AnonymBruker Skrevet 28. november 2021 #1 Skrevet 28. november 2021 Hei, er det noen som har erfaring med fukt i garasje? Eventuelt hvordan det fikses? Vi tenker å kanskje rive ned hele og bygge opp på nytt, men er det mulig å unngå det og finne en annen løsning? Er ganske mye fukt utover hele gulvet samt litt på den ene veggen. Er litt bekymret fordi garasjen er bygget inntil huset, kan det «smitte» over? Setter pris på alle svar Anonymkode: dd4ec...4de
trøndermann38 Skrevet 28. november 2021 #2 Skrevet 28. november 2021 Beste er å få befaring fra en fuktingeniør. Hjalp meg veldig og sparte meg for utrolig mye penger 3
AnonymBruker Skrevet 28. november 2021 #3 Skrevet 28. november 2021 trøndermann38 skrev (1 minutt siden): Beste er å få befaring fra en fuktingeniør. Hjalp meg veldig og sparte meg for utrolig mye penger Takk for svar. Har aldri hørt om en fuktingeniør før. Har de en annen betegnelse? Eventuelt hvor kan jeg få tak i en? Fikk ikke opp noe resultat på google Anonymkode: dd4ec...4de
trøndermann38 Skrevet 28. november 2021 #4 Skrevet 28. november 2021 EPS Fuktsikring | Trondheim (eps-fuktsikring.no) 1
AnonymBruker Skrevet 28. november 2021 #5 Skrevet 28. november 2021 trøndermann38 skrev (50 minutter siden): EPS Fuktsikring | Trondheim (eps-fuktsikring.no) Tusen takk, det skal jeg definitivt sjekke ut :) Anonymkode: dd4ec...4de
Oppgitt78 Skrevet 28. november 2021 #6 Skrevet 28. november 2021 AnonymBruker skrev (40 minutter siden): Tusen takk, det skal jeg definitivt sjekke ut Anonymkode: dd4ec...4de Google gjerne litt brukererfaringer rundt dette systemet. Ikke alle er like fornøyde. I visse tilfeller fungerer det fint, men ikke alltid. 1
trøndermann38 Skrevet 28. november 2021 #7 Skrevet 28. november 2021 Oppgitt78 skrev (6 minutter siden): Google gjerne litt brukererfaringer rundt dette systemet. Ikke alle er like fornøyde. I visse tilfeller fungerer det fint, men ikke alltid. De gjør jo mye mer enn det, fuktingeniøren finner jo ut hva som passer best for situasjonen.
Morten1 Skrevet 28. november 2021 #8 Skrevet 28. november 2021 1 hour ago, AnonymBruker said: Hei, er det noen som har erfaring med fukt i garasje? Eventuelt hvordan det fikses? Vi tenker å kanskje rive ned hele og bygge opp på nytt, men er det mulig å unngå det og finne en annen løsning? Er ganske mye fukt utover hele gulvet samt litt på den ene veggen. Er litt bekymret fordi garasjen er bygget inntil huset, kan det «smitte» over? Setter pris på alle svar Anonymkode: dd4ec...4de Fukt som i at det ligger vanndamp på baderomsspeilet etter dusjing eller vanndammer?
