Gå til innhold

Hvor lenge skal det gå før man avtaler date 2?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva er deres erfaring på hvor lang tid det tar fra man møter første kveln til man møtes for date nr 2? 
Har ventet i 3 uker nu uten noe nytt møte, men fortsatt kontakt. Vurdere å kutte han ut for føler ikke jeg får til å bygge en relasjon bare telefonkontakt.

Anonymkode: d6692...1c7

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min erfaring med det er at man i hvert fall snakker om man ønsker å treffes igjen kvelden etter første date ish. Også at man avtaler ila uken? 

Anonymkode: 1f143...8de

• Liker 3
Skrevet

Etter min erfaring kommer meldingen innen et døgn etterpå om at de gjerne vil møtes igjen. Interesserte menn som vil ha deg venter ikke. 

Han her holder deg på gress, og det er ikke greit. Jeg synes du heller skal prøve lykken med noen andre. 

Anonymkode: c9f5a...df0

• Liker 6
Skrevet

Jeg sier i fra ganske raskt etter første date om jeg er interessert og ønsker å treffe henne igjen. Gjerne morgenen etter, eller i hvert fall i løpet av påfølgende dag. Jeg gidder ikke spille noe spill, er jeg interessert så er jeg åpen om det.

• Liker 4
Skrevet

Har du spurt han da om han vil møtes? 

Vanlig er vel at man avtaler å ses igjen  noen dager etter første date. Det trenger ikke gå noen dager mellom første og andre date men man snakker hvertfall om en andre date innen noen dager fra første. 

Ikke kast bort tiden på menn som holder deg på gress 

Anonymkode: 83a76...24b

• Liker 5
Skrevet

Hvorfor ber ikke du ham ut?

• Liker 2
Skrevet (endret)

Det er ingen rett eller feil svar på det. Selv viser jeg ganske raskt interesse. Nå har jeg møtt en som virkelig tar det med ro. Samtidig vil han gjerne være med på ting jeg foreslår, og viser stor interesse på det. Han er bare ikke så desperat etter å treffe noen, og sikkert ikke stormforelsket. Men stormforelsket tror jeg ikke alle føler på veldig raskt. Synnes det egentlig er et godt tegn.

Hvis du ønsker å treffes, så inviter han på noe. 

Endret av exictence
  • Liker 1
Skrevet

Ville nok sagt at man bør ha avtalt noe annet innen en ukes tid i det minste. Går det lenger tid mellom hver gang man gjør avtale, blir det jo ikke ofte man møtes i praksis og det blir jo vanskelig å bygge noe på det.  Syntes tre uker mellom hver gang man gjør en ny avtale høres lenge ut, og da treffes dere jo fort ikke mer enn en gang i måneden? Vet ikke om jeg hadde giddet det. 

Anonymkode: 8af5b...61d

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Hva er deres erfaring på hvor lang tid det tar fra man møter første kveln til man møtes for date nr 2? 
Har ventet i 3 uker nu uten noe nytt møte, men fortsatt kontakt. Vurdere å kutte han ut for føler ikke jeg får til å bygge en relasjon bare telefonkontakt.

Anonymkode: d6692...1c7

Første date med samboer ble med overnatting og rett på date nummer to. Så møttes vi daglig etter det, det var bare full treff. Vi ble samboere etter 2 mnd og har vært sammen I 3 år nå og har en baby sammen. 

Det å gå å vente i mange uker viser ikke veldig mye interesse. 

Anonymkode: 85709...930

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Første date med samboer ble med overnatting og rett på date nummer to. Så møttes vi daglig etter det, det var bare full treff. Vi ble samboere etter 2 mnd og har vært sammen I 3 år nå og har en baby sammen. 

Det å gå å vente i mange uker viser ikke veldig mye interesse. 

Anonymkode: 85709...930

Fint for deg og dere. Men det er slett ikke sikkert at det er det som er riktig eller best for andre. 

Det kan bli full klaff etter å ha møttes over lang tid imellom. Vennskap kan det og bli full klaff mellom.

Noen vil alltid føle at det må gå litt tid. Og det er helt fint.

Endret av exictence
Skrevet

3 uker er veldig mye. Selv verdens mest opptatte mann hadde vel settla en dato før det.

Anonymkode: d6599...bf3

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

3 uker er veldig mye. Selv verdens mest opptatte mann hadde vel settla en dato før det.

Anonymkode: d6599...bf3

Eller kvinne, mener du vel?

Men jeg er ikke enig. De har jo god kontakt, og hvis den ene vil treffes, må hun forelå det. Den andre parten, mannen i dette tilfelle, kan ha gode følelser. Sikkert ikke desperat etter å treffe noen, men er ikke det bare bra da?

• Liker 1
Skrevet
exictence skrev (Akkurat nå):

Men jeg er ikke enig. De har jo god kontakt, og hvis den ene vil treffes, må hun forelå det. Den andre parten, mannen i dette tilfelle, kan ha gode følelser. Sikkert ikke desperat etter å treffe noen, men er ikke det bare bra da?

Så lenge man holder kontakten så er det jo en viss interesse. Men jeg mener også at dersom det tar tre uker før man får surret seg til å avtale noe nytt, så er man gjerne ikke interessert nok. 

