BAMBI<3 Skrevet 10. oktober 2005 #1 Del Skrevet 10. oktober 2005 Jeg brenner etter å ta interiørskolen på nki, men er det noen her som vet noe om nki og denne interiørskolen. om det er vanskelig? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 10. oktober 2005 #2 Del Skrevet 10. oktober 2005 Jeg vet lite om skolen, men tror ikke utdannelsen er noe å slå i bordet med. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 11. oktober 2005 #3 Del Skrevet 11. oktober 2005 Jeg vet lite om skolen, men tror ikke utdannelsen er noe å slå i bordet med. ← Hvorfor ikke???????????????????????????? Vurdere selv å ta interiør skolen på NKI, syns den hørtes spennendes ut, å kjekk å ha i min jobb. Vurdere også regnskapsskolen. Vet at NKI er et trygt sted å studere, men det krever mye selvdisiplin, du er overlatt stort sett til deg selv. Har bare læreren på telefon. Så det er det jeg tenker på, om jeg i det hele tatt kommer til å klare å fullføre ved siden av full jobb.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 11. oktober 2005 #4 Del Skrevet 11. oktober 2005 Jeg nærmer meg slutten på interiørstudiet nå, men har også samme inntrykk som Frysepulver at denne utdannelsen ikke er stort å slå i bordet med hvis man står opp mot en person med samme type utdannelse fra "vanlig" skole. Så jeg begynner 2 årig skole på januar og er ferdig utdannet designer om 2 år. Så på den måten vil dette kurset i grunnen ha lite å si, men jeg synes det er både greit å ha på cv`n og ikke minst har jeg en fordel som kan mye av det jeg skal gjennom allerede. Når det er sagt så krever det en hel del selvdisiplin å fullføre det, og den tiden du selv tror du trenger å bruke på studiet, doble den tiden. Jeg synes fjærnstudie har et ufortjent dårlig rykte på seg for i mine øyne er et slik studie vanskeligere å gjennomføre enn vanlig skolegang. Du har ingen å rådføre deg med annet enn på mail og telefon, og det hender ofte at man må lære ting om igjen fordi man ofte ikke blir retta på før etter man har gjort det slik og slik. Studiet er vanskelig å gjennomføre med 100% jobb ved siden av, og hadde jeg hatt unger og hus å ta meg av samtidig hadde jeg neppe klart å gjennomføre det. Det som reddet meg var at jeg ble sykmeldt og ble gående hjemme i påvente av undersøkelser og operasjon. Ikke for å skremme deg, men studiet krever mer enn NKI gjærne gir utrykk for. Og det koster tross alt 20.000,- så tenk deg godt om. Men er du som meg, lidenskapelig opptatt av interiør og har lyst til å lære så sett i gang. Jeg har hvertfall aldri kjeda meg gjennom dette studiet, jeg har lært masse og jeg elsker å pusle med oppgavene mine :-D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 11. oktober 2005 #5 Del Skrevet 11. oktober 2005 Jeg, og mange med meg, synes ikke slike skoler er så "stort" da, på en måte. Naboen til mor og far var fra seg av begeistring over at datteren hadde "kommet inn" på en liknende skole... Eh, jaja, man "kommer ikke inn", man betaler seg inn. Jeg hadde heller ansatt noen med tyngre utdannelse, men du må da gjerne prøve. Husker tanten min gikk interiørkurs på en liknende måte, hun var så stolt atte, fikk seksere hver gang hun, og gikk ut med toppkarakter. Så pusset hun opp huset sitt, konsekvent bonderødt og grønt i annenhvert rom. I ALLE rom i hele huset... Derfor vil jeg tro at slik fjernundervisning er så som så. Mulig det er mange som foretrekker en slik utdannelse, men jeg kjenner mange som bare ler av den. Derfor mitt svar. Du må jo selvsagt gjerne gå der likevel, jeg kan/skal da ikke hindre deg i det. Jeg ville heller prioritert pengene annerledes, men meg om det Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 11. oktober 2005 #6 Del Skrevet 11. oktober 2005 