Gå til innhold

Hater vinter

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva gjør dere andre som også hater vinter, kulde og snø for å få tiden til å gå fortere til våren? Nå har vinteren allerede vart en måned så jeg teller ned månedene til mars/April.

Anonymkode: a0eec...a95

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hva gjør dere andre som også hater vinter, kulde og snø for å få tiden til å gå fortere til våren? Nå har vinteren allerede vart en måned så jeg teller ned månedene til mars/April.

Du kan prise deg lykkelig over at du ikke bor i Troms. Her er det vinter frem til mai/juni. 

Anonymkode: 8be1d...d8d

• Liker 2
Skrevet

Man MÅ finne positive ting med vinteren, da får man det så mye bedre. Varm kakao ved peisen, mer innekos med sine nærmeste. Kle seg godt og være ute i det friske været, og så kjenne hvor god man føler seg etterpå. 

Anonymkode: 6d672...479

• Liker 3
Skrevet

Jeg hater også vinter. Desember er levelig pga advent, men januar og februar er nitrist.

Jeg abonnerer på mange strømmetjenester og strikker. Venter på at snøen forsvinner og det blir kjekt å gå tur på beina i fjellet igjen (hater ski).

Anonymkode: 5ebbe...c9f

• Liker 1
Skrevet

Strikker. Trodde aldri jeg skulle begynne med det. Spiser ute og koser meg etter jobb på en hverdag etter jobb en gang i uken. Drar på spa. Ofte.

Skrevet

Misliker også vinteren. Mørketid og litt kaldere vær går for så vidt greit, men snø og glatte veier er noe dritt.

At jeg aldri helt vet hvordan veiene er om morgenen når jeg skal på jobb, er en forbanna uting.

Ser med lengsel frem til våren 🤩

Anonymkode: f39b4...73a

Skrevet

Finner på ting å gjøre innendørs, jeg leser, strikker, pusser opp litt, lager mat, baker, ser masse serier, planlegger hagen og drivhuset til våren. Jeg er ikke et vintermenneske, du ser meg aldri ute på ski. Jeg har boblebad på verandaen som blir flittig brukt. Ellers gjør jeg jo ikke så mye anderledes enn ellers. Dagene går med på jobb, studier og annet som vanligvis tar tiden. Jeg prøver å ikke tenke for mye over at det er vinter, det er bare et nødvendig onde vi må gjennom. 

Anonymkode: aaf6b...16e

Skrevet

Jeg liker ikke å gå på ski eller skøyter. Gleder meg bare til våren.

Skrevet

Prøv å like å gå på ski iblant, om ikke langrenn kanskje en tur i alpinbakken? Det er faktisk ganske moro, syntes nå jeg da. Ellers peiskos, hyttetur osv. Ta en tur på spa for å få litt varme i kroppen. Ta en tur til varmere strøk (Kanskje bortsett fra i koronafasen) for å få en liten vinterpause. 

Husk også at mye er gjort når oktober/november er unnagjort, da er det vinteren igjen, men kun tre måneder til tidlig vår :). Jeg syntes hvert fall at det blir litt lettere når okt/nov er unnagjort, syntes det er de verste månedene - da har man hele den kalde/mørke tiden foran seg. 

Anonymkode: 268f3...886

Skrevet

Vet ikke om jeg egentlig har så mange råd, siden jeg også hater vinter og bare har fullt fokus på å komme gjennom det. Men jeg holder meg mest mulig innendørs, jeg går ikke ut frivillig om det er kaldere enn - 5, og prøver heller å gjøre det ekstra koselig inne. Te og kakao, peiskos, en god serie eller bok. Synes også det er hyggelig å mate småfuglene, da har jeg noe koselig å se på fra vinduet.

Ski er uaktuelt for meg, for da blir jeg garantert kald, må jo ha nærkontakt med snøen. Og siden jeg knapt kan gå på ski faller jeg hele tiden og får snø på de utroligste steder. Men en tur på skøyter i ishall, det gjør jeg gjerne. Og hot yoga, for å få varmen i meg. Også gleder jeg meg bare til det er over. Når jeg har overlevd januar og februar, som er de verste månedene for meg, da er det håp.

Anonymkode: 4c389...e7e

Skrevet
AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Husk også at mye er gjort når oktober/november er unnagjort, da er det vinteren igjen, men kun tre måneder til tidlig vår :). Jeg syntes hvert fall at det blir litt lettere når okt/nov er unnagjort, syntes det er de verste månedene - da har man hele den kalde/mørke tiden foran seg. 

Anonymkode: 268f3...886

Enig! November er definitivt den verste måneden, når jeg vet at jeg har hele den mørke kalde vinteren foran meg. Men nå er det bare en dag igjen, så er det lysfesten jul, littegrann hålke, og så snart vår. We can do this!

Anonymkode: 0690b...cae

• Liker 1
Skrevet

Det jeg hater med vinteren her jeg bor, er at om vi er så heldige at det kommer litt snø, så ligger den toppen 2 dager. Hadde det bare blitt skikkelig vinter med snø, så hadde det blitt så mye lysere på kvelden og natta. Trenger ikke mye snø, men 5 cm hadde vært helt greit.

Anonymkode: b854a...016

Skrevet

Jeg hater det, men skjønner at noen synes det er vakkert. 

Skrevet

Hater også vinter. Kaldt og glatt og vått og jævlig. 

Anonymkode: c3ceb...4c7

Skrevet

Vinteren er vakker om det er få minusgrader og snø. Jeg ser den.

Allikevel hater jeg vinter. En ting er kulda. Det har jeg klær for. En annen ting er de skyhøye strømregningene som kommer denne vinteren. Hater å måke snø. Stå ekstra tidlig opp for å måke fram bil. Vanskelige kjøreforhold. Mørket! Mørkt når jeg drar på jobb og mørkt når jeg kommer hjem. At det er glatt ute. Jeg er hysterisk redd for å gå ute på vinteren. Hjelper heller ikke på at jeg gjerne kan hoppe over jula. Jeg har to nedtellinger. Den første går til nytt år. Den neste går til vår. 

Anonymkode: d5d60...d06

• 3 uker senere...
Skrevet

Skaff deg heller en tredemølle, vekter og lignende, for å trene innendørs hjemme hos deg selv. 

i tillegg til en jobb (for eksempel over Internett) som gjør at du slipper å gå ut av huset. Dermed er problemet langt på vei løst.      

Anonymkode: 12159...7c3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...