Gå til innhold

Hvordan takle vellykkede søsken som har familie og alt jeg aldri vil få?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Broren min har nylig fått sitt første barn og jeg syns det er fryktelig vondt. Siden han er mann så kan han bare velge og vrake når det gjelder kvinnfolk. Han har aldri vært singel. Ble gift med den første damen han chattet med på Tinder, mens jeg opplever bare useriøse menn på Tinder. Har aldri fått oppmerksomhet fra menn og alltid blitt valgt bort. Er egentlig blitt invitert på julefeiring med min bror og hans familie, men jeg orker ikke. Kommer bare til å gråte og ha det grusomt.

Hvordan takle dette her?

Anonymkode: f4a0b...31e

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Være glad på hans vegne, være stolt tante, og ikke gi opp eget liv. 

Anonymkode: 391ff...f87

• Liker 37
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Være glad på hans vegne, være stolt tante, og ikke gi opp eget liv. 

Anonymkode: 391ff...f87

Men det er SÅ vanskelig, jeg sliter med dette her. Og syns det er så urettferdig at han får alt han vil :( Har ikke sett barnet en gang, jeg syns det er så vondt. Hvorfor kan menn bare velge og vrake når det gjelder damer? Syns det er fryktelig urettferdig. Når tantebarnet mitt lærer å snakke så sier hun sikkert "hvorfor er det ingen menn som vil ha deg" også begynner jeg å grine. Jeg takler ikke sånne kommentarer :( 

Skrevet

Finn på en hvit løgn og gjør noe ålreit for deg selv enn å sitte å se på noen som bare trigger deg.

Anonymkode: 0f08a...ea6

• Liker 1
Skrevet

Jeg forstår dette er veldig vanskelig. For de fleste løsner det seg ved å dra til utlandet. Det finnes mange flotte menn i utlandet som kunne tenke seg og bli gift med en kvinne i Norge.

Ulempen er at UDI har for lang saksbehandlingstid!

Anonymkode: b7ccb...25e

• Liker 1
Skrevet

Det er kjempehardt. Alle søsknene mine er vellykket som fy, og jeg er bare et tapernull. Men tenker som så at jeg hadde ikke hatt det noe bedre jeg, selv om de hadde vært tapere også. Så da spiller det liten rolle. 

Anonymkode: 59a34...a66

• Liker 8
Skrevet

Ingen av mine tantebarn har noen gang spurt meg om hvorfor ingen menn vil ha meg... Det høres veldig rart ut. 

Anonymkode: f4109...ffd

• Liker 39
Skrevet

Ville du heller hatt søsken som var mislykkede også?

Anonymkode: 6e941...7db

• Liker 11
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Broren min har nylig fått sitt første barn og jeg syns det er fryktelig vondt. Siden han er mann så kan han bare velge og vrake når det gjelder kvinnfolk. Han har aldri vært singel. Ble gift med den første damen han chattet med på Tinder, mens jeg opplever bare useriøse menn på Tinder. Har aldri fått oppmerksomhet fra menn og alltid blitt valgt bort. Er egentlig blitt invitert på julefeiring med min bror og hans familie, men jeg orker ikke. Kommer bare til å gråte og ha det grusomt.

Hvordan takle dette her?

Herlighet, det er broren din… Mitt søsken er også mer vellykket på mange måter, men jeg er stolt og glad i hen. Nevøer/nieser er dessuten fantastisk å ha. 

Endret av cerruti
  • Liker 19
Skrevet

Høres ut som du bør få noen å prate med, dette er ikke normalt. Din bror har fått et barn og du nekter å møte det fordi det er urettferdig? 

Anonymkode: 8f61a...a28

• Liker 33
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Men det er SÅ vanskelig, jeg sliter med dette her. Og syns det er så urettferdig at han får alt han vil :( Har ikke sett barnet en gang, jeg syns det er så vondt. Hvorfor kan menn bare velge og vrake når det gjelder damer? Syns det er fryktelig urettferdig. Når tantebarnet mitt lærer å snakke så sier hun sikkert "hvorfor er det ingen menn som vil ha deg" også begynner jeg å grine. Jeg takler ikke sånne kommentarer :( 

Ingen barn tenker eller snakker slikt. Det er dine tanker du projiserer over på andre. Anbefaler at du går til behandling. Problemet stikker dypere enn at du er singel. 

Anonymkode: 8affd...5c2

• Liker 26
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Hvordan takle dette her?

Vær glad på hans vegne , å legg vekk sjalusi & usikkerhet . Den som unner andre noe bra, får det bra sjøl . Å tenk at du er blitt tante til et herlig lite vesen som vil elske sin tante akkurat som hun er. Hva venter du på? Du må hilse på tanteungen din ❤️

• Liker 4
Skrevet

Jeg forstår deg. Samtidig høres det ut som du er veldig selvsentrert, og at det ligger et voldsomt søsken sjalusi til grunn, og at du ikke evner å unne din bror glede i livet. Fokuser på den gode relasjonen du kan få med tantebarn. Om du en dag står der med mann og barn, kommer du til å være pinlig berørt over deg selv om du ikke klarte å være raus da din bror var i samme situasjon. Og har du vist null interesse for hans barn, kan det være han gir deg det samme tilbake. 

Anonymkode: ae690...862

• Liker 12
Skrevet

Etter all sutringen fra mannfolk her på KG, så kan nok ikke menn bare velge og vrake i damer. Like lite som damer kan velge og vrake i menn. 
Kjærligheten kommer når en minst venter det.

Anonymkode: 48454...0b7

• Liker 11
Skrevet

Ts forstår det er vondt å være den som alltid er singel, men det er ikke alltid slik at de enslige er ulykkelige. Det er mange som har en partner og er miserable, eller bare er sammen med dem for å ha noen. 

Jeg synes ikke det er lurt å gå inn i et forhold med den mentaliteten du har. Virker som du tenker at du er null verdt fordi du er singel. Hva om du havner med første og beste og ikke får det bra? 

• Liker 5
Gjest theTitanic
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Hvordan takle dette her?

Litt negativt å tenke at du aldri kommer til å få familie. Med mindre du har passert overgangsalderen da. Har du? 

Skrevet

Vet du hvem som gjerne vil ha deg..? ♥️

Tantebarnet ditt ønsker seg veldig gjerne ei kul, selvsikker, morsom og trygg tante som kan lære h*n gode verdier og være et sikkelig forbilde. Du kan gjøre verdens viktigste jobb her.. 🥳

• Liker 19
Skrevet

For meg høres det ut som at du først og fremst trenger å finne glede og verdi i livet ditt med deg selv. Altså alt som er bra. Og det som ikke er bra modereres mot noe bedre. For meg høres det ikke ut som en partner er det som brått vil gjøre livet ditt bra, men at du trenger å innse at hvert enkelt individ har verdi og kan skape seg et lykkelig liv for seg selv. Så kan en eventuelt partner forhåpentligvis bli en bonus dersom han/hun skulle dukke opp.

Anonymkode: 3755a...2fe

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hvordan takle dette her?

Om det er noe trøst. Jeg er 35 , arbeidsløs, boligløs, bor med mine foreldre, lever på sosialen, osv.  Min 10 år yngre bror har bolig, jobb, kjæreste, osv. 

Så du har det langt bedre enn meg.  Kan være greit å huske på hva man har og ikke bare hva man ike har. 

Tips når det kommer til menn:  Prøv å følg med på kritikken mennene gir deg. Kanskje ligger det noe i den? Kanskje er det noe du kan fikse på? F.eks er du masete? Har du stort behov for bekreftelse?, Blir du lett sint?, osv Når det er sagt så skal man ikke stole blindt på hva folk sier når de dumper deg. Men om alle mennene sier det samme så ville jeg tenkt at det kanskje ligger noe i kommentarene. 

Anonymkode: 684b6...f00

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hvordan takle dette her?

Gjør slik jeg gjorde den gang jeg trodde jeg aldri ville finne dette selv. 
Jeg tok et valg da min mange år yngre søster fikk sitt første barn jeg bestemte meg for å bli verdens beste tante ❤️  ;)

Anonymkode: 325a3...d7b

• Liker 6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...