Gå til innhold

Rare/sære ting katten din gjør?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Min katt bæsjer alltid når jeg støvsuger. Passer alltid på at katten er i en annen etasje enn der jeg støvsuger, men likevel bæsjer hun, opptil flere steder (tepper, sofa, puter, klær, ryggsekker osv) iblant. Skjønner ikke hvordan et så lite vesen kan ha så mye avføring i seg... Mistenker hun sparer seg til neste støvsuging 😒  Sist lukket jeg henne inne på badet sammen med dokassa, men da gjorde hun fra seg oppi vasken 😪 

En annen ting hun gjør, er å krølle seg sammen i et teppe (teppet hun har bæsja mest i), og legge alle fire labbene rundt det, og ta en flik i munnen, mens klørne koser med det. Da lever hun livet for alt det er verdt 🥰 ingen får røre henne eller forstyrre i kosetida, da freser hun og glor olmt på oss, så vi kan ikke sitte i ene enden av sofaen når hun ligger slik 😅 

Anonymkode: 0d1f7...9b1

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

• 3 uker senere...
  AnonymBruker skrev (På 2.12.2021 den 11.35):

Katten til pappa går på tur med oss. Vi går egentlig på tur med to hunder, fast runde i skogen, følger stien og hjem igjen. Katten er alltid med, morgen og kveld. 

Samme katt har en greie med å hoppe inn i åpne biler. Så han har vært med på noen turer, utenat sjåføren har visst om det. Det har hendt vi merker det etter 10 min og må kjøre hjem med han. Mens andre ganger er han med på lengre turer før han oppdages. 

Han kommer alltid når vi roper på han. Han godtar alt av barn og kos fra barn. Det har hendt at han ligger på teppet mens en av barna mine (2 år) "leser" bok for at pus skal sove 🤭 

Anonymkode: eb4ba...a05

Ekspander  

Så utrolig søtt at de små barna leser for pus. 😻

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pusen her har en fotfetisj, men det gjelder bare menn. Sokker er nam. Heldigvis ikke mine, men samboeren min sin og de fleste andre menn som er på besøk. En stor favoritt.

Anonymkode: e9fbc...2d4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den ene katten drikker med å putte labben sin i vannskåla for så å slikke bort vannet. Samme katt vipper skåla rundt så vannet tømmes på gulvet. Enten så står den på kanten av skåla til den tipper eller så tar den labben på sida av skåla og vipper den rundt. 

Anonymkode: 3812e...616

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 år senere...
AnonymBruker

Vipper opp denne tråden igjen.

Min katt må lukte på alt av mat jeg spiser, men han er veldig kresen så han spiser ikke mat for mennesker, men lukte må han hver gang 😄

Han er livredd dusjen og badekaret, likevel står han utenfor døra på badet og mjauer høyt og vil inn når jeg dusjer eller bader. Jeg har ikke prøvd å dusje eller bade han noen gang, men han er bare veldig redd dusjen og badekaret. Vaskemaskina er også litt skummel, men han går forsiktig bort til den og tar en kikk når den er i gang for så å fyke som en rakett ut igjen fra badet 😂

Gir høylydt beskjed om han er misfornøyd med noe 😸 Er matskåla tom så er det bare å få ræva i gir og fylle på mat så fort som f 😄

Hvis jeg sitter i sofaen så kommer han og vil ligge i fanget, men han står lenge og stirrer på meg før han hopper opp i fanget mitt 😺

Han får lov til å ligge i senga med meg om natta, og han sover stort sett hele natta også. Men når han vil under dyna og ligge i armkroken og jeg løfter opp dyna så står han lenge og stirrer før han legger seg 😄 Samme omtrent som det jeg skrev over her. Jeg aner ikke hvorfor han gjør det 🤔

Anonymkode: 22706...81e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette var en skikkelig hyggelig tråd. Gamlepus ligger alltid i sengen om natten. Da han var ung spilte han teater. Skulle børste han, han trodde han skulle dø 🤣. Han gav lyder deretter. I dag blir han fornærmet om jeg ikke børster han 😸. Katt nr 2 ble copycat. Alt gamlepus gjorde, skulle han også. Dvs, børsting.  

