Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Inspirert av en annen tråd her. 

Hadde du klart å jobbe 8,5 time i bhg om du fikk en fridag innimellom for de ekstra timene? 

Mange tenker jo at "er man på jobb, så er man jo på jobb". 

Anonymkode: d5fb5...ec3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg jobber i bhg hver dag og ofte 8,5 time pga sykdom blant personalet. Får avspasering/overtid så går fint for meg.

Anonymkode: cfa1a...6ea

Skrevet

Ja jeg får avspasering om jeg jobber mer enn 7,5 timer.... 

Anonymkode: 59d99...533

Skrevet

Jeg mente hver dag du jobber. Som fast arbeidstid. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg mente hver dag du jobber. Som fast arbeidstid. 

Ja men da måtte jeg hatt en fast fridag, altså ikke bare "når det passer" for det er jo aldri. 

Anonymkode: 59d99...533

• Liker 3
Skrevet

Nå hadde ikke jeg orket å jobbe i barnehage over tid uansett, men 8,5 timer er en helt grei arbeidsdag.

Min arbeidsdag er til sammenligning 10 timer om dagen, og i forrige jobb var den 12 timer, så 8,5 timer er relativt lite.

Skrevet

Med en slik ordning skal man feks ha fast fri annen hver fredag og i tillegg opparbeides det noe timer til avspasering om jeg har regnet rett. Derom egen livssituasjon (feks ikke unger selv som skal hentes i barnehagen) hadde jeg glatt jobbet en slik ordning. Med egne barn ville dette gitt for lange dager i barnehage og  SFO syntes jeg. 

Anonymkode: 2dc77...370

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Med en slik ordning skal man feks ha fast fri annen hver fredag og i tillegg opparbeides det noe timer til avspasering om jeg har regnet rett. Derom egen livssituasjon (feks ikke unger selv som skal hentes i barnehagen) hadde jeg glatt jobbet en slik ordning. Med egne barn ville dette gitt for lange dager i barnehage og  SFO syntes jeg. 

Anonymkode: 2dc77...370

Ja det blir jo lange dager. 

Skrevet
Knirke skrev (1 time siden):

Nå hadde ikke jeg orket å jobbe i barnehage over tid uansett, men 8,5 timer er en helt grei arbeidsdag.

Min arbeidsdag er til sammenligning 10 timer om dagen, og i forrige jobb var den 12 timer, så 8,5 timer er relativt lite.

I bhg jobber man ofte 6 timer og 45 minutter pga. plantid man skal ta etter arbeidstid. 

Skrevet

Høres veldig slitsomt ut. Skal du åpne barnehage og jobber med logistikken rundt vaktene?

Anonymkode: d5584...dfc

Skrevet

Ja, hvis det hadde vært fastsatte fridager som ble gjennomført. Jeg har jobbet skiftturnus tidligere, og trivdes godt med det så lenge skiftene ikke ble alt for lange og krevende (der var det fare for å bli så sliten at en ikke gjorde en god jobb mer, men det var snakk om flere døgn i strekk, noen ganger med for lite hviletid på natt). 

Så lange dager, og oppsamlet tid som tas ut i hele fridager er nok flott for meg personlig. Men det hadde ikke gått nå fordi jeg har små barn. 

Anonymkode: eedf7...872

Skrevet

Ja. Ikke ønsket, men det handler jo om at jeg overhodet ikke har lyst å jobbe i barnehage igjen, men klart - ja. 

Anonymkode: e29b0...fb7

• Liker 1
Skrevet

Jeg har aldri jobbet i bhg så vet ikke hva som er vanlig der, men på min jobb er det vanlige vakter fra 8-10 timer, så syns ikke 8,5 høres videre mye ut. 

Anonymkode: 04683...3e0

• Liker 2
Skrevet

Høres fint ut. Blir problemer med logistikk på hjemmebane da.

Anonymkode: 1b23f...cfc

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...