Gå til innhold

Tåler ikke ull

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det andre her som ikke tåler ull? Selv merinoull og annen ull som jeg får beskjed om 100% "ikke klør", gjør at jeg får utslett, blir knall rød og klør meg til blods. Har alltid vært sånn... Kan ikke ha pannebånd med fleece inni for da stikker ullkanten... Er så frustrerende når det er kaldt, alle jeg snakker med synes for eksempel ullundertøy er såååå deilig... men jeg klarer ikke ha det på meg uten å få sammenbrudd, haha... Hva har dere på dere når det er skikkelig kaldt?

Anonymkode: 5a9a0...fd9

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kanskje det fins typ vossatassar til voksne? Eller andre merker med bomull/silke innerst? Bruker iallefall det på atopisk 4 åring 

Anonymkode: 95a6f...376

Skrevet

Har det på samme måten. Spesielt ved kulde og temperaturforandringer reagerer jeg på ganske mye. Ull kan jeg ironisk nok i disse tilfellene klø meg ihjæl av. 

For min del har "bambull" fungert bra, altså blanding av merinoull og bambusviskose. Får da bambusviskosen mot huden, noe som føles bra.

Hadde vært kjekt å kunne ha på en deilig ullgenser uten langermet genser med hals under..

Anonymkode: b2c50...b89

Skrevet

Samme her dessverre, klarer ikke ull da fryser jeg heller

Anonymkode: 37814...ba2

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Er det andre her som ikke tåler ull? Selv merinoull og annen ull som jeg får beskjed om 100% "ikke klør", gjør at jeg får utslett, blir knall rød og klør meg til blods. Har alltid vært sånn... Kan ikke ha pannebånd med fleece inni for da stikker ullkanten... Er så frustrerende når det er kaldt, alle jeg snakker med synes for eksempel ullundertøy er såååå deilig... men jeg klarer ikke ha det på meg uten å få sammenbrudd, haha... Hva har dere på dere når det er skikkelig kaldt?

Anonymkode: 5a9a0...fd9

Jeg bruker cashmere og silke blanding

Anonymkode: dbb95...75c

Skrevet

Jeg tåler ikke noe slags ull rett på huden og slik har det vært siden jeg var baby. Altså i over 50 år. Men siden jeg ikke skal gå over Grønland eller noe slikt går det veldig bra likevel. Jeg bruker bare ett lag med tynn bomull innerst mot huden og så har jeg ullsokker, ullgenser osv. utenpå. 

Skrevet

Klarer ikke ull. Bruker enten høyhalset i bomull eller treningsjakke med langermet t-skjorte under innerst, for å få noe høyt i halsen, og en eller to collegensere over, eller hettegenser(e) og to joggebukser. Skal jeg kle meg pent om vinteren fryser jeg. Så jeg blir ganske usosial vinterstid. Enda verre i år med de sinnsyke strømprisene. 

Anonymkode: ff329...5fa

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...