Men sære ting, kl 8 skal de ha frokost. Dvs, ikke tørrfôr. De hører vekkerklokken. I løpet av dagen skal gutten ha middag. 

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Antiviruset skrev (På 28.11.2021 den 21.36):

Mine katter har alle som en funnet ut at de skal ned på hovedveien for å leke, derfor har jeg ikke katt lenger.

Ekspander  

Kondolerer ❤️😻

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal jeg si det på annen måte?  Katter er rovdyr. Siste uken, 2 døde fugler inn. 2 uker siden, 6 fugler inn, 3 på en dag. Pus var i jaktmarker. Dette er kanskje ikke rare ting. Katter er rovdyr. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde en katt som het Tuss  som klatrer på meg og når jeg bøyer meg så hopper den opp på ryggen min samt klatrer på hodet mitt og skuldrene når jeg satt i stolen  😻😻😻😻

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Katta mi klager på åpne dører....alle dører som til vanlig er stengte, skal alltid være stengte!

I går kveld satte mannen min baderomsdøra på gløtt på grunn av fukt, og i "hele natt" kom katta og mjauet på den døra. Jeg stod opp klokka 3 og lukket døra, for da var jeg lei. 

Veldig greit i forhold til dørene i kjelleren, for vi blir jo varslet hvis en eller annen dør er avglemt åpen. Litt upraktisk hvis jeg har satt opp døra til vaskerommet for å kunne høre om vaskemaskinen er ferdig, for da kan han stå der nede og brøle. 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå fikk jeg ordnet kattedør her i julen. Katt går ut og inn. Men, natt da er døren stengt. Nabo katten er vant med katteluke. Han prøver seg stadig . 

Særegenhet, katt legger seg på gulvet og krever børsting . Han gir seg ikke . Mjauer utifra all verden . Jeg børster. Andre ting, har kattedo i vinter, hver gang noen har vært på do sier pus ifra. Katter hater å være uhygieniske. 
Så katten sier ifra hver gang hun har vært på do. Da står hun i underetasjen og mjauer høyt til jeg kommer. Dette kan vare i 30 minutter  om jeg ikke kommer. Do skal renses straks.  Pus kan klokken. Når alarmen ringer skal jeg opp. Om jeg ikke står opp har pus noen triks. Hun dytter dunen av meg, bruker både snuten og labbene. Så spiser hun på håret mitt. Hater det. Alarmen har gått, jeg skal opp. Har en omplasseringskatt. Han er den største tiggeren. Må redusere godene for at kattene ikke skal bli overvektige og syke. Gutten prøver meg hver dag. Har samtaler med han hver dag. Mye går i at han ønsker noe godt. Født ut i det fri, hadde lite mat de første mnd. Gutten kan å tigge. Han elsker mat. Fra lite tilgang til mat, har gutten nå mat tilgjengelig alltid. Har alltid tørrfôr tilgjengelig. Vanligvis får pusene en pose våtfor på deling. Det sies at 1 pose skal dekke dagsbehovet til en pus. Mine puser må dele 1 pose. 

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min ene pus stjeler hos naboer!. Han har kommet med babyullbukse, nystrikkete ullsokker, flere ullgarn, smekke, lue, votte etc :). Han er også veldig verbal og høylytt og skriker skikkelig høyt om han er sulten og skålen er tom! Går også med leker i munnen og kommer med de slik at vi kan kaste og leke med han. Min andre pus er mye roligere men når han ligger og biter og sliter på klørne sine høylytt da får jeg frysninger :)

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

min pus hopper opp i sengen og vekker meg 5 minutter før alarmen min går av. synes det er koselig og det gjør det enklere for meg å våkne, men i helgene er det litt irriterende 😩

Anonymkode: 1a941...a60

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...