AnonymBruker Skrevet 28. november 2021 #1 Skrevet 28. november 2021 Jeg og far til min sønn er skilt. Vi er uenige om mye når det gjelder gutten. Han får alt han vil fra faren. Dyre klær hele tiden. Han er bare 13 år, men snakker om merkeklær hele tiden. Kom hjem fra faren nå med ei jakke til nesten 5000 kr. Jeg vil oppdra Han til å sette pris på ting. Og at man trenger ikke kjøpe det dyre og beste. Vil at han må lære å spare tio noe han vil ha. Men det går ikke når han bare spørr pappa. På 2 år har han fått 2 nye mobiler. Dyre I phone. Som han er uforsiktig med. Det han vet at pappa kjøper ny når den blir ødelagt Han spiser nesen ikke mat hjemme oss meg. Her får han vanlig mat. Men hos far er der ute å spise nesten hver dag. Kan jeg gjøre noe eller bare gi opp? Anonymkode: fa69c...344
AnonymBruker Skrevet 28. november 2021 #2 Skrevet 28. november 2021 Egentlig ikke noe å gjøre, da du ikke kan styre hva far gjør dersom han ikke er enig med deg. Men ville holdt på mine verdier likevel. Skjønner det er veldig kjedelig å ikke kunne være samkjørte og jeg er helt med på din linje å legge seg på. Anonymkode: ed797...023 3
Hengebuksvinet Skrevet 28. november 2021 #3 Skrevet 28. november 2021 Dette er det dessverre lite du kan gjøre med. Stesønnen min har en super mor, men som ikke kan si nei. Han er selv fornøyd med at hun alltid er enig med han, men forstår jo at det kan bli sånn når det er bare de to. Gikk lenge og bekymret meg for at det skulle påvirke han i en dårlig retning, da han aldri fikk sjansen å ønske seg noe eller spare til ting. Men har landet på at det ikke er min sak. Mine barn har måttet ta småjobber, da mannen min har firma de kan jobbe litt i. Helt fra de var små, har vi hatt fokus på å yte før man kan nyte. Først i det små. Kanskje en motreaksjon på det jeg ser hos stesønn? Jeg er veldig glad i han, men ser at søstrene som er 4 og 5 år yngre er mye mer selvstendige enn han.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå