Gå til innhold

Veninnen min ble sur. Gjorde jeg noe galt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg måtte ligge inne på et rom hos legen for en stund siden da jeg ble svimmel og uvel etter stivkrampevaksine, dette var det legen som bestemte og jeg fikk ikke lov å gå før jeg følte meg bra igjen. Han kom av og til inn for å se hvordan det gikk. Senere når jeg snakket med veninnen min så fortalte jeg dette. Hun ble skikkelig sur og sa at jeg burde tenkt på de som kunne kommet inn som hadde det verre en meg, og at jeg var litt ego. Og hvis jeg trodde jeg var mer  spesiell en andre pasienter så tok jeg feil. Hun ble skikkelig provosert og det sa hun også. Om det hadde kommet inn noen andre så måtte jeg gått uansett for det hadde nok legen bestemt, og jeg hadde jo da tenkt de var viktigere. Men det kom jo ikke inn noen andre. Og har aldri trodd jeg er noe mer spesiell en andre pasienter som kommer til legen.  Men det hjalp ikke at jeg sa dette til henne. Så gikk hun sin vei. Har jeg egentlig gjort noe galt, eller er det hun som overreagerer? Burde jeg sagt til legen at jeg ikke vil ligge der i tilfelle noen som har det verre kommer inn? Men nå bruker vel ikke de som er veldig skadet, akutt kritisk syke å komme til et legekontor, men heller på akuttavdeling på sykehus. Gjorde jeg noe galt?

Anonymkode: d3b51...006

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei du gjorde ikke noe galt, venninnen din overreagerer! Du ble bedt om å bli liggende fordi du hadde en reaksjon på en vaksine, da skal du jo bli passet på i tilfelle reaksjonen hadde blitt verre. 

• Liker 40
Skrevet

Hun hadde vel kanskje reagert anderledes om du fikk anafylaktisk sjokk? Det er jo derfor man holdes igjen, og det gjelder ikke bare deg, deg gjelder ALLE som blir dårlig i forbindelse med vaksinasjon. Det hår heller ikke utover andre pasienter på noen måte. 

Anonymkode: 7b1fb...dd8

• Liker 23
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hun hadde vel kanskje reagert anderledes om du fikk anafylaktisk sjokk? Det er jo derfor man holdes igjen, og det gjelder ikke bare deg, deg gjelder ALLE som blir dårlig i forbindelse med vaksinasjon. Det hår heller ikke utover andre pasienter på noen måte. 

Anonymkode: 7b1fb...dd8

Det kan hende ja.

Skrevet

What? Dette er noe av det rareste jeg har lest. Legen ba deg vente, og hun blir sur? Det henger ikke på greip i det hele tatt. Legen hadde ikke bedt deg vente om det ikke var nødvendig. Her er det hun som er fullstendig urimelig.

• Liker 30
Skrevet

Venninnen din høres ganske spesiell ut. 

• Liker 37
Skrevet

Du gjorde det du skulle, lyttet på rådet fra legen. 
Virker som at venninna di har litt problemer med seg selv som hun tar ut over andre. 

Prøv å ikke ta dette til deg. Du gjorde ingenting feil. 
Og ikke finn deg i slik oppførsel fra henne om dette fortsetter. 

Anonymkode: dc214...e8e

• Liker 14
Skrevet

Venninna di virker ærlig talt mindre gåverik. Evt. fullstendig gæren.

• Liker 17
Skrevet

Wow, for ei kjerring av en vennine du har. 

Du gjorde ikke noe galt.

Anonymkode: 3716d...aa8

• Liker 6
Skrevet

Lurer på hvorfor hun ble så trigget. 

Anonymkode: 6dddf...5fe

• Liker 13
Skrevet
AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Lurer på hvorfor hun ble så trigget. 

Anonymkode: 6dddf...5fe

Ikke vet jeg. Fikk ikke spurt.