Frysepulver: Hvis man er i jobb, å egentlig ikke har noen mulighet til å gå på vanlig dagskole. Så hvorfor ikke?? Man lærer jo akkurat det samme!! Jeg tok hjelpepleien på voksenopplæringskurs. Tre kvelder på skola i uka, a 3 timer, resten på egenhånd, v siden av jobb!! Er ikke det noe å ha det da?? Jobber ikke som hjelpepleier nå lenger, å føler jeg trenger litt påfyll med inspirasjon, og kunnskaper i min nye jobb, å siden jeg jobber 100% har jeg ikke mulighet til noen skolegang. Syns NKI er flott jeg. Men det krever mye selvdisiplin!!! Er ikke så veldig begeistret for høyt utdannet personer jeg. Arbeidserfaring og personlighet spiller en mye større rolle i mine valg til å ansette folk!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 11. oktober 2005 #7 Del Skrevet 11. oktober 2005 Er ikke så veldig begeistret for høyt utdannet personer jeg. ← I rest my case... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
siebaeo Skrevet 11. oktober 2005 #8 Del Skrevet 11. oktober 2005 (endret) Jeg har ikke tatt dette kurset selv, men jobber sammen med en som gjør det. Selv har jeg "tyngre" utdannelse i noenlunde samme sjanger så jeg føler jeg har grunnlag for å uttale meg. Hun er iallefall sånn mellomfornøyd. Gøy å holde på med, men gir lite "dybde". Lærte lite om stilarter og historie innen faget og hva som skjer innen interiør og arkitektur. Det er derfor jeg tror det fort kan ende opp med vinrødt og grønt i god 90talls stil. Fordi man lærer kanskje ikke nok om hvordan man ser bort fra sin egen smak og ikke minst hvordan man utvikler sin egen smak forbi det trauste og vanlige (uten at det behøver være feil). Hvis man ikke har andre referanser enn sin egen smak blir det vanskelig å komme med noe nytt og innovativt iallefall.. For å lære seg å like nye ting må man se og oppleve masse. Akkurat som med ny mat.. Og så syntes jeg det virket som det ikke var noe slags fokus på hvordan man evt kunne bygge ting selv. Gå forbi normen og ikke bare plukke møbler fra bohus og skeidar. Hvis man bare greier å se rommet som det er i dag og endre overflater og sette inn nye møbler blir det litt snevert. Synes at det burde kreve mer enn å kunne sette sammen en fargeskala for å sette ting litt på spissen. Men det kan jo selvfølgelig være at hun jeg kjenner ikke greide å utnytte kurset til det fulle.. Nå er jeg sikkert ganske kritisk pga min egen bakgrunn, men jeg tror dessverre man fort kan bli en av veldig mange som ender opp på en møbelbutikk fordi de blir utkonkurrert av de med høyere utdannelse. Som tidligere nevnt: det krever mye selvdisiplin! Ikke minst for å greie å supplere med litteratur, inspirasjon ol som kurset ikke tilbyr... Endret 11. oktober 2005 av siebaeo Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
siebaeo Skrevet 11. oktober 2005 #9 Del Skrevet 11. oktober 2005 QUOTE(Gjest @ 11.10.2005 (13:55) ) Er ikke så veldig begeistret for høyt utdannet personer jeg I rest my case... ← Ikke sant... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
BAMBI<3 Skrevet 11. oktober 2005 Forfatter #10 Del Skrevet 11. oktober 2005 takk for svar. jeg tror egentlig at det blir det kurset for meg. jeg elsker alt som har med interiør å gjøre og er sikker på at jeg kan komme så langt jeg vil, med de rette korta i handa. som dere har sagt, det handler om å ha selvdisilpin. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
siebaeo Skrevet 11. oktober 2005 #11 Del Skrevet 11. oktober 2005 Gjør det du. Har du rette innstillingen og drivkraften (og det høres det jo ut som du har) får du det nok til. Bare vær flink å lete etter inspirasjon på egenhånd. La kurset være en basis som du supplerer selv med inntrykk og ideer. Lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå