AnonymBruker Skrevet 28. november 2021 #1 Skrevet 28. november 2021 Vet at det finnes par som aldri krangler. Noen skryter og av det, men det kan ikke være sunt? Anonymkode: bd8a5...73e
Blod Skrevet 28. november 2021 #2 Skrevet 28. november 2021 Hvorfor ikke? Spørs jo på årsaken - men hvis de klarer å snakke om ting på en saklig måte, hva er usunt med det? 27
AnonymBruker Skrevet 28. november 2021 #3 Skrevet 28. november 2021 Det er nok det sunneste å aldri krangle. Krangling viser at man er forskjellige, har forskjellige holdninger og kanskje manglende respekt for hverandre. Et forhold uten krangel men heller løse uenigheter på en rolig og rasjonell måte er det beste Anonymkode: 6987a...bc2 12
AnonymBruker Skrevet 29. november 2021 #4 Skrevet 29. november 2021 Vi kangler ikke, og har det veldig fint sammen. Hvorfor må kan krangle liksom? 🙄 samboere på 4de året Anonymkode: 43be1...61e 5
AnonymBruker Skrevet 29. november 2021 #5 Skrevet 29. november 2021 Veldig lite krangling her i huset også. Kan være uenige om ting ja, men det løser seg jo når man snakker om det. Hvorfor kan det ikke være sunt? Hvem bestemmer om et sunt parforhold er et forhold hvor det krangles? Anonymkode: 212af...3ef 6
AnonymBruker Skrevet 29. november 2021 #6 Skrevet 29. november 2021 Kommer jo også an på hvordan man definerer krangling. Kan være forskjellig terskel fra person til person… Anonymkode: defbf...1f0 4
AnonymBruker Skrevet 29. november 2021 #7 Skrevet 29. november 2021 nei, tror ikke det finnes par som har vært sammen i lengre tid som aldri krangler. de mener kanskje at de er mindre høylytt og kranglingene omhandler bagatell. Anonymkode: 2c0fc...242 1
Gjest ABM Skrevet 29. november 2021 #8 Skrevet 29. november 2021 AnonymBruker skrev (50 minutter siden): Vet at det finnes par som aldri krangler. Noen skryter og av det, men det kan ikke være sunt? Anonymkode: bd8a5...73e Tror tvert imot at det er nettopp sunt... Et par med samme livssyn og verdier bør ikke ha mye å krangle om... Er forholdet bare bråk og krangling er det bom på verdier og kjemi etter mitt skjønn...
AnonymBruker Skrevet 29. november 2021 #9 Skrevet 29. november 2021 Også kan det være sunt for noen par, mens for andre ikke. Hadde en del krangler i starten med min kjæreste. Vi kommer fra forskjellig land og kulturer. Forskjellige personligheter og kommunikasjonstil. Samme verdier og vil det samme i livet. Hver krangel har brakt oss nærmete hverandre og økt forståelsen av den andre. Anonymkode: defbf...1f0 3
AnonymBruker Skrevet 29. november 2021 #10 Skrevet 29. november 2021 Jeg hadde et langvarig forhold der vi ikke hadde en eneste krangel. Konfliktsky/underdanig mann + høylytt/temperamentsfullt dame = no go. Boblet over innvendig i perioder uten utløp for frustrasjonen. Ble jeg irritert over noe var han rask ut med «ja kjære, nei kjære, du har helt rett kjære». Endte med brudd p.ga manglende kommunikasjon. Han ville ikke snakke om noe som kunne være kjipt og alt skulle være bra hele tiden. MEN, en fantastisk snill og god mann! For min del kan (!) krangler føre meg nærmere partner. Man får sett alle sider av en person på godt og vondt, og man får en dypere forståelse for den andres verdier, grenser og perspektiv. Og man lærer mye om seg selv i prosessen. Er dog helt avhengig av hva krangelen handler om, og det bør jo absolutt ikke være ofte. Anonymkode: 27188...4a5 1
Gjest Gratinara Skrevet 29. november 2021 #11 Skrevet 29. november 2021 Par som aldri har kranglet kommer til å få en H**etes krangel der fremme. De bare sparer på kruttet.. Selvfølgelig er det ikke bra om man krangler hele tiden, men krangel viser at man står opp for noe, vil forsvare en verdi, holdning osv. hos seg selv. Og det er sunt å ha forskjellige syn på ting, lære av hverandre og teste at man kan tåle hverandres sinne også.. man er jo ikke en og samme person liksom..
AnonymBruker Skrevet 29. november 2021 #12 Skrevet 29. november 2021 Gratinara skrev (5 timer siden): Par som aldri har kranglet kommer til å få en H**etes krangel der fremme. De bare sparer på kruttet.. Selvfølgelig er det ikke bra om man krangler hele tiden, men krangel viser at man står opp for noe, vil forsvare en verdi, holdning osv. hos seg selv. Og det er sunt å ha forskjellige syn på ting, lære av hverandre og teste at man kan tåle hverandres sinne også.. man er jo ikke en og samme person liksom.. Jeg klarer merkelig nok å stå for egne meninger og holdninger uten å krangle støtt og stadig. Jeg bare sier det og gjør det... Anonymkode: 39aab...ff1 11
AnonymBruker Skrevet 29. november 2021 #13 Skrevet 29. november 2021 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Jeg hadde et langvarig forhold der vi ikke hadde en eneste krangel. Konfliktsky/underdanig mann + høylytt/temperamentsfullt dame = no go. Boblet over innvendig i perioder uten utløp for frustrasjonen. Ble jeg irritert over noe var han rask ut med «ja kjære, nei kjære, du har helt rett kjære». Endte med brudd p.ga manglende kommunikasjon. Han ville ikke snakke om noe som kunne være kjipt og alt skulle være bra hele tiden. MEN, en fantastisk snill og god mann! For min del kan (!) krangler føre meg nærmere partner. Man får sett alle sider av en person på godt og vondt, og man får en dypere forståelse for den andres verdier, grenser og perspektiv. Og man lærer mye om seg selv i prosessen. Er dog helt avhengig av hva krangelen handler om, og det bør jo absolutt ikke være ofte. Anonymkode: 27188...4a5 Dette ! Jeg kan aldri være sammen med en underdanig og konfliktsky person, nettopp pga mitt temperament og personlighet og utnytter lett situasjonen og klarer alltid å ro meg ut av faktisk ganske viktige ting som jeg må ta konsenkvensene av. Jeg møtte han jeg er gift med nå med samme temperament og holder meg så langt det kan gjøres i ørene. Jeg er sta og egen. Vi har kranglet masse, om små og store ting - men løser alt etter vi er ferdig med å krangle. Og det har ført oss nærmere hverandre og vi har lært hverandre å kjenne hverandre på godt og vondt og klarer å lese signalene til hverandre hvis vi har en shitty dag for eksempel.. da vet vi hva som kommer om vi ikke får space og ro… vi er ikke forskjellige eller har forskjellig syn bare fordi vi krangler. Leste i vg for en stund siden at par bør krangle litt av en psykolog. Anonymkode: 37a03...8fa 1
AnonymBruker Skrevet 29. november 2021 #14 Skrevet 29. november 2021 Gratinara skrev (5 timer siden): Par som aldri har kranglet kommer til å få en H**etes krangel der fremme. De bare sparer på kruttet.. Selvfølgelig er det ikke bra om man krangler hele tiden, men krangel viser at man står opp for noe, vil forsvare en verdi, holdning osv. hos seg selv. Og det er sunt å ha forskjellige syn på ting, lære av hverandre og teste at man kan tåle hverandres sinne også.. man er jo ikke en og samme person liksom.. Vi har aldri kranglet, men vi er helt klart ikke samme person for det. Vi er ikke enige om alt, men løser uenigheter på en sivilisert måte. Lurer litt på hvor lenge vi må vente på den h**etes krangelen - vi har vært gift i over 50 år. Anonymkode: a98f0...295 12
AnonymBruker Skrevet 29. november 2021 #15 Skrevet 29. november 2021 Vi har ikke høylytt krangel der begge roper ting til hverandre, og vi kaller hverandre aldri for stygge ting. Vi kan bli irritert på hverandre og diskutere ting, men vi prøver å se den andres side og finne en løsning framfor å krangle. Vi er begge vokst opp i hjem med husbråk, og skyr derfor høylytte krangler begge to. Anonymkode: dcebd...4cf 5
AnonymBruker Skrevet 29. november 2021 #16 Skrevet 29. november 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Vi har aldri kranglet, men vi er helt klart ikke samme person for det. Vi er ikke enige om alt, men løser uenigheter på en sivilisert måte. Lurer litt på hvor lenge vi må vente på den h**etes krangelen - vi har vært gift i over 50 år. Anonymkode: a98f0...295 Bare lurer på hvordan dere løser uenigheter uten krangel. Anonymkode: 51916...221
AnonymBruker Skrevet 29. november 2021 #17 Skrevet 29. november 2021 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Jeg klarer merkelig nok å stå for egne meninger og holdninger uten å krangle støtt og stadig. Jeg bare sier det og gjør det... Anonymkode: 39aab...ff1 Og hva hvis partneren din er dypt uenig når du da "gjør det". Hvis du sier meningen din og deretter utfører den fordi du "står for det" vil du med stor sannsynlighet overkjøre partneren din. Selv når hen ikke sier deg tydelig i mot Anonymkode: ff758...39a 1
AnonymBruker Skrevet 29. november 2021 #18 Skrevet 29. november 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Bare lurer på hvordan dere løser uenigheter uten krangel. Anonymkode: 51916...221 God kommunikasjon? Anonymkode: bf8c0...b9d 8
AnonymBruker Skrevet 29. november 2021 #19 Skrevet 29. november 2021 Men om et par aldri krangler, kan de umulig ha lidenskap? Anonymkode: d0609...aa0
AnonymBruker Skrevet 29. november 2021 #20 Skrevet 29. november 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Bare lurer på hvordan dere løser uenigheter uten krangel. Anonymkode: 51916...221 Det går an å diskutere uten å heve stemmen. Det at man hever stemmen og går i krangle-modus tyder på vansker med regulering av sinne, spør du meg. Anonymkode: b5033...7a5 6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå