovne igjen for så å være stup trøtt når det skal stå opp, Gir vi ikke etter så vekkes hele nabolaget og gir vi etter så får vi ikke barnet på skolen. Hva skal vi gjøre? Anonymkode: f7100...c98
AnonymBruker Skrevet 29. november 2021 #2 Skrevet 29. november 2021 "Skrikekur"? Gi beskjed til naboer om du er redd de skal tro at det er noe kriminelt som skjer når ungen skriker. Nabovarsel om avvenning med hyling om nettene en periode. Dere kan i hvert fall ikke fortsette å gi etter. Da vil det jo ikke gi seg, ungen vet jo at h*n får bare det skriker lenge nok. Ikke kom med bortforklaringer om strøm etc. Bare være konsekvent og si "nei, det er natta og sovetid" uansett hyling. Anonymkode: f57a1...ac3 5
AnonymBruker Skrevet 29. november 2021 #3 Skrevet 29. november 2021 Vår 7åring har mye mareritt for tida. Det er ikke det samme som skjer med deres? At barnet har fæle drømmer og dermed ønsker skjerm for å få bort drømmen? Selvfølgelig er det ikke lurt med skjerm på natta, men jeg tenker det kan være lurt å finne årsaken til at barnet er så vrangt på natta. Hvis det ikke er vonde drømmer, er det noe annet som plager det? Anonymkode: aa230...d49 1
AnonymBruker Skrevet 29. november 2021 #4 Skrevet 29. november 2021 Skjerm på nattestid er nei, uansett vel? Ikke lag bortforklaringer med strøm etc. Eneste unntaket er hvis de er supersyke Anonymkode: 67e1f...dae 5
AnonymBruker Skrevet 29. november 2021 #5 Skrevet 29. november 2021 Snakk med barnet på dagtid. Spør om hvordan barnet opplever oppvåkningen, om hen kan si hva som er problemet. Forklar at blått lys fra telefon ikke er bra på kveld/natt og forstyrrer søvnen. Stå trygt på standpunktet og bare si rolig nei om det blir leven på natt. Så stort barn går det også an å si ikke skal hyle. Anonymkode: f99bb...c03 1
AnonymBruker Skrevet 29. november 2021 #6 Skrevet 29. november 2021 7 år? Høres ut som om han er kommet inn i en dårlig vane. Ikke normalt å båkne sånn og i hvert fall ikke hyle og skrike for å bære på skjerm. Tror jeg ville begrenset skjermbruk på kveld også, det kan ødelegge nattesøvnen. Høres litt avhengig ut hvis det er det han hyler ettef om natten. Vi hadde også en med mareritt om natten en periode. Litt kos og litt vann så sovnet hun fort igjen. og som en over sier, ikke bortforklar nei til skjerm. Nei til skjerm on natten. Ingenting å diskutere. Hvordan er skjermbruken ellers da? Anonymkode: 55a01...d58 2
AnonymBruker Skrevet 29. november 2021 #7 Skrevet 29. november 2021 Kjøp en boks eller brannsafe med tidslås som du putter ipad i om natta (en boks kan du jo borre et hull i for å få ladekabel igjennom) -er boksen låst, så er den låst. Anonymkode: edaff...c4a
AnonymBruker Skrevet 29. november 2021 #8 Skrevet 29. november 2021 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Vi har et barn på 7 år som ellers er grei og snill, men har en tendens til å våkne midt på natten og da lage til et lurveleven. Hyler og skriker da det ikke får viljen sin om å se på tlf/iPad. Jeg har prøvd å si at tlf min får ikke barnet fordi den må ha strøm ellers kommer vi oss ikke opp om morran. Dette blir ikke godtatt og det blir mer hyling. Hvis barnet gis skjerm så ender det opp med å ligge våken i flere timer uten å sovne igjen for så å være stup trøtt når det skal stå opp, Gir vi ikke etter så vekkes hele nabolaget og gir vi etter så får vi ikke barnet på skolen. Hva skal vi gjøre? Anonymkode: f7100...c98 Øh. Hvorfor unnskylder du at barnet ditt ikke får telefonen din? Det heter «nei!!» ikke «den trenger strøm»?! Anonymkode: 2bb26...b6d 1
AnonymBruker Skrevet 29. november 2021 #9 Skrevet 29. november 2021 For en skjermavhengig unge du har. Du vet hva du må gjøre. Anonymkode: 2bb26...b6d 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå