Gå til innhold

Vi skal på storbyferie og landet har blitt mørkerødt, bør vi kansellere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det var nesten ikke smitte der når vi bestilte turen, men nå har det snudd helt. Vi er så klart fullvaksinerte og er vel fortsatt ganske beskyttet. Og vi er flinke til å sprite oss og å bruke munnbind. Og må jo bruke munnbind på hele flyturen. Vi kommer også til å unngå steder med mye folk. (Vi vil uansett teste oss når vi kommer hjem.) Ville dere reist?  Ikke svar dere som er helt hysteriske og bare sitter hjemme. 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Personlig ville jeg nok vært mest bekymret for endringer i innreiseregler (både dit dere skal og her hjemme). Tåler dere en eventuelø karantene ved ankomst der, og/eller ved hjemreise, går det vel greit.

• Liker 16
Skrevet

Det er mørkerødt flere steder i Norge og, men det er litt kaotisk for øyeblikket med tanke på reiserestriksjoner i forbindelse med den nye varianten.

• Liker 4
Gjest Blondie65
Skrevet

Jeg ville ikke reist. Det er en risiko jeg rett og slett ikke ville tatt ut fra risikoen for å få problemer på turen. Jeg pålegger imidlertid ingen å komme frem til samme risikovurdering som meg selv.

Skrevet

Jokeren her er jo at landet dere skal til plutselig kan innføre restriksjoner. Så sitter dere der på hotellet uten å ha noe å finne på. 

Eller trøbbel med karantene og styr ved inn- eller utreise. Stans i flytrafikk. Hvem vet hva politikere rundt om i verden drar opp av hatten. 

Jeg hadde ikke reist utenlands nå. Ikke så mye pga smitte, den risikoen er høy i Norge også, men fordi alt er så usikkert. 

Skrevet

Jeg hadde ihvertfall vente til etter regjeringens pressekonferanse tirsdag slik at dere har litt peiling på hva som gjelder ved hjemreise.

Personlig har jeg ikke vært i utlandet siden julen 2019. Og det blir nok fortsatt lenge til. Orker ikke styret og usikkerheten. Når jeg reiser igjen, skal det være for å slappe av og nyte ferien uten tanker for "hvis så fremt i fall".

• Liker 6
Skrevet
Joni123 skrev (13 timer siden):

Det var nesten ikke smitte der når vi bestilte turen, men nå har det snudd helt. Vi er så klart fullvaksinerte og er vel fortsatt ganske beskyttet. Og vi er flinke til å sprite oss og å bruke munnbind. Og må jo bruke munnbind på hele flyturen. Vi kommer også til å unngå steder med mye folk. (Vi vil uansett teste oss når vi kommer hjem.) Ville dere reist?  Ikke svar dere som er helt hysteriske og bare sitter hjemme. 

Reis i vei;)

• Liker 1
Skrevet

Kommer an på hvilket land og hvilke restriksjoner de har hatt tidligere (har de plutselig stengt med strenge restriksjoner, er de mer tut og kjør? ) Tenker mer i forhold til evt lockdown i ferien...

• Liker 1
Skrevet

Jeg ville kansellert. Men det er ikke fordi jeg er bekymret for å få korona, bare fordi jeg synes det suger med tiltak og ikke hadde kost meg på en storbyferie preget av tunge smitteverntiltak. Da venter jeg heller til verden er mer i vater og drar på "storbyferie" til Røros eller Tromsø i mellomtiden...

• Liker 4
Skrevet

Jeg er ikke hysterisk men hva med hvis dere blir syke. Jeg forstår ikke disse forsikringene plutselig dekker de ikke sykehusopphold så dekker de. Men over til litt positivt. Hvis dere holder dere unna folkemengder går kun på rene restauranter og er fullvaksinerte så skulle det vel gå greit? 

• Liker 1
Skrevet

Men som de andre sier. Det er noe dritt med disse tiltakene og evt karantene hotell 

• Liker 1
Skrevet
Pterinochilus skrev (13 timer siden):

Det er mørkerødt flere steder i Norge og, men det er litt kaotisk for øyeblikket med tanke på reiserestriksjoner i forbindelse med den nye varianten.

Ja det er det og jeg er Faktisk skuffet over at regjeringen gjør så lite synes at Solberg regjeringen gjorde en bedre jobb angående smitten 

• Liker 1
Skrevet

Jeg ville ikke reist til utlandet i det hele tatt , men så er jeg uvaksinert da.. Reiser bare på jobb. Men, siden vaksinene ikke beskytter mer enn 60% i følge fhi, og muligens enda mindre for den nye varianten. Så ville jeg om jeg var deg kansellert siden det er et sted med mye smitte. Jeg hadde ikke synes at det var verdt risikoen når det mest sannsynlig ikke er en viktig reise? Men for all del, reis med god samvittighet om du føler for det😊 Dømmer deg absolutt ikke. Anbefaler å kjøpe munnbind som har ordentlig filter, spesielt på flyet og buss etc. 

• Liker 2
  • Opprett ny...