Skrevet

Troll

Anonymkode: d13c5...b18

• Liker 2
Skrevet

Merkelig reaksjon fra venninnen din. 

Om man skal følge hennes logikk  er det ingen som skal få behandling  hos legen for det kan jo komme inn noen andre som har det verre. 

• Liker 4
Skrevet

Om du var på et rom, som ikke legen engang brukte, siden du skriver at han kom inn for å sjekke iblandt, hvem skulle da liksom bruke dette rommet? Legen hadde vel andre oppgaver og pasienter mens han sjekket deg. Dette er ingenting å føle skyld for! Alle må vente når de har vaksine, nettopp pga reaksjoner, som du hadde! 

Anonymkode: ec41b...094

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Troll

Anonymkode: d13c5...b18

Nei.

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Jeg måtte ligge inne på et rom hos legen for en stund siden da jeg ble svimmel og uvel etter stivkrampevaksine, dette var det legen som bestemte og jeg fikk ikke lov å gå før jeg følte meg bra igjen. Han kom av og til inn for å se hvordan det gikk. Senere når jeg snakket med veninnen min så fortalte jeg dette. Hun ble skikkelig sur og sa at jeg burde tenkt på de som kunne kommet inn som hadde det verre en meg, og at jeg var litt ego. Og hvis jeg trodde jeg var mer  spesiell en andre pasienter så tok jeg feil. Hun ble skikkelig provosert og det sa hun også. Om det hadde kommet inn noen andre så måtte jeg gått uansett for det hadde nok legen bestemt, og jeg hadde jo da tenkt de var viktigere. Men det kom jo ikke inn noen andre. Og har aldri trodd jeg er noe mer spesiell en andre pasienter som kommer til legen.  Men det hjalp ikke at jeg sa dette til henne. Så gikk hun sin vei. Har jeg egentlig gjort noe galt, eller er det hun som overreagerer? Burde jeg sagt til legen at jeg ikke vil ligge der i tilfelle noen som har det verre kommer inn? Men nå bruker vel ikke de som er veldig skadet, akutt kritisk syke å komme til et legekontor, men heller på akuttavdeling på sykehus. Gjorde jeg noe galt?

Du gjorde selvfølgelig ikke noe galt, og det er helt tullete av venninna di å reagere på den måten hun gjorde!!

• Liker 3
Skrevet

Eneste som kunne forsvart (eller forklart) din venninnes reaksjon er om du har for vane å dramatisere situasjoner og generelt søker veldig mye oppmerksomhet. Jeg har ei i omgangskretsen som tidvis har satt himmel og jord i bevegelse fordi hun sannsynligvis føler seg shitty og trenger ekstra oppmerksomhet. 

Anonymkode: e1cb4...9f0

• Liker 6
Skrevet

Kjære vene - hun har da ikke noe med å overprøve legens vurdering.

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Eneste som kunne forsvart (eller forklart) din venninnes reaksjon er om du har for vane å dramatisere situasjoner og generelt søker veldig mye oppmerksomhet. Jeg har ei i omgangskretsen som tidvis har satt himmel og jord i bevegelse fordi hun sannsynligvis føler seg shitty og trenger ekstra oppmerksomhet. 

Anonymkode: e1cb4...9f0

Ja, jeg tenker litt i samme retning. Er det noe i historikken din/deres som ikke kommer fram her? Er dette første gang noe slikt har vært et tema mellom dere? Er dette noe det er naturlig hun kunne bli trigget av? Pleier venninnen din å «klikke» for helt uforståelige ting? Pleier hun å være sprø? Det er jo veldig merkelig om en slik reaksjon kommer helt ut av det blå… 

Du har jo bare gjort som legen sa. Det er legen som vurderer hvem som trenger hjelp der og da, og det er ikke spesielt uvanlig å bli holdt igjen fordi man blir dårlig av vaksine. Du gjorde selvsagt ingenting galt. 

Anonymkode: 6df66...0b8

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...