Gå til innhold

Dere som er innleide, får dere ha hjemmekontor?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er innleid i en bedrift der alle har hjemmekontor når de selv ønsker. 
Jeg får ikke det. Har ikke spurt, men føler det «ligger i kortene» at innleide ikke får ha det. Det går helt fint å gå på kontoret, men kunne vært fint innimellom med hjemmekontor. 

Anonymkode: 32594...1e9

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er mye som "ligger i kortene" om man ikke tar det opp eller spør om det. ;-) 

Anonymkode: 09d43...512

• Liker 2
Skrevet

Det er din arbeidsgiver som avgjør reglene på din arbeidsplass, hva som skjer ved andre arbeidsplasser er følgelig ikke så relevant. Jeg skjønner nysgjerrigheten men det er egentlig en avsporing.

Istedenfor å fokusere på hva som skjer andre steder bør du ta det opp med leder, høre på responsen og evt argumentere for hvorfor du bør kunne ha hjemmekontor i likhet med de faste ansatte. Les personalhåndboken og andre styringsdokumenter først. Undersøk rettighetene man har som innleid vs ansatt. Still godt forberedt og pek på resultatene dine. Lykke til!

Anonymkode: 251b9...7b4

• Liker 1
Skrevet

Jeg er innleid og har vært på kontoret 3 dager det siste året. Gidder ikke sløse mye tid på reise om jeg ikke må.

Anonymkode: 297e9...a9d

Skrevet

Hos oss har innleide og fast ansatte samme regler om hjemmekontor. Vi kan søke om å ha det fast to dager i uken, og jobbe hjemmefra ved behov (som feks i dag da jeg hadde sykt barn som er stort nok til at jeg kan jobbe mens han ligger på sofaen😅)

Anonymkode: 81c1b...47f

Skrevet

Jeg er innleid og slapper av på hjemmekontor.

Anonymkode: d88f0...824

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...