AnonymBruker Skrevet 28. november 2021 #9 Skrevet 28. november 2021 Morten1 skrev (25 minutter siden): Fukt som i at det ligger vanndamp på baderomsspeilet etter dusjing eller vanndammer? Les en gang til du. Anonymkode: f7182...a24 1
Morten1 Skrevet 29. november 2021 #10 Skrevet 29. november 2021 1 hour ago, AnonymBruker said: Les en gang til du. Anonymkode: f7182...a24 Har lest flere ganger og stiller fortsatt samme spørsmål. Tok opp det med baderomsspeilet for det er noe folk flest har opplevd. Det står veldig dårlig beskrevet i HI om hvor mye det er, fuktig vil jeg si er lite, vått vil jeg si er mye, hvilke av delene er det? 3
AnonymBruker Skrevet 29. november 2021 #11 Skrevet 29. november 2021 Vann kan jo ikke ligge på gulvet, må prøve å få drenert det bort (pigge en avløpsvei ut) Anonymkode: 88e5b...5a3
AnonymBruker Skrevet 29. november 2021 #12 Skrevet 29. november 2021 Morten1 skrev (6 timer siden): Har lest flere ganger og stiller fortsatt samme spørsmål. Tok opp det med baderomsspeilet for det er noe folk flest har opplevd. Det står veldig dårlig beskrevet i HI om hvor mye det er, fuktig vil jeg si er lite, vått vil jeg si er mye, hvilke av delene er det? Ts her. Det er store, tydelige fuktmerker utover hele gulvet i garasjen og litt på en vegg i garasjen. Det er jo ikke fysisk vått å ta på det, men mye skader etter for fukt. Garasje er integrert med huset så vi er bekymret for at det skal spre seg mer til boligen. Anonymkode: dd4ec...4de
AnonymBruker Skrevet 29. november 2021 #13 Skrevet 29. november 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Ts her. Det er store, tydelige fuktmerker utover hele gulvet i garasjen og litt på en vegg i garasjen. Det er jo ikke fysisk vått å ta på det, men mye skader etter for fukt. Garasje er integrert med huset så vi er bekymret for at det skal spre seg mer til boligen. Anonymkode: dd4ec...4de Da må man først finne ut hvor fukten kommer fra. Det kan feks være så enkelt at det heller ned mot garasjen og vann renner inn, som feks hos oss. Og da er det bare å få ned drenerings rist foran garasje inngang. Men det kan også være manglende drenering under gulvet. Det kan være problematisk eller enkelt å fikse. Så enig her bør man ha fagfolk for å sjekke, pga er det dårlig drenering under på garasjen kan dry være det på huset også, om de er bygd sammen. Nå nevner du ikke om garasjen står fritt eller om det er masse intil vegg. Men er det masse intill vegg, så er det endel tettemuligheter Anonymkode: f4f2b...c7b 2
A-hunter Skrevet 29. november 2021 #14 Skrevet 29. november 2021 Noen bilder hadde gjort seg. Fra utsiden og fra innsiden. Da kan du få relativt kvalifisert hjelp. Det er uansett helt avgjørende å finne ut av hvor vannet kommer fra. 1
Oppgitt78 Skrevet 29. november 2021 #15 Skrevet 29. november 2021 trøndermann38 skrev (10 timer siden): De gjør jo mye mer enn det, fuktingeniøren finner jo ut hva som passer best for situasjonen. Da ville jeg valgt en «ingentinggjør» som ikke har egeninteresse av å selge ymse systemer.. 2
Morten1 Skrevet 29. november 2021 #16 Skrevet 29. november 2021 Er det lufteventiler i denne garasjen, er den helt tett eller åpen? Ligger den under bakken?
AnonymBruker Skrevet 29. november 2021 #17 Skrevet 29. november 2021 Morten1 skrev (6 timer siden): Er det lufteventiler i denne garasjen, er den helt tett eller åpen? Ligger den under bakken? Det er 1 luft ventil der som står åpen hele tiden. Hele boligen med garasjen ligger litt i en skråning, så baksiden av garasjen samt 1. Etasje er under bakken Anonymkode: dd4ec...4de
Morten1 Skrevet 29. november 2021 #18 Skrevet 29. november 2021 1 hour ago, AnonymBruker said: Det er 1 luft ventil der som står åpen hele tiden. Hele boligen med garasjen ligger litt i en skråning, så baksiden av garasjen samt 1. Etasje er under bakken Anonymkode: dd4ec...4de Men er garasjen tett? Altså tett garasjeport, tett rundt vinduer/dører, er det montert noen plater/isolasjon på innsiden`?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå