Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en helt ok lønn, men sambo ikke. Mye av det økonomiske faller på meg. Jobber masse, å prøver å få endene til å møtes,  har alikevel ett forbrukslån som er vanskelig å bli kvitt å som jeg er dritt lei av å ha!

Planen nå er å prøve å få ting på stell Jeg har fått innvilget avdragsfrihet på huslånet i 6 mnd. Jeg vurderer også å ta opp ett lån for å samle div forbrukslån. Jeg håper også at jeg kan spare litt på disse mnd vi har avdragsfrihet, å komme meg litt på pluss siden.

Må sies at forholdet hangler, men at jeg ikke føler meg fri til å gå sånn økonomien er nå.

Hva tenker dere her ang planen?

Kunne sikkert fått refinansiering også, men ønsker egentlig ikke mer i huslån.....

Anonymkode: 8443c...ed6

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vis det er du som drar størstedelen av den økonomiske byrden og forholdet hangler, Ville jeg om mulig sikret skjevdelingen i eiebrøken på huset. 

Planen ellers høres bra ut.

Skrevet
Apis skrev (5 minutter siden):

Vis det er du som drar størstedelen av den økonomiske byrden og forholdet hangler, Ville jeg om mulig sikret skjevdelingen i eiebrøken på huset. 

Planen ellers høres bra ut.

Det burde jeg helt sikkert gjort. For lenge siden egentlig, jeg er dumt sikkert, men det blir nok ikke ett alternativ....

Skrevet
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Kunne sikkert fått refinansiering også, men ønsker egentlig ikke mer i huslån.....

Dette gir ingen mening på et rasjonelt plan. Jeg forstår den psykologiske delen av dette ønsket, men..

Renten på forbrukslånene ditt kan være 10x høyere enn på boliglånet, så ved å refinansiere vil du få ned de månedlige kostnadene vesentlig. Videre kan du heller betale avdrag på boliglånet med beløpet du sparer i renter.

• Liker 14
Skrevet
Grandidosa83 skrev (7 minutter siden):

Dette gir ingen mening på et rasjonelt plan. Jeg forstår den psykologiske delen av dette ønsket, men..

Renten på forbrukslånene ditt kan være 10x høyere enn på boliglånet, så ved å refinansiere vil du få ned de månedlige kostnadene vesentlig. Videre kan du heller betale avdrag på boliglånet med beløpet du sparer i renter.

Einig med han over, se på alt av lånet som samlet lån. Mye bedre med boliglån over forbrukslån. 

Anonymkode: 1cdc8...563

• Liker 1
Skrevet

Hvis dere eier huset og huslånet like mye er det en god ide å få forbrukslånet inn i huslånet, da blir han indirekte medansvarlig for det. Høres rettferdig ut siden du har hovedansvar for økonomi. 

Anonymkode: e628e...831

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Hvis dere eier huset og huslånet like mye er det en god ide å få forbrukslånet inn i huslånet, da blir han indirekte medansvarlig for det. Høres rettferdig ut siden du har hovedansvar for økonomi. 

Anonymkode: e628e...831

Sant det. Ett godt tips. Det jeg har på kredittkort er ikke penger jeg har "flakset" med selv, men penger som har gått til familien, da han ikke har noe å stille opp med.

Men får man refinansiering når man har avdragsfrihet?

Leste nettopp også at alle burde ha en "fucked up" konto! Ikke dumt👍

Skrevet

Hvor MYE er forbrukslånet på?

Hvorfor ta opp nytt lån for å betjene gammelt lån?

Skrevet

Hvis du skriver hva du og samboER har i utbetalt lønn, huslån, verdi på bolig, str på andre lån og andre fast utgifter samt evt antall barn er det lettere å gi råd. Hvis du roter bort muligheten du har nå med avdragsfrihet uten å ordne opp blir alt myyyye verre. 

Anonymkode: ead3e...dbc

• Liker 1
Skrevet

Ville droppet avdragsfrihet, og sjekket om jeg kunne fått gjelden inn i boliglånet. Det blir nok billigst. 

Anonymkode: 22681...45a

Skrevet (endret)

Til TS ville prøvd å hørt med banken om du kunne flytte forbrukslån inn i boliglånet "refinansiert". Du vil spare mye på det og komme fortere i mål.

Anonymkode: 1f234...4fb

Delryddet kommentar til regelbrudd.

Chantielle mod.

Endret av Chantielle
  • Liker 2
Skrevet

Tråden er ryddet for avsporinger,samt svar til dette.

Chantielle mod.

• Liker 2
Skrevet

Takk for råd!

Jeg skal høre med banken igjen, å høre om jeg kan bake det inn i huslånet...å heller prøve å være flink å betale litt mere! Redd avdragsfrihet bare blir en "hvilepute" å at jeg egentlig ikke får ryddet opp.

• 3 uker senere...
Skrevet

Ryddet for reklame. 

Christina82, mod

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...