• Liker 2
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Så lenge man holder kontakten så er det jo en viss interesse. Men jeg mener også at dersom det tar tre uker før man får surret seg til å avtale noe nytt, så er man gjerne ikke interessert nok. 

Interessert nok? Nok for at det kan bli kjæreste, tenker du?

Jeg kan være veldig interessert i å holde kontakten med noen selv om det kan gå lang tid imellom. Jeg vil ikke ha en kjæreste og så ha så lite kontakt. Men at noe kan utvikle seg til et kjæresteforhold med en som jeg har jevnlig kontakt med over lang tid, bare ikke ofte; så absolutt kan muligheten være der.

Tror faktisk godt at et sånt forhold kan bli til noe sterke bånd. Det å bygge forhold over tid har jeg tro på.

Endret av exictence
Skrevet
exictence skrev (6 minutter siden):

Interessert nok? Nok for at det kan bli kjæreste, tenker du?

Jeg kan være veldig interessert i å holde kontakten med noen selv om det kan gå lang tid imellom. Jeg vil ikke ha en kjæreste og så ha så lite kontakt. Men at noe kan utvikle seg til et kjæresteforhold med en som jeg har jevnlig kontakt med over lang tid, bare ikke ofte; så absolutt kan muligheten være der.

Tror faktisk godt at et sånt forhold kan bli til noe sterke bånd. Det å bygge forhold over tid har jeg to på.

Interessert nok til at man kanskje kan bli kjærester ja. 

Joda, men for at noe skal kunne utvikles over tid, så må man jo faktisk også treffes. Det gjør man i mine øyne ikke hvis man bruker tre uker på å avtale ny date hver gang. Da fremstår man som ganske lunken og etter min mening kanskje ikke så interessert likevel. 

Ja, det å bygge noe over tid er fint. Men igjen, det fordrer jo at man kan treffes litt mer enn en gang i måneden...

• Liker 1
Skrevet

Nå er ikke jeg TS, men jeg møtte en kar for 2 gang på lørdag. Vi har ikke møttes via noen app/datingside, men via felles venner. Begge gangene vi har møttes har vi altså vært først med felles bekjente/venner, også litt alene etterpå. Han har tatt insj begge gangene, og sendt meldinger om at han tenker på meg osv. Men samtidig virker han litt tilbakeholden noen ganger.. etter sist treff sendte jeg mld om at jeg likte han veldig godt, og han svarte da med flere hjerteemojier først og så «la oss møtes snart igjen❤️😍». Og nå aner jeg ikke hva han mente med det😣 han hadde vel sagt en dag om han var interessert? Eller svart på om at han liker meg også om det var tilfelle? Holder på å bli gal!! Hvor lenge skal jeg avvente en invitasjon til et treff til før jeg legger’n død?

Anonymkode: a72b0...e51

Skrevet
exictence skrev (10 timer siden):

Nei det er ikke bra :) Jo det er bra å ikke være desperat!, men når man ikke gidder å treffes på tre uker og er ganske lunken i mellomtiden? Hadde skippet det uten å tenke mer over akkurat det. Første date finner man ut om det er noe der i det hele tatt. Så avtale en date 2 rimelig kjapt! Når den er over så forventer jeg om vi skal date flere ganger så er det oss to i denne perioden. I mellom datene så er kontakt også nødvendig. Dele litt hverdagen med hverandre uten å pepre hverandre med meldinger. Kanskje jeg er litt for mye "den gamle garde" men det får bare være :)

• Liker 1
Skrevet
Antiviruset skrev (8 timer siden):

Nei det er ikke bra :) Jo det er bra å ikke være desperat!, men når man ikke gidder å treffes på tre uker og er ganske lunken i mellomtiden? Hadde skippet det uten å tenke mer over akkurat det. Første date finner man ut om det er noe der i det hele tatt. Så avtale en date 2 rimelig kjapt! Når den er over så forventer jeg om vi skal date flere ganger så er det oss to i denne perioden. I mellom datene så er kontakt også nødvendig. Dele litt hverdagen med hverandre uten å pepre hverandre med meldinger. Kanskje jeg er litt for mye "den gamle garde" men det får bare være :)

Det er vel ikke snakk om å ikke gidde. Alle er ikke like "på". Kanskje venter de begge to på at den andre skal ta initiativ. De har jevnlig kontakt på mobil og skriving.

Kanskje den ene er bare litt lunken. Han har et hektisk liv, men vil være åpen for denne nydelige damen og se hva som skjer?

Hvis jeg liker en veldig godt, så gir jeg den personen tid i massevis (hvis han vil) til å få nærmere kontakt. Selv om jeg ønsker hyppigere kontakt og treff. For jeg tenker at følelser kan modnes over tid. Tror det er nokså vanlig.

Vil det si at du gir den andre parten opp hvis hun viser kun lunken interesse, selv om du liker henne veldig godt?

Skrevet

Men altså...🤔 Hvis dere vil møte dem igjen så er det da helt greit å invitere på date? og hvis han inviterte på første date så BØR du invitere denne gangen. Pleier å avklare innen et døgn om det er aktuelt å møtes mer jeg. Og jeg er kvinne. Om ikke han avklarer så gjør jeg det. Sitter aldri og lurer om folk er interessert jeg. For hva er poenget med det?

Anonymkode: 360bc...3d4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...