Tussa84 Skrevet 28. november 2021 #1 Del Skrevet 28. november 2021 Er det egentlig noe vits å ta vaksinene vi nå har som nesten er 2 år gamle. Er det bedre å vente på nye vaksiner for Omnicron mens vi har lockdown? 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FastShadesKåre Skrevet 28. november 2021 #2 Del Skrevet 28. november 2021 Sånne folk som deg som er noe av grunnen til at det vil fortsette å komme bølger i 10 år fremover.... 😒 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tussa84 Skrevet 28. november 2021 Forfatter #3 Del Skrevet 28. november 2021 FastShadesKåre skrev (12 minutter siden): Sånne folk som deg som er noe av grunnen til at det vil fortsette å komme bølger i 10 år fremover.... 😒 I min kommune utgjør fullvaksinerte nesten alle smittetilfeller. Mener du at jeg bør ta vaksiner for å bidra til flokkimmunitet som FHI nekter å snakke mer om fordi det er umulig? 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Capt. Obvious Skrevet 29. november 2021 #4 Del Skrevet 29. november 2021 Tussa84 skrev (14 timer siden): I min kommune utgjør fullvaksinerte nesten alle smittetilfeller. Mener du at jeg bør ta vaksiner for å bidra til flokkimmunitet som FHI nekter å snakke mer om fordi det er umulig? Det blir jo umulig når såpass mange nekter å ta vaksine. Dette er en selvforsterkende spiral, vaksinemotstandere bla. sier de ikke ønsker å ta den fordi de mener at flokkimmunitet er umulig uansett, og da er det jo ikke merkelig at det er nettopp det som skjer. Det blir en selvoppfyllende profeti. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker 42 Skrevet 29. november 2021 #5 Del Skrevet 29. november 2021 (endret) Tar vel minimum 100 dager før du kan få vaksine skreddersydd denne grekeren (og det er jo ingen som vet om man trenger det heller).... Innen den tid så har det sikkert dukket opp en ny og mer spennende gjeng med spenstige grekere uansett ... Endret 29. november 2021 av Beeblebrox 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Capt. Obvious Skrevet 29. november 2021 #6 Del Skrevet 29. november 2021 Beeblebrox skrev (3 minutter siden): Tar vel minimum 100 dager før du kan få vaksine skreddersydd denne grekeren (og det er jo ingen som vet om man trenger det heller).... Innen den tid så har det sikkert dukket opp en ny og mer spennende gjeng med spenstige grekere uansett ... Det tar nok mer et års tid. De første 100 dagene tilsvarer ca 3 mnd, da rekker man kanskje akkurat å teste. Så skal man produsere og distribuere, noe som fort tar 6 mnd - 18 mnd avhengig av kapasitet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Palmetreet Skrevet 29. november 2021 #7 Del Skrevet 29. november 2021 Hvis det kommer en ny vaksine, vil du da føle den er like trygg som de som er nå? Det er kanskje greit å holde seg til de som er godt testet og ta den. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker 42 Skrevet 29. november 2021 #8 Del Skrevet 29. november 2021 Capt. Obvious skrev (2 minutter siden): Det tar nok mer et års tid. De første 100 dagene tilsvarer ca 3 mnd, da rekker man kanskje akkurat å teste. Så skal man produsere og distribuere, noe som fort tar 6 mnd - 18 mnd avhengig av kapasitet. Tror nok det skal la seg gjøre å spytte ut noe slikt i løpet av hundre dager nå - om man skulle finne ut at det er liv om å gjøre og høyst nødvendig. Det var altså snakk om "minst", men heller itte "poenget" mitt, uansett. Heller det at imens TS sitter på tusseladdene sine, så er det en ny variant å "vente på", og TS ender opp med å ta første vaksine i 2030 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Warrior Skrevet 29. november 2021 #9 Del Skrevet 29. november 2021 Selvfølgelig er det vits å ta vaksinene. Ikke lurt å vente i alle fall. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Capt. Obvious Skrevet 29. november 2021 #10 Del Skrevet 29. november 2021 (endret) Beeblebrox skrev (6 minutter siden): Tror nok det skal la seg gjøre å spytte ut noe slikt i løpet av hundre dager nå - om man skulle finne ut at det er liv om å gjøre og høyst nødvendig. Det var altså snakk om "minst", men heller itte "poenget" mitt, uansett. Heller det at imens TS sitter på tusseladdene sine, så er det en ny variant å "vente på", og TS ender opp med å ta første vaksine i 2030 Det er knapt nok mulig å gjøre det raskere enn et års tid hvis man skal ta seg nok tid til å teste forsvarlig over minst noen måneder som et absolutt minimum, produsere, distribuere og så sette vaksinene i X antall milliarder. Men joda, enig i at man ikke kan vente på den "endelige" vaksinen hvis man fortsatt ikke har tatt noen vaksine, for det kommer flere varianter i løpet av de neste tiårene, og samlet sett vil vaksiner mot flere varianter av korona på lang sikt gi ganske grei immunitet over tid. Endret 29. november 2021 av Capt. Obvious 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøkensina Skrevet 29. november 2021 #11 Del Skrevet 29. november 2021 Beeblebrox skrev (27 minutter siden): Tar vel minimum 100 dager før du kan få vaksine skreddersydd denne grekeren (og det er jo ingen som vet om man trenger det heller).... Innen den tid så har det sikkert dukket opp en ny og mer spennende gjeng med spenstige grekere uansett ... Litt artig at de hoppet over både Nu og Xi. Nu for å unngå at folk (amerikanere? ) skulle tro den het New og Xi for å unngå å fornærme Kina. Men neste blir jo stilig da, π ! 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker 42 Skrevet 29. november 2021 #12 Del Skrevet 29. november 2021 Capt. Obvious skrev (2 minutter siden): Det er knapt nok mulig å gjøre det raskere enn et års tid hvis man skal ta seg nok tid til å teste forsvarlig over minst noen måneder som et absolutt minimum, produsere, distribuere og så sette vaksinene i X antall milliarder. Men joda, enig i at man ikke kan vente på den "endelige" vaksinen hvis man fortsatt ikke har tatt noen vaksine, for det kommer flere varianter i løpet av de neste tiårene, og samlet sett vil vaksiner mot flere varianter av korona på lang sikt gi ganske grei immunitet over tid. Jeg tror de skryter på seg litt jeg også, men de er vel neppe så langt unna med å få disse vaksinene på plass i "rike land" heller, for distribusjonskjeden er jo allerede på plass... Du får sende noe sinte og spørrende mail og/eller gravejournalister til Pfizern feks. og sjå om vi kan nå helt til bunns i saken De har selv påstått at de kan ha den klar på den tiden... 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Capt. Obvious Skrevet 29. november 2021 #13 Del Skrevet 29. november 2021 Beeblebrox skrev (3 minutter siden): Jeg tror de skryter på seg litt jeg også, men de er vel neppe så langt unna med å få disse vaksinene på plass i "rike land" heller, for distribusjonskjeden er jo allerede på plass... Du får sende noe sinte og spørrende mail og/eller gravejournalister til Pfizern feks. og sjå om vi kan nå helt til bunns i saken De har selv påstått at de kan ha den klar på den tiden... At den er klar er ikke det samme som at den er produsert i et veldig stort antall (Typisk flere milliarder), det betyr heller ikke at den er satt i flere milliarder armer. Så nei, 100 dager er nok helt urealistisk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker 42 Skrevet 29. november 2021 #14 Del Skrevet 29. november 2021 (endret) Capt. Obvious skrev (9 minutter siden): At den er klar er ikke det samme som at den er produsert i et veldig stort antall (Typisk flere milliarder), det betyr heller ikke at den er satt i flere milliarder armer. Så nei, 100 dager er nok helt urealistisk. Det er jo ganske Captainobvious, , men igjen - det var jo heller ikke selve poenget mitt... . Kan vi ikke bare si at TS kan få vaksinen i mellom mitt "minste" estimat på 100 dager, og ditt høyeste på 21 måneder, så slipper vi ta den sannsynlighetsberegningen og "diskusjonen" noe særlig videre... Endret 29. november 2021 av Beeblebrox Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøkensina Skrevet 29. november 2021 #15 Del Skrevet 29. november 2021 Forhåpentligvis kan man tilpasse mrna-vaksinene istedet for å lage en helt ny vaksine hvis det blir nødvendig for Omikron eller andre varianter. Det er i allefall det de har sagt fra starten. Men det betyr ikke at det er noe poeng med å vente hvis man er uvaksinert. Noe sier meg også at de som kan ta vaksinene vi har, men ikke vil heller ikke kommer til å være ivrige på å ta en oppdatert versjon. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elaine Marley Skrevet 29. november 2021 #16 Del Skrevet 29. november 2021 Tråden er ryddet for brudd på retningslinjene på korona-rommet, brukerdebatt og svar til dette. Elaine Marley, mod. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Capt. Obvious Skrevet 30. november 2021 #17 Del Skrevet 30. november 2021 Beeblebrox skrev (14 timer siden): Det er jo ganske Captainobvious, , men igjen - det var jo heller ikke selve poenget mitt... . Kan vi ikke bare si at TS kan få vaksinen i mellom mitt "minste" estimat på 100 dager, og ditt høyeste på 21 måneder, så slipper vi ta den sannsynlighetsberegningen og "diskusjonen" noe særlig videre... Det er greit, men poenget mitt er jo like fullt at man personlig neppe får denne vaksinen på 100 dager. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Krantz95 Skrevet 30. november 2021 #18 Del Skrevet 30. november 2021 Man trenger ikke vente på oppdaterte vaksiner. De gamle har ikke svakere effekt mot Omikron: https://www.nrk.no/nyheter/_-vaksinene-har-ikke-svakere-effekt-1.15751495 Jeg minner om hva en lege i Sør-Afrika sa i forrige uke: -Verdens reaksjon på Omikron er en storm i et vannglass. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg