Gå til innhold

Føler ikke eksen hører på ytringene mine ang barnet

Anbefalte innlegg

Skrevet

innledning: jeg har et barn på 6 år sammen med ei som valgte å vere utro mot meg med sin eks. De er flyttet sammen og «lever det gode liv», som hun merkelig nok har en større trang for å fortelle meg nå og da.

Idag var tiden for at barnet skulle til mor igjen etter mange flotte dager med meg. 
stefaren kom selfølgelig 20 minutter for sent denne gangen også. Så jeg lot barnet sitte på fanget mitt så h*n fikk leke litt med rattet på bilen. Da stefar kom sa han « det er bra pappa lærer deg å kjøre, for jeg er så fyllesyk at det kan hende du må kjøre tilbake» så lo han. Barnet mitt spurte om han var syk? 
«nei vi var på fest igår og der drakk jeg litt forskjellig, så idag er jeg fyllesyk og ikke så god i kroppen».

Jeg sa at det passer seg overhode ikke å fortelle barnet noe sånt, og han måtte tenke over at han kjører bil + han hadde et barn i bilen. 

når jeg kom hjem så tok jeg å skrev til eks samboeren det som hadde skjedd rett før, og hun går i forsvar med en gang. «Ja de var på julebord og stakkaren (stefaren) blir så dårlig når han drikker. Han sa det sikkert for å bare tulle med barnet. Det er nå så lett for at det glipper ut» 

så skrev jeg tilbake at «dårlig eller ikke, det passer seg ikke å fortelle noe slikt til et barn, vertfall ikke i bilsammenheng.»

hun : « Han drikker ikke så ofte og du skal slippe å bekmyre deg for flere uheldige kommentarer. Så passer du på ditt liv og vi passer på våres.Dessuten skulle du bare hørt hva barnet sier når det kommer hjem her. Har du det bra i livet?»

jeg «ja,hva tenker du på? Jeg har hus,bil, fast jobb og frisk helse. Skulle gjerne sett barnet vårt hver dag, men det går desverre ikke sånn som situasjonen er pr. idag. Men for å snu litt på det. Hadde du latt dette gå stille om jeg kom å hentet barnet, og jeg fortalte h*n hvor fyllesyk jeg er?» 

hun « ja så klart hadde jeg det. Du har ditt liv og vi våres.

Hvorfor kan hun ikke bare si at hun skal ordne opp og ta seg en prat? Når det er den andre veien så er jeg truet med familiekontoret/ samvær med barnet viss jeg ikke reagerer slik som hun vil/ønsker. 
Jeg orker jo ikke å ytre noe som helst lengre når jeg ikke føler jeg kommer noen vei. Så klager hun på for dårlig kommunikasjon, og at vi begge må ønske og gjere det beste for barnet. 

Jeg har ikke tenkt å diskutere mer for å skape splid mtp barnet, kommer heller ingen vei føler jeg. Har noen et godt råd?

Anonymkode: ffadc...c46

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dere må bli enige om kjøreregler. 

En veldig basal regel bør være at den som kjører bil med barnet må være edru. Familievernkontoret kan hjelpe til med å sette opp kjøreregler. 

Anonymkode: 5f038...0c4

• Liker 1
Skrevet

Bor dere langt fra hverandre? Høres nesten tryggest ut at du kjører helt frem. Men ja. Skjønner godt at du blir bekymret om ståa er slik. Hvis hun truer med å ta fra deg samvær så synes jeg du skal si at det samme tilbake der og da. At da blir det rettsak og at du har nok av eksempler på at alt ikke er helt bra hos dem også.

Det at hun sier at barnet prater om hvordan det er hos deg synes jeg du skal ta med en klype salt. Hørtes ut som noe hun bruker for å få deg til å tie. 

Jeg ville skrevet nøytralt ned alle sånne hendelser med dato og klokkeslett. Ingen følelser. Kun hva som skjedde. Da er det lettere å ta frem senere om du får bruk for det.

Ellers tenker jeg at jeg ville latt det gå. Dessverre har man lite man skulle ha sagt når barnet er hos den andre så fremt det ikke er snakk om omsorgssvikt. 

Anonymkode: 2eba6...80f

Skrevet

Jeg hadde ikke latt han få kjøre av gårde med barnet jeg hadde kjørt barnet selv. Herlighet for en idiot. Ta vare på meldinger og dokumenter det du kan slik at du har det i bakhånd. Så ville jeg muligens tatt en prat med advokat for å høre hvilke muligheter det er om mor finner på noe tull. Familievernkontoret kan gnåle så mye de vil men de har ingen "rettigheter" så hun kan bare true med de. Fjerner hun samvær går du til sak, dessuten så har barnet allerede en relasjon til deg så det er vanskelig å bare kutte deg ut.

Er du sikker på at ting er helt ok i huset sånn utenom? Er jo ikke vanlig at en oppfører seg slik og prater på denne måten. Fyllesyk og henter stebarnet sitt liksom... Regner med du er registrert som far? Bare sånn at hvis de har fått en bekymringsmelding på barnet så får du beskjed.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...