mandel92 Skrevet 28. november 2021 #1 Skrevet 28. november 2021 Jeg er nærkontakt til noen som har blitt smittet. Vi har bodd i samme hus i flere dager. Jeg har tatt en selvtest som er negativ og har ingen symptomer. Jeg skal på jobb om noen dager på et sykehjem og lurer på om det er innafor? Reglene sier jo at siden jeg er fullvaksinert trenger jeg ikke gå i karantene eller noe, men jeg skal jo jobbe med eldre å sårbare. Har ikke tatt pcr enda, men tenker å bestille time.
Lana01 Skrevet 28. november 2021 #2 Skrevet 28. november 2021 Jeg ville ha gjort det. Du må forsette å teste deg, og er du forsatt negativ når du skal på jobb, må du bruke munnbind hele tiden. Hos oss er det munnbind nå, når du er nærmere en en meter. Uvaksinerte og nærkontakter ( tom dag 10 etter kontakt) bruker det hele tiden, ved all pasientkontakt og i nærvær med andre pleiere.
Angeleye Skrevet 28. november 2021 #5 Skrevet 28. november 2021 Si ifra. Sykehjemmet har garantert retningslinjer på dette, og du bør uansett si ifra siden du jobber med eldre og skrøpelige. Du kan heller ikke stole på selvtestene, så du bør absolutt ta en PCR før jobb 😊
mandel92 Skrevet 1. desember 2021 Forfatter #6 Skrevet 1. desember 2021 Testet negativ med tre selvtester før jeg testet positivt i dag. Så blir uansett ikke noe jobb på meg.
Anbefalte innlegg