Gå til innhold

Han krever at jeg skal ta strømregningen denne mnd.?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en samboer som jobber borte på båt, 2/4 turnus,. Han spurte om jeg kunne prøve å spare strøm da den er så hinsides dyr for tiden. Jeg forklarte han da at jeg prøver så godt jeg kan. slår av lyset når jeg ikke er hjemme, dusjer sent på kvelden og alt som er.... Bruker kanskje litt mere lys enn han ville gjort, har lys på i gangen selv om jeg ikke er i gangen og så videre. Han mente nå at om strømregningen ble veldig dyr så burde jeg kanskje betale den alene, siden han er bortreist.

Vart skikkelig paff og irritert. Hva tenker dere om det? Jeg forklarte han at vi er en familie og deler vel på sånne ting uansett hvem som er borte og ikke....eller?🙄 

Anonymkode: eb5d3...be7

• Liker 7
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da kan du fortelle ham at han fra nå av skal betale 2/3 av maten, siden han antakelig spiser mer enn du gjør. 

Smålig. 

• Liker 47
Skrevet

Huff. Totalt turn off. Gjerrigknark.
Dere splitter selvfølgelig regningen uansett om han er på reise eller ikke.
Ok, strømmen er dyrere, men om dere er to personer i en bolig, så klarer man den økningen på max et par hundre i måneden. 

Anonymkode: 55296...780

• Liker 14
Skrevet

Jeg forstår hvorfor han tenker som han gjør. Men det blir likevel en underlig greie å ikke dele på den! 
skal alt finjusteres på den måten blir det en merkelig form for samboerskap spør du meg..

Anonymkode: 4ae94...046

• Liker 12
Skrevet
6 minutter siden, Glød said:

Da kan du fortelle ham at han fra nå av skal betale 2/3 av maten, siden han antakelig spiser mer enn du gjør. 

Smålig. 

Ja, også sliter han mere på gulvet da han har større føtter. 

Anonymkode: 55296...780

• Liker 31
Skrevet

Si at det er greit, men at naboen flytter inn hos deg de dagene han er borte. 🤗

Anonymkode: 741a0...a3c

• Liker 21
Skrevet

Han jobber på båt, tjener sannsynligvis fett. Er gnien på bruk av lyspærer. Altså...

så hvis strømmen ikke hadde vært dyr hadde det vært greit å dele, men siden den er dyr mens han er vekke skal du ta hele alene ?

Teit logikk i en parsituasjon. Du er ikke en kompis som stikker når som helst der hver enkelt bare tenker på seg selv ?

Hadde også blitt paff og meget irritert. Hadde forlangt en bedre forklaring, for per nå ser jeg ikke en logikk her annen enn en som tellerpå kroner og øre i det som vanligvis er en "team" situasjon.

• Liker 17
Skrevet

Altså, dere er sammen og bor sammen. Dere deler på utgiftene selv om han er på jobb. Har lite å si om han jobber 8-16 i hjembyen eller er bortreist, er man et par så begynner man ikke plutselig med slikt tull.

Du prøver så godt du kan. Lys er det ikke mye å spare inn på, dusj og varme derimot. Men syns ikke noe om at han implisitt mener du skal sitte der i mørket og fryse. Høres ikke ut som en trivelig kar...

Anonymkode: fa738...0b7

• Liker 8
Skrevet

Det er jo kjempeteit. Skal han betale for matvarene siden han kanskje spiser mest? Eller drivstoffet fordi han er den som bruker bilen mest?

Sånt pirking kommer til å gi dårlige vibber i forholdet deres. Greit nok at han ber deg være forsiktig med strømbruken, alle ønsker jo å spare, men man skal jo dele den uansett om den er dyr eller ikke!

Anonymkode: 2bf89...d8a

• Liker 6
Skrevet

Æsj, for en smålig mann du har..

Anonymkode: a7015...643

• Liker 8
Skrevet

Det er ikke lys som stjeler strøm, det er hovedsakelig oppvarming og varmtvann osv. 

Uansett en utrolig gnien fyr, skikkelig turn off!! Har dere barn i tillegg? I så fall er det helt vanvittig!

Anonymkode: f80fa...c3e

• Liker 2
Skrevet

Og om du ikke var der og huset sto tomt to uker av gangen med minusgrader så ville han slått av all strøm? 

• Liker 9
Skrevet

Altså han der hadde jeg mista lysten på, så gnien? Hvis man skal regne på kronene så er det jo helt meningsløst å bo sammen. 

• Liker 4
Skrevet

Hvis du tror det er lyspærene som drar strøm så tar du veldig feil. 

• Liker 3
Skrevet

Hvis du skal betale strøm alene, får han vel leie lagerplass til tingene sine når han er på båten.

Skrevet

Når han er hjemme 4 uker, skal han betale mer enn deg siden du er mye på jobb? Hvis han mener det, så er det egoistisk av han å starte på denne avtalen denne måneden da det vil gå veldig hardt ut over deg. Kan ikke endre praksis etter hva som gagner hans lommebok. 

• Liker 2
Skrevet

Nei

Anonymkode: e1960...d0d

Skrevet

Takk for svar. Da er jeg ikke helt på bærtur. Vi har vert sammen lenge (over 15 år) så jeg kjenner han godt. Han har en god inntekt og er ikke spesielt gnien ellers. Virker bare som om den strømmen irriterer han sånn, og at han blir sur da han mener at jeg "sløser" strøm. Jeg gjør selvfølgelig ikke det, men jeg må få kunne leve i mitt eget hus.  Til du som nevner at når han er hjemme, så er jeg borte halve dagen på jobb, det stemmer faktisk..... 

Anonymkode: eb5d3...be7

• Liker 13
Skrevet

Ja, hadde jeg hatt en mann som sa det, så tror jeg det forholdet hadde vært ganske så ille ute. 

Alt dere finner dere i!! himmel og hav; Det finnes menn som gjerne henter ned månen til dere, og dere sitter med en sånn gnien fyr? Hvorfor ønsker folk seg selv så ille? Er han fin? God i senga`? Håper han er verd det på en måte, så du kan betale for å være sammen med han.... djises. 

Det mases her om røde flagg. Vel, der har du et rødt flagg så det holder. Hva skjer når dere får barn? Eller du er gravid? Skal han ikke hjelpe til med å holde deg og barnet varm da heller? Eller er det bare nå han bryr seg sååå lite om deg?? Du er ikke kompisen hans, du er dama hans. 

Virkelig turn off... jeg kunne aldri hatt en manns om i praksis viste så lite omsorg og var så gnien. Æsj